• Strona główna  • Forum   • Szukaj  • Użytkownicy  • Grupy
• Rejestracja  • Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Buildy hunterów
Autor Wiadomość
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2007-11-26, 15:40   Buildy hunterów
 
Chwila nudy w pracy, czas więc coś konstruktywnego napisać.

Zacznijmy od tego, co każdy hunter w buildzie powinien mieć, czyli:

Marksmanship, Mortal Shots (czyli 20pkt)
Różnica między brakiem tego talentu i posiadaniem, robi naprawdę dużą różnicę w dpsie. Widoczny jest nawet brak jednego czy dwóch punktów wrzuconych w ten talent (jak u niektórych, świeżych Beast Masterów próbujących mieć Hawk Eye kosztem punktów w tym właśnie talencie - duży, widoczny od razu na dmg meterach błąd; i dlatego Beast Masterzy nie mają Hawk Eye - bo nie ma z czego zrezygnować w drzewkach BM i MM).
Skoro Mortal Shots, to trzeba też wrzucić Aimed Shot, choć jego przydatność (obecnie) ogranicza się tylko do pullowania z Misdirection, plus może jeszcze -healing na pvp.

Sam początek drzewka też nie pozostawia zbyt wiele wyboru - Lethal Shots do crita, tu akurat wątpliwości nie ma.

Jedyne wątpliwości można mieć na tier 2 i tier 3. Tyle, że Improved Hunters Mark powinien mieć w rajdzie co najwyżej jeden hunter, choć wcale nie jest to wymóg (przypomnienie: Imp HM daje melee tylko podstawowy efekt, czyli 110AP w przypadku 5pkt, czyli 7.85 czystego dpsu za 5pkt). A Effiency jest (i w zasadzie zawsze było) potrzebne każdemu rajdującemu hunterowi - zużycie many jest i tak wystarczająco duże, szczególnie dla manożernego Marksmana. Co prawda Survi ma Thrill of the Hunt (które z niezłym gearem całkiem nieźle się sprawdza), a Beast Master używa innej, tańszej pod względem many, rotacji, ale i tak ten talent bardzo im się przydaje.

Pozostaje Tier 3. Tu jeden punkt zużywamy od razu - Aimed Shot, żeby mieć dostęp do Mortal Shots. Pytanie, co zrobić z pozostałymi punktami? Dla Beast Mastera nie ma problemu - 2pkt w Go for the Throat i 2 punkty w Rapid Killing, jako że CD Arcane Shota nie ma aż takiego znaczenia w tym buildzie (jako że może on być tylko zamiennikiem Steady Shota). Jeśli chodzi o Marksmanów i Survivalistów, sprawa tutaj wygląda tylko nieco inaczej. MM/Survi, jeśli chce mieć zachowany odpowiedni stosunek liczby wystrzelonych speciali do autoshota i nie chce jednocześnie używać multishota, wpakuje 4pkt w Imp. Arcane Shot (piąty punkt nie jest potrzebny, choć daje drobny zapas czasu). W rotacji uwzględniającej multishot ten talent nie przydaje się. Rotacja z Imp. Arcane Shotem ma jednak dwie zalety: mniejsze zużycie many (choć to, kosztem części dmg, można obejść używając multishotu rank 1) i ta sama rotacja, gdy w pullu mamy do czynienia z CC (to dotyczy głównie tych, którzy używają makra - na tę okazję potrzebują drugiego, bez makra wystarczy pamiętać, kiedy nie używać multi). Rotacja z uwzględnionym multishotem za to będzie mieć większy dps w momencie, w którym na gearze mamy sporo +armor penetration (arcane shot jest traktowany jako magic).

Tak więc zazwyczaj lepsza jest kombinacja: Go for the Throat i Rapid Killing. Ten drugi talent skraca CD na Rapid Fire o minutę za punkt (drugi efekt - bonus z KB jest tutaj nieistotny, choć przydatny na farmie), a każdy efekt +haste daje wzrost dpsu u huntera (choć MM/Survi mogą musieć zmienić na czas użycia tego skilla rotację na Beast Masterową auto->steady->auto->steady). GfTT za to z każdego crita huntera daje focus petowi. A jako że każdy hunter powinien używać peta w rajdzie, to mamy dodatkowy wzrost dpsu peta (ze skilli petów nie mających CD: claw, gore, LB).

Aha - im więcej crita ma hunter, tym bardziej GfTT opłaca się mieć. Nie ma też problemu z czymś takim, jak niezużyty przez peta focus, przynajmniej nie, jeśli nie zależy nam na posiadaniu konkretnego typu peta. Przy dużych wartościach crit rate wystarczy peta zmienić z kota/ravagera na Wind Serpenta.

