• Strona główna  • Forum   • Szukaj  • Użytkownicy  • Grupy
• Rejestracja  • Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Rybka zwana Wandą, czyli jak podzielić łup
Autor Wiadomość
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2014-12-23, 18:48   
 
Wesel napisał/a:
zapowiedziana nieobecność to 5 miejsc w dół


możliwe, tą dwójkę wziąłem z OP:

Demelain napisał/a:
Ruch w kolejce może również nastąpić wskutek nieobecności na rajdzie lub spóźnienia. I tak:

- nieobecność zapowiedziana (NA FORUM - najpóźniej do południa w dniu rajdu) - 2 miejsca do tyłu


(ale może później to się zmieniło) - tak czy inaczej NIE ZMIENIA to założeń mojego postu, bo jeśli między Demelain i Kalaamem będzie jeszcze trzech kasterów, to i tak za niebycie na rajdzie wyląduję na górze listy tankerskiej. Plus - co z rajdami nieobowiązkowymi, np. w święta, w przypadku których w ogóle nie wypada przesuwać w dół?

JEŚLI BĘDĘ CHCIAŁ, to będę mechanikę tej kolejki do woli nadużywał dla własnej korzyści. A jeśli nie będę chciał, to i need/greed/roll będzie wystarczająco dobry.

IMO np. czwartkowe rajdy, które z założenia są farmerskie (bo np przebijamy się do Imperatora), niepotrzebnie będą tracić impet i rytm przez to, że po każdym killu trzeba zrobić 10 minut przerwy na ogarnięcie skomplikowanego mechanizmu, jakim jest kolejka. Po sześciu bossach robi się z tego godzina.
    
 
Wesel 



Wesell


Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-23, 19:07   
 
Kwinto, ale jak chcesz to rozwiązać nie tworząc pierdyliarda wzorów i zależności - zrobić, oddzielna kolejke tankerska/healerska/rdps/mdps? ale my jeszcze dzielimy płyty z hpalkami/niektorymi plytami - i kto ma być pierwszy?
pewnie ze możesz nadużywać tą kolejkę, możesz tez nie brać minor upgradow celem wzięcia tego jednego super upgradu, twoja wola, ale chyba jesteśmy na to za duzi już.
pewnie ze to niej jest system doskonały, ale need/greed jest moim zdaniem duzo gorszy i na przykład, ja zawsze będę na NIE, jeżeli wprowadzimy jakakolwiek losowość w doborze gearu(kolejka z definicji nie sprawi, ze z dwóch tankow jeden weźmie 5 itemow a drugi zero - przy rollu już tak możne być, i co?).

Żeby nie było ,ze jetem tylko oponentem - w pełni się z tobą zgadzam, że system dystrybucji lootu u nas kuleje i trwa to o wiele za długo. tylko nie bardzo wiem jak to zmienić nie zmieniając mentalności ludzi(o nie problem jest w kolejce, problem jest w podejmowaniu decyzji ,czy chcem ten loot, czy jemu sie należy, czy to dla kogoś jest bis pół bis ćwierbis itd.
nie ma systemu , ktory rozda za nas loot w 10 sekund.



_________________
jak uważacie ,że przeżyliście wszystko to pozwólcie mi healować....
    
 
Anula 




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 94
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-12-23, 22:10   
 
"(ale może później to się zmieniło) - tak czy inaczej NIE ZMIENