• Strona główna  • Forum   • Szukaj  • Użytkownicy  • Grupy
• Rejestracja  • Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
kilka spraw, na ktore warto zwrocic uwage
Autor Wiadomość
Wilk 





Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 358
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 2008-12-19, 10:36   kilka spraw, na ktore warto zwrocic uwage
 
Tankzory trochę się już poprzebierały, mamy już często po 2 fajne przedmioty na jeden slot, warto w związku z tym zwrócić uwagę na to jak się ubierać. Czysto i schludnie, to oczywiste :P

NIE OSZCZEDZAMY DKP!!!!11

1. Proponuję skończyć z obrzydzeniem do błyskotek i przedmiotów zawierających dodatkowy armor. Armor w przeciwieństwie do block value, pięknie skaluje się z siłą ciosu jaki tank dostaje. Biorąc pod uwagę to, że skończyły się czasy, gdzie 100% dochodzących ciosów jest blokowane, im mocniej bije boss, tym większe korzyści dla "efektywnego hp" czerpie się właśnie z armor. Może teraz nie jest to wielkim problemem, ale coś czuję, że ciężej będzie bezstresowo zacząć Ulduar bez zwracania uwagi na ten stat ;) Druidziarskie i dk-owe zmiany w liczeniu dodatkowego armor na przedmiotach nie powodują, że te przedmioty są bezużyteczne.

2. Diminishing returns dla statystyk typu avoidance. Stackowanie jednej statystyki typu avoidance (np dodge rating) jest już nieefektywne w związku z tym, że wartość otrzymywanego w % dodge maleje razem ze wzrostem dodge rating (tak samo parry i reszta). Trzeba możliwie mieszać te staty na sprzęcie. Najlepszą opcją dla puszek wydaje się być stackowanie def rating, który równomiernie podnosi staty i w związku z tym, są najmniejsze straty na każdy ilvl przedmiotu/gem-a. Powraca vanilla WoW z jego mega def skillem u tanków :) Sporo pomocnej matematyki na ten temat jest na EJ, jak również sporo "wydaje mi się, bo mój kolega gra tankiem" na innych forach ;)

3. Wydaje się, że blizz kieruje tanków również w stronę stackowania staminy (stały wzrost hp, brak DR). Trochę to niefajne imo, bo prowadzi do tego, że na pewnym poziomie zadawanych obrażeń, kiedy niewiele już będzie zysku z avoidance na sprzęcie, przeżycie tanka może zależeć tylko od mega-spamu healerów i puli hp :( Chyba skończą się czasy, kiedy tank będzie mógł powiedzieć "boss mi nic nie robi, bo mam imba sprzęt i skill ;P", tylko "żyję bo nieźle mnie spamują" :P

4. Expertise > hit rating. Brakuje hit, można założyć glyph dodający 8% do taunta/growla etc, hit w obecnej sytuacji ma niski priorytet na itemach. Agro nie wydaje się być problemem. Przynajmniej dopóki zdolności dps nie wzrosną o jakieś 100% (tak na oko ;)). Na trashach dps może się co prawda pozabijać, ale to raczej ich problem i hit-cap niewiele pomoże :)

pozdrawiam

--
Wilk
    
 
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2008-12-19, 11:09   
 
Wilk napisał/a:
Agro nie wydaje się być problemem.

Zdecydowanie zależy od tanka, niestety. Bo "imba sprzęt i skill" powinien być wykorzystywany do bycia na oriencie i przede wszystkim do robienia fretu - a DPS ubrany w epiki ilvl200+ zaczyna już zbliżać się do granic nawet na bossach (wczoraj mi się zdarzyło, że musiałem rzucać TotT na tanka, bo byłaby dupa i bym przeagrował). Jak będziemy mieć ilvl220+ z Ulduaru, pewnie tę granicę przekroczymy. Tak wiem, Wilku - z tobą akurat nie ma tego problemu, co więcej - czasem trudno cię nawet w DPS przeskoczyć, o threacie nie mówiąc :)
    