CDN



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
Ostatnio zmieniony przez Vegelus 2007-12-01, 16:21, w całości zmieniany 3 razy  
    
 
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2007-11-27, 11:36   
 
Beast Master

Od patcha 2.0.1 uznawany za źródło najwyższego dpsu (co ma potwierdzenie w rzeczywistości) oraz całkiem przyzwoite drzewo do pvp. Jego siłą są dwie rzeczy - pet i talent Serpent Swiftness, którego efektem jest inna rotacja dspu i inne preferencje co do szybkości strzelby/łuku/kuszy. Pod tym względem Beast Master przypomina hunterów przed TBC, dla których niebieskie kusze były lepsze od broni z MC/ZG/AQ20, a kusza z BWL była lepsza od tego, co można było zdobyć w większości AQ40 (dopiero kusza z Kel'Thuzada z Naxxa była lepsza). BoE epik (Don Santos' Famous Hunting Rifle) i strzelba ze Złego Wilka (Wolfslayer Sniper Rifle) są lepsze od tego, co można wynieść z SSC/TK/MH bez dodatkowych efektów +haste (lepsze może być Barrel-Blade Longrifle z Doomwalkera, uznawane jednak jest za ciężkie do opanowania).

Sam build dla BMa nie wymaga zbyt wiele opisywania, gdyż nie pozostawia zbyt wiele możliwości na jakieś modyfikacje, szczególnie w późniejszych 25man rajdach.

http://www.wowhead.com/?talent=cgbz0gxRwuVoVVbRV
Drzewko Marksman zostało opisane w pierwszym poście Co można zmienić w drzewku BM? Punkty wpakowane w Endurance, Imp. Revive Pet i Imp. Mend Pet teoretycznie można przerzucić gdzieś indziej. Chociaż praktyka wskazuje, że są to najlepsze (szczególnie w MH i BT) talenty, warto w Imp. Revive Pet wrzucić nawet 2 punkty (w pewnym momencie pet zginie, a na brak peta podczas walki nie można zazwyczaj sobie pozwolićj; to, że happiness spadnie to nic groźnego - pet na 6. poziomie lojalności nie ucieknie nam nawet po nocy wipów bez karmienia, choć jego dps będzie oczywiście dużo niższy), Mend Pet najbardziej przyda się jako prosty decurser (nawet rank 1 będzie tutaj ok) - po zebraniu pierwszego bonusu setowego z setu T5 problem healingu peta przestaje praktycznie istnieć.
Jedyny sensowny na początku zamiennik dla tych talentów to Bestial Swiftness - armor dla peta podczas rajdu się nie przydaje, pozostałe talenty też żadnego zastosowania ciekawego nie mają.
Dlaczego nie Spirit Bond? Weźmy przykładowego huntera, mającego 8000 hp, mającego też 2 pkt w tym talencie. Spirit Bond od 1hp do 100% zajmie 500 sekund, lecząc co 10 sekund po 160hp (w tym samym czasie peta o około 5500hp będzie leczyć po 110hp co 10 sekund), przy 10k hp będzie to 200hp/10sec. Wg mnie gra nie warta świeczki, wątpliwe też, żeby ulżyło to w jakikolwiek sposób healerowi w leczeniu hunta (pet ma przede wszystkim Mend Pet, a później bonus z seta T5).
Na sam koniec - dlaczego tylko cztery punkty we Frenzy, a nie pięć? Każdy kolejny punkt w tym talencie daje coraz mniejszy zysk, praktyka wskazuje, że 80% szansy jest wystarczające, żeby Frenzy utrzymać odpowiednio długo.

CDN



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
Ostatnio zmieniony przez Vegelus 2007-11-27, 12:05, w całości zmieniany 2 razy  
    
 
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2007-11-27, 11:41   
 
ten link do talentów to ci nie wyszedł zbytnio. btw z doświadczenia swojego niewielkiego widzę, że bardzo niewielu właścicieli petów (czy to hunty czy locki) umie swoje pupile kontrolować na tyle dobrze, żeby te nie dostawały regularnego wpierdolu od AoE, więc dopisz jeszcze że to jest build dla weterana weterana weterana huntera :)
    
 
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2007-11-27, 11:53   
 
Dzięki, link poprawiony.
Jeśli chodzi o AoE to hunter ma tu ułatwione życie - wśród talentów dla peta (o których wspomnę później) jest Avoidance - zmniejszające dmg z AoE o 25%/50%. Dodając do tego Mend Pet, później bonus setowy z T5 z większością AoE jesteśmy w stanie sobie poradzić. Ustawienie peta czasem może być problemem, ale powiedzmy, że patch 2.3 przychodzi tutaj z pomocą, przynajmniej w niektórych przypadkach. W pozostałych można sobie poradzić ręcznie (zazwyczaj).
Jedyna walka nieprzyjazna w pewnym momencie dla każdego peta to Archimonde, na 10% pety nie dostają shielda i nie ma takiej możliwości, żeby przeżyły.

