• Strona główna  • Forum   • Szukaj  • Użytkownicy  • Grupy
• Rejestracja  • Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Rybka zwana Wandą, czyli jak podzielić łup
Autor Wiadomość
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2014-09-17, 12:03   
 
Demelain napisał/a:
Szkoda, że nie rogala - na razie nie mamy ani jednego, chociaż w palkach też się nie przelewa


Jeśli palkiem będę lamił tak samo jak rogalem, to i tak nie ma znaczenia :>
    
 
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2014-09-17, 14:10   
 
@Deme: a co tu argumentować? Sprawdzają się? Sprawdzają. Żadnych notatek/kartek/systemów/zapisków nie trzeba? Nie. Idzie to szybko? Idzie, no chyba że Didi nie wie czy chce kolejny item do offa :).



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2014-09-17, 14:19   
 
Wek, jeśli będzie nas nadal dziewięcioro w porywach do jedenaściorga, to w pełni się z Tobą zgadzam. Jeśli jednak, na co po cichu liczę, w łorlordsach dobijemy do dwudziestki z małym plusikiem, to niekoniecznie. Już przy 15 osobach robi się problem, bo np. 8 jest na każdym rajdzie, 3 na co drugim, a reszta - co trzecim. Dlaczego mają rollować jak równy z równym?

Oczywiście w wielu sprawach po prostu się dogadujemy. Kolejka tego nie zmieni, pozwoli natomiast uniknąć wielu niezręcznych sytuacji i poczucia, że nie zawsze jest fair.



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Wesel 



Wesell


Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-17, 14:50   
 
Czy ten plan zakłada, że ta kolejka obowiązywałaby tak samo wzgledem predatorów jak i pozostałych rang(terminatorów/saturatorów/muzeów) czy ten chcesz dodać jakieś uwarunkowania?

i jak miałaby się kolejka względem osób, które byłyby w rezerwie na dany rajd(optymistyczne podejście musi być)



_________________
jak uważacie ,że przeżyliście wszystko to pozwólcie mi healować....
    
 
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2014-09-17, 18:24   
 
Jako muze-or zakładam, że dopiero po ewentualnym zasłużeniu na predatora dostałbym prawo do lootu, a tak to tylko na zasadzie altów/offspecy. No inaczej to by było bardzo demotywujące dla predatorów...

A rezerwy nie będzie przecież, skoro flexy...
    
 
Wesel 



Wesell


Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-17, 20:05   
 
z tego co ja wiem, i chyba sie nie myle, to loot z heroiców/normali będzie na zasadach flex/lfr, czyli woreczki i % szans na drop. Jezeli tak jest, a chyba tak, to w rajdach normal/heroic jakiekolwiek kolejki nie maja jakiegokolwiek zastosowania(reset tez bedzie na zasadzie flexa, czyli per loot, nie per boss).

Jedynym rajdem gdzie zachowane sa stare zasady lootu jest Mythic, i tylko do niego miałoby zastosowanie kolejki jako takiej. A tam juz pewnie byłaby Kwinto rezerwa, bo tam nie ma zasady Flexa, tylko jest sztywne 20.



_________________
jak uważacie ,że przeżyliście wszystko to pozwólcie mi healować....
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2014-09-17, 20:58   
 
@Wesel
Blizzard napisał/a:
One of the major points of feedback we’ve heard about the current Flex implementation is about the lack of traditional looting. While personal loot has obvious advantages in a world of strangers in Raid Finder, most Flex experiences involve a coordinated group of individuals gathered together by a raid leader, and so it makes sense to at least have the option for traditional tradable loot that you pluck directly from a boss’s smoldering corpse—and that’s what we’ll be offering in the new flexible versions of Normal and Heroic raiding coming in Warlords of Draenor. The number of drops will scale with the number of players, and loot can be distributed in whatever time-honored traditions you choose: DKP, Suicide Kings, karma, dice rolls, coin flips, rock-paper-scissors, “guess what number I’m thinking of,” nepotism, thumb wars, etc.