 
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2008-12-19, 11:14   
 
Erm, trójka Panie już w TBC istniała, wystarczyło spojrzeć na gemy tonków worków przecie ;). A na bossach, którzy spamują jakimiś czarami po tanku i okolicy to i tak jest jedyny stat zwiększający przeżywalność. Teraz z powodu DR będzie to jeszcze bardziej zauważalne.
Zaś co do jedynki - block value ma jedną zaletę - nie ma DR z tego co pamiętam, nie?
No i nieśmiertelne EH uber alles (tuż przed depaesem tonka!) ;).


Kwinto napisał/a:
Wilk napisał/a:
Agro nie wydaje się być problemem.

Zdecydowanie zależy od tanka, niestety. Bo "imba sprzęt i skill" powinien być wykorzystywany do bycia na oriencie i przede wszystkim do robienia fretu - a DPS ubrany w epiki ilvl200+ zaczyna już zbliżać się do granic nawet na bossach (wczoraj mi się zdarzyło, że musiałem rzucać TotT na tanka, bo byłaby dupa i bym przeagrował). Jak będziemy mieć ilvl220+ z Ulduaru, pewnie tę granicę przekroczymy. Tak wiem, Wilku - z tobą akurat nie ma tego problemu, co więcej - czasem trudno cię nawet w DPS przeskoczyć, o threacie nie mówiąc :)

Dlatego tonki muszą teraz umieć również dps robić i to w tank gearze - co dla prot warka w większości przypadków oznacza też najlepszy dpsowy sprzęt. Nie tylko z powodu threatu (choć dps=threat teraz), ale dlatego, że choć dps tanka nie jest specjalnie wysoki, to jednak jest to zawsze większy dps rajdu, nie?



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
    
 
Wilk 





Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 358
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 2008-12-19, 11:18   
 
To raczej zależy od walki Kwinto. Są takie walki, że dps musi uważać i koniec, nie wszyscy tankowie to paladyni ;) NP lol-atheb i niefortunny buff ze spore'a na tanku, 4H gdzie wiecej się biega w panice niż tps-uje, lub blinki Noth-a.

Potencjał jeśli chodzi threat fajnie widać na Patchwerku, gdzie jak wczoraj obserwowałem max dps-u to było 55% tanka.
    
 
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2008-12-19, 11:29   
 
Patchwerk świetnie pokazuje, jak daleko jeszcze musimy podciągnąć DPS. Powinniśmy podciągnąć go jeszcze minimum 33% w górę, skoro biliśmy go 4 minuty a powinniśmy 3. I wyciągany z Naxx sprzęt coraz bardziej nam to ułatwi. Więc można się spodziewać, że i threatu będziemy robić 33% więcej, a to już oznacza, że margines się zwęża.
Ale Patchwerk to bardzo niereprezentacyjna walka akurat jest... Naprawdę poważne problemy mieliśmy na "dziwnych" walkach, np u tego pajaca, u którego musimy podzielić się na dwie grupy i najpierw wyłażą fale trashy.
    
 
Wilk 





Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 358
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 2008-12-19, 11:44   
 
@Kwinto

Tank na szczęście ubiera się razem z dps-em. Ze względu na duża ilość str na epickim sprzecie, threat też będzie wzrastał.

@Veg

Piszę o sprzęcie, nie o gemach. W TBC warki nie miały się jak gemować inaczej, tutaj na razie mają. Mam wrażenie, że słowo tank kojarzy Ci się jedynie z wojownikami, druidzi np nie ładują zbyt wielu gemów staminowych. BTW jeśli mówi Ci coś idea z tbc tzw. passive uncrushibility, to powinieneś wiedzieć, że nie wszyscy wojownicy gemowali sie tylko staminą. W TBC było tak, ze powyżej pewnej puli pkt życia, wartość staminy na gearze spada na łeb na szyję w porównaniu do avoidance, biorąc pod uwage effective health właśnie. Tank ubiera się różnie na różne okazje np: walka, w której zbiera sporo od magii lub mocne hit-y melee.