Lockowie tak łatwo nie mają.

Poza tym nie jest to cięższy do obsługi build niż pozostałe dwa. Peta używać i tak powinni wszyscy hunterzy (czytaj: dla mnie muszą, inaczej mogą reroll z miejsca robić), więc kontrolować peta w pewnym stopniu trzeba umieć. A Pozostałe buildy mają dość ciężką do utrzymania rotację (ułamki sekund FTW).
I jest to build proponowany tak dla świeżych hunterów, jak i dla zaprawionych w boju, sprawdza się we wszystkich walkach (choć czasem trzeba znaleźć lepszą taktykę) i we wszystkich instach (wystarczy spojrzeć na aktywnych hunterów w Nihilium - Beast Masterzy).



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2007-11-27, 11:56   
 
Kwinto napisał/a:
z doświadczenia swojego niewielkiego widzę, że bardzo niewielu właścicieli petów (czy to hunty czy locki) umie swoje pupile kontrolować na tyle dobrze, żeby te nie dostawały regularnego wpierdolu od AoE


To nie jest do końca tak, Kwinto ;)

Pet ma coś takiego, jak avoidance. W przypadku petów hunterskich ta zdolność powoduje redukcję obrażeń z AOE o 50 proc. Pety warlockowe mają gorzej niestety, bo ich avoidance to 50 proc. szans na uniknięcie obrażeń z AoE. W rezultacie, o ile utrzymanie przy życiu peta hunta jest relatywnie łatwe (instantowy HoT, dużo armoru, życia i odporności z talentów), o tyle zapewnienie przeżycia takiemu Felkowi jest znacznie trudniejsze. Bo po pierwsze, w połowie przypadków nie zbierze wcale, ale w drugiej połowie dostanie 100 proc., co może się skończyć instantową śmiercią, a po drugie, lock może go leczyć tylko channelowo, a w dodatku kosztem własnego hp.

A.



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2007-11-27, 13:07   
 
Marksmanship

Kiedyś król dpsu pve, teraz na temat skuteczności Marksmana w pve krążą różne opinie, jednak w większa część hunterów jest zdania, że MM w pve w tej chwili jest najsłabszym buidlem, pomimo talentów sugerujących coś innego (z drugiej strony, mam paru znajomych używających tego drzewka dość skutecznie w MH/BT - bawiących się czasem w pvp, jednak większość jest BMmami lub Survi).
W zależności od typu rotacji używanej (z Imp. Arcane Shotem lub z Multi Shotem), drzewka różnią się w kilku miejscach. Dotyczy to także hybrydowego buildu Survival.
MM króluje obecnie za to w pvp, szczególnie przeciwko casterom: Silencing Shot i Scatter Shot są potężnymi zabawkami na arenach. Ponadto dopiero tutaj Improved Stings się przydaje, zastosowanie od 2.3 ma też Improved Arcane Shot (ze względu na zdejmujowanie buffów z celu).
Przykłady dpsowych buildów Marksmanowych:
7/42/6 - http://www.wowhead.com/?talent=cxbZVVwRVzMeotch Build wykorzystujący Imp. Arcane Shot, pozostałe punkty można rozdysponować w dowolny sposób. Przy każdym buildzie MM/Survi uwzględniającym Imp Aspect of the Hawk warto pamiętać, że proc Quick Shots może wymagać zmiany rotacji na Beast Masterową.
7/45/6 - http://www.wowhead.com/?talent=cxbZVqbRVzGestch Build wykorzystujący w rotacji Multi Shot, pozostałe punkty można rozdysponować w dowolny sposób.
0/43/18 - http://www.wowhead.com/?talent=cZVVdRVzhestshhMdc

Sam przed respecem na BM używałem jako podstawy czegoś takiego: http://www.wowhead.com/?talent=cZVqbRVzGeot0h Resztę punktów miałem wrzuconych w BM, jednak można zrobić inaczej.