@Kwinto
Nie, system kolejkowy eliminuje potrzebę rang rajdowych/nierajdowych. Jak ktoś będzie chodził w kratkę, to wiecznie będzie w ogonie kolejki i dostanie loot, jak już rajderzy się nasycą (albo ktoś uprzejmie ustąpi).

Zwróć uwagę, że nawet kolejność rozliczania kolejki (najpierw spóźnienia, potem loot, potem nieobecności) zaproponowałam taką, żeby ktoś, kto nie był na poprzednim rajdzie, na następnym nie znalazł się na topie.

Do przedsykutowania/przetestowania są cyferki. Liczba miejsc, o które delikwent spada z powodu nieobecności, powinna w zasadzie zależeć od liczebności naszej szeroko pojętej grupy rajdowej. Na razie zaproponowałam wartości na rybkę (zwaną Wandą :P), zakładając, że rajdujących z różną regularnością będzie max 15.



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Wesel 



Wesell


Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-17, 21:17   
 
częściowo mea culpa

z tego co piszą internety, to wynika ,że będzie możliwość wyboru systemu lootu w rajdzie typu normal/heroic

albo standardowy scalujący się do ilości osób w rajdzie na danym bossie(czyli 10 to 2 itemy, 15 3 itemy, albo personal loot tak jak jest na flex w chwili obecnej).

jeszcze postaram się to gdzieś znależć precyzyjnie opisane przez Blizza.



_________________
jak uważacie ,że przeżyliście wszystko to pozwólcie mi healować....
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2014-09-17, 21:20   
 
Cytat:
jeszcze postaram się to gdzieś znależć precyzyjnie opisane przez Blizza.


Nie fatyguj się, raczej nie przejdziemy na automat :> To nieoptymalne, a w dodatku zupełnie niefajne :P

Twoje pytanie o rezerwę przegapiłam, ale to chyba nie szkodzi ;)



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Wesel 



Wesell


Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-17, 21:32   
 
jeżeli tak, to ja więcej pytań nie mam, dla mnie wszystko jest jasne
i tak wole szeroko rozumianego Officer Loot, ale to nie o tym dyskusja :)



_________________
jak uważacie ,że przeżyliście wszystko to pozwólcie mi healować....
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2014-09-17, 21:40   
 
Officer loot sprawdza się pewnie na BL-u, gdzie ludzie zmieniają gildie jak rękawiczki. A my ani nie gramy na BL-u, ani nie jesteśmy hardkorami, dla których optymalizacja siły grupy ma absolutne prio. Zresztą system kolejkowy z obsuwami za nieobecności w dużym stopniu ją uwzględnia - często rajdujesz, często masz loot. W naszej sytuacji gracz, który rajduje regularnie, jeśli nie jest kompletną nogą, jest cenniejszy od wymiatacza, który zjawia się raz na ruski rok.

PS. Oczywiście możliwość eliminowania Czuwjów sobie zachowamy. Możemy np. rangę predatora nadawać tylko ludziom zdatnym do rajdowania pod względem skilla - i tylko predatorów wpuszczać na rajdy (w każdym razie z prawem do lootu). Nie ma natomiast potrzeby rachowania, jaką kto ma frekwencję, bo kolejka załatwia sprawę.



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2014-09-17, 22:03   
 
Demelain napisał/a:
Zwróć uwagę, że nawet kolejność rozliczania kolejki (najpierw spóźnienia, potem loot, potem nieobecności) zaproponowałam taką, żeby ktoś, kto nie był na poprzednim rajdzie, na następnym nie znalazł się na topie.