Block to mitigation, nie avoidance, dobrze pamiętasz. Z tym tylko, ze nie skaluje się z siła otrzymywanego ciosu i tutaj podstawowa różnica w stosunku do armor.
    
 
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2008-12-19, 12:01   
 
No cóż, staram się pisać o tym, o czym co nieco wiem ;). Tak więc tankadynów, druidów i tym bardziej dekli zbyt mocno nie poruszam.
Passive Uncrushibility było tylko i wyłącznie ideą, która miała naprawdę niewielkie (prawie żadne) zastosowanie w praktyce.
A czy problem spadku wartości staminy w porównaniu do avoidance nie dotyczył tylko Sunwell i tamtejszej aury zmniejszającej avoidance? W BT i MH tankowie w wielu przypadkach raczej unikali sprzętu z czystym avoidance - bo mieli go zbyt dużo. Teraz, dzięki DR, coś takiego jest dużo trudniejsze do osiągnięcia i zonk w postaci Sunwell Radiance nie powinien już być potrzebny. Stamina jest po prostu dość uniwersalnym statsem, który zawsze się przyda (drugim takim nazwał bym defence, zgodnie z tym co napisałeś) i który, kiedy nie ma się pomysłu na to, co wrzucić, zawsze będzie dobrym rozwiązaniem.

Z armorem - jasne, tylko że później dodatkowy armor będzie dawać coraz mniejsze efekty. Block Value też, bo choć lepszy sprzęt będzie miał więcej Str (i BV gdzieniegdzie), to bossowie też będą mocniej tłuc. Tak więc i tak się sprowadza to do zbierania sprzętu na różne potrzeby.



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
    
 
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2008-12-19, 12:22   
 
Vegelus napisał/a:
@Kwinto

Tank na szczęście ubiera się razem z dps-em. Ze względu na duża ilość str na epickim sprzecie, threat też będzie wzrastał.

W TBC był jednak pewien problem ze skalowalnością threatu webec gearu, prawda? W WotLK chyba też można się obawiać tego na etapie patchu 3.2? (Czyli po Ulduarze, cokolwiek wtedy nie otworzą).

OT: A swoją drogą to ciekawe trochę - w TBC endboss wszedł w 3.1 (KilJadena nie liczę, bo on był tylko przystawką na zapewnienie rozrywki zanim wyjdzie WotLK). A tu czeka nas najpierw 3.1:Ulduar, potem 3.2:niewiadomoco (może Chamber of Aspects?), potem 3.3:Arthas, potem pewnie jakieś pół roku przerwy i nowe cuś-a-la-sunwell-plateau przed kolejnym dodatkiem. Zdecydowanie podejście pod kątem kazualowców.
    
 
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2008-12-19, 12:35   
 
Był problem, ale dotyczył on głównie warriorów, druidzi i palkowie mieli tutaj łatwiej.
U warków było to tak, że podstawowym narzędziem skalowalności threatu był dmg broni (wpływał na devastate), a tej zbyt często się nie zmieniało. Pozostałymi statsami były block value, hit i expertise (z tych ówczesnie typowo tankerskich) - których wartości nie rosły, po prostu się zmieniały i raz były, a raz nie. Pozostałe statystyki (str, agil, AP, crit) aż takiego znaczenia nie miały i były głównie na tierowych itemach (nie będących najlepszymi dostępnymi, tak z punktu widzenia avoidance, EH jak i threatu).

Teraz (piszę znowu z punktu widzenia warka) jest dużo lepiej. Str jest statem, z którym skaluje się najważniejszy warkowy skill - Shield Slam, pozostałe tankerskie skille zależne są od AP (Shockwave i Concussion Blow - formuła zadawanych przez nie obrażeń uwzględnia 75% posiadanego AP).
W talentach masz zwiększony crit do tankerskich skilli o 15%, talenty zwiększające dmg tych najważniejszych (Shield Slam, Revenge). Kolejne talenty "must have" dzięki którym dps (i threat) skalują się ze sprzętem - czyli Armored for the Teeth i Toughness (czyli więcej Armoru = więcej AP = większy dps i tps). A str na sprzęcie z kolejnych tierów (lvlowanie, 5man, heroje, 10man, 25man) jest coraz więcej, tak jak i armoru.
Dla warków widać różnicę choćby i po tym, że teraz możesz normalnie farmić i solować w tank gearze i def stancji - (szybko) dpsując, a nie mozolnie dobijając mobki.
Nie jest problemem teraz worek tankujący i mający ~4k AP (blessingi, shouty, totemy, buffy +%AP, żarcie).
Dość podobnie jest u innych plejtowców - str to teraz podstawa każdego sprzętu i porządna, skalowalna statystyka również dla dekli i tankadynów. Z tego co pamiętam dekle też mają talent zwiększający AP z armoru i kilka innych podobnych (nie wiem jak tutaj u tankadynów).
Misie pewnie też teraz lepiej sobie radzą, patrząc choćby na to, że defence nie potrzebują (przynajmniej do bycia crit immune).



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
    
 
Wilk 





Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 358
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 2008-12-19, 12:46   
 
Vegelus napisał/a:
Passive Uncrushibility było tylko i wyłącznie ideą, która miała naprawdę niewielkie (prawie żadne) zastosowanie w praktyce.


Trochę mi się nie podoba zbaczanie z tematu i pisanie o rzeczach, które teraz już są bezużyteczne ale liczyłem się z tym pisząc pierwszy post ;) Nie widzisz korzyści z wyeliminowania shield blocka z rotacji i gc? Ja widzę i wydaje mi się, że trzeba zakończyć na tym dyskusję o tym konkretnym problemie, bo fora są pełne zarówno opinii na plus, jak i minus, wątpię też, żeby tutaj jednemu z nas udało się przekonać drugiego. Pewnie naczytałeś się na ten temat tyle samo tekstów co ja i masz inne zadnie, tyle.

pozdrawiam
    
 
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2008-12-19, 12:58   
 
Widziałem, ale wady rozwiązania były (imo) dużo poważniejsze i zupełnie niewspółmierne z zaletami. Tą najważniejszą był problem braku rejdża (jak u misiów ze zbyt wysokim dodge), drugą zgimpowanie innych statystyk kosztem dodge, parry i block rating. Tak więc jedyne logiczne (według mnie) zastosowanie takiego typu gearu było tylko dla OT, u którego threat na mobie się nie liczył (sam przyznasz, że zastosowanie niezbyt częste).
Przyznam że sam nie zawsze używałem SB tankując - była to jedna z trzech rzeczy, które eliminowałem (i nie tylko ja, patrząc po opiniach w różnych miejscach), kiedy miałem problem z rejdżem, choć była to ostatnia umiejętność z której rezygnowałem (ze względu na to, że nie była na GCD).

PS. SB nie był na GCD ;). Nawet nie pamiętam jak jest teraz, ale tego chyba nie zmienili, nie?



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
    
 
Wilk 





Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 358
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 2008-12-19, 13:32   
 
Oczywiście masz racje co do gcd. Rozpędziłem się, chcąc zakończyć ten wątek ;)

Ani ja, ani Ty nie stosowaliśmy tego w praktyce bo nie mieliśmy na to sprzetu, za to zarówno Ty jak i ja likwidowalismy shield blocka z rotacji kiedy chodziło o threat/rage. Może zamiast czytać wypociny na forach, zastanowić się dlaczego tak się robi a później z tym nie zgadza? ;) rofl
    
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Designed by Didimos for Zmierzch Lordaeronu - World of Warcraft Guild - Shadowsong EU