Przykład dwóch typowo pvpowych buildów Marksman:
http://www.wowhead.com/?talent=cZVVbRqzhgstchbbtc
http://www.wowhead.com/?talent=cZVVVoEzhcstchhkto wraz z wypowiedzią autora tego buildu:
Cytat:
About the MM tree, improved stings (with scorpid pet) / scatter shot / silence shot is a must, I took improved arcane shot after 2.3 cause of the dispell.

About survival tree, hawk eye and humanoid slaying seems pretty obvious , so as 5 points in survivalist and detterence. I got 1 point in clever traps which is mainly for 3v3/5v5 frost trap kiting , this way I can keep a frost trap down without any downtime. And trap mastery, well I got sick of people resisting my freezing traps



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
Ostatnio zmieniony przez Vegelus 2007-11-30, 19:52, w całości zmieniany 2 razy  
    
 
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2007-11-27, 13:44   
 
Survival

Kiedyś build dpsowy/pvpowy, teraz głównie dps/raid buff, w pvp słabszy niż MM/Survi i BM. Zawsze był zależny od gearu, nie ma sensu iść głęboko w Survival bez dużych ilości agility, jako dolny próg podaje się około 500-550 agility unbuffed bez Lightning Reflexes.

Siłą drzewka Survi w rajdowym pve jest przede wszystkim Expose Weakness - czyli debuff na mobie, podnoszący AP melee i hunterów w rajdzie, o wartości zależnej od ilości agility huntera (dlatego w tym drzewku agility jest ważniejsze od wszystkiego, często podczas rajdu używa się http://www.wowhead.com/?item=32658 ). Jednak z tego samego powodu nie ma sensu brania więcej niż jednego Survi huntera ze sobą na rajd. Kosztem jest często dużo niższy własny dps, jednak przy odpowiedniej ilości melee dpsów i hunterów w rajdzie, jest to opłacalne (dużo bardziej niż Marksman moim zdaniem).
Do budowania drzewka Survi są dwa podejścia: z Readiness lub minimalne, hybrydowe, zawierające przynajmniej 36 pkt w Survival - gdyż Viper Sting, Master Tactician i Readiness w porównaniu z talentami z Marksman mają dyskusyjną przydatność.
Przykładowy build:
http://www.wowhead.com/?t...VzhZIh0ktcMhVhh
Najważniejsze jest mieć Lethal Shots i Mortal Shots w MM, a w Survi: Humanoid Slaying (Bestial nie jest aż tak konieczny), Surefooted, Killer Instinct, Survival Instincts, Lightning Reflexes, Expose Weakness i Thrill of The Hunt. Reszta w zasadzie jest dowolna.
Przy wysokich wartościach crit (ponad 35%), w Expose Weakness wystarczy wrzucić 2 punkty.

Słowo na temat Hawk Eye. W TBC w pve (czy to rajdy, czy to farma) ten talent nie przynosi tak naprawdę wymiernych korzyści, jest to tylko ułatwienie na niektórych walkach.



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
    
 
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2007-11-30, 19:58   
 
Poprawki w postach: pierwszym i dotyczącym drzewka Marksman na temat zasadności używania Imp. Arcane Shota (i sytuacji, w którym jest on przydatny).



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
    
 
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2008-07-03, 17:31   
 
Makro mające zapobiegać występowania części bugów z Kill Command i zmniejszenia wpływu KC na opóźnienia Auto shota:
http://www.bigredkitty.ne...hp?topic=1003.0

Pomimo tego, że pety powinny być od patcha 1.9 znormalizowane w obrębie rodziny, okazuje się, że tak nie jest. Są zwykłe pety i pety casterskie. Różnice?

"Zwykły" pet:
przez wszystkie addony i grę traktowany jest jako warek.
ma więcej hp i armoru (około 700-800).
ma nieco wyższy melee dps, wyższy crit.
nie ma za dużo intelektu i spirytu, nie ma spell crit i nie korzysta z tych statystyk, ani buffów je zwiększających

"Caster" pet:
przez addony i grę traktowany jest jako paladyn.
ma mniej hp i armoru
ma nieco niższe wartości AP i melee crit.
ma dużo więcej spirytu i intelektu (ponad 100 int), ma spellcrit i jeśli może, to korzysta z tego, korzysta też z buffów w większym stopniu (Int, spirit,wszystkie statystyki z gotw).

Więcej o (jest też krótkie info na petopi):
http://www.bigredkitty.ne...php?topic=965.0



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
    
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Designed by Didimos for Zmierzch Lordaeronu - World of Warcraft Guild - Shadowsong EU