Jeśli top będzie wyglądał tak: Lock - Rogal - Mag, to nawet jeśli Lock nie był na poprzednim rajdzie, to dalej będzie przed Magiem, jeśli wypadnie [wow]Różdżka of Najlepsze w Slocie[/wow] :) (bo żaden Rogal nie byłby przecież na tyle złośliwy, żeby tę Różdżkę sobie wziąć do dłubania za paznokciami, prawda)

i znowu disklaimer: ja tylko znajduję słabe punkty zanim was ugryzą w dupę, a wcale mi nie zależy, czy ktoś to weźmie na poważnie :)
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2014-09-17, 22:27   
 
Bardzo dobrze, że znajdujesz - o to chodzi.
A merytorycznie:
Po pierwsze - lock nie będzie przed magiem, bo zgodnie z moją propozycją, spadnie co najmniej o dwa miejsca, czyli dokładnie za maga (chyba że maga też nie było). Po drugie - nie ma systemów idealnych. Po trzecie - wiele można wyregulować wysokością kary za nieobecność. Po czwarte - nawet gdyby zdarzył się podobny przypadek, to ten lock jakoś się na top wdrapał, czyli jego nieobecność była raczej incydentem, a nie normą, więc jak sobie weźmie tę wandę, to na zdrowie. Po piąte, Kwinto - dawno nie miałam okazji grać z nikim, kto by rozpaczał z powodu lootu (chyba jesteśmy na to za starzy). Raz rozpaczał Zuoś, ale to było dawno i nie bardzo ;)

Rozważania o rogalu i wandzie są oczywiście bezprzedmiotowe. Wiadomo, że rogal wandy nie weźmie, bo mu jej nie damy. Truizmów w rodzaju "można brać wyłącznie użyteczne itemki" nie będę przecież wypisywać :>



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Wesel 



Wesell


Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-18, 00:11   
 
Demelain napisał/a:
Officer loot sprawdza się pewnie na BL-u, gdzie ludzie zmieniają gildie jak rękawiczki. A my ani nie gramy na BL-u, ani nie jesteśmy hardkorami, dla których optymalizacja siły grupy ma absolutne prio. Zresztą system kolejkowy z obsuwami za nieobecności w dużym stopniu ją uwzględnia - często rajdujesz, często masz loot. W naszej sytuacji gracz, który rajduje regularnie, jeśli nie jest kompletną nogą, jest cenniejszy od wymiatacza, który zjawia się raz na ruski rok.

PS. Oczywiście możliwość eliminowania Czuwjów sobie zachowamy. Możemy np. rangę predatora nadawać tylko ludziom zdatnym do rajdowania pod względem skilla - i tylko predatorów wpuszczać na rajdy (w każdym razie z prawem do lootu). Nie ma natomiast potrzeby rachowania, jaką kto ma frekwencję, bo kolejka załatwia sprawę.



Źle mnie zrozumiałaś :(, w zamyśle moja uwaga(bo nie propozycja), miało tylko być ewentualna alternetywą, bo z tego co wiem tu sie ludzie głównie jednak znają i raczej nie byłoby "ale" gdybyś/Tricz/inny zawodnik wskazał paluchem "ty dostajesz *ten* loot", ale
jak powiedziałem ,czuje się przekonany do systemu kolejek ,bo zdejmuje potrzebę wybierania i to automatyzuje wszystko.

jeszcze jedno pytanie - jak ktoś z terminatora przeskakuje na predatora, to w kolejce jest ustalany wg dotychczasowej frekwencji ,czy ląduje na końcu kolejki ?

tylko teraz pytanie, jak pilnować w/w kolejek ? ktoś to będzie spisywał?

ps: masz PW.

Pozdr
W.



_________________
jak uważacie ,że przeżyliście wszystko to pozwólcie mi healować....
    
 
Wilk 





Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 358
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 2014-09-18, 00:57   
 
loot council ftw, nawet ubrane w darcie ryja na teamspeaku :P pnmsp
    
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Designed by Didimos for Zmierzch Lordaeronu - World of Warcraft Guild - Shadowsong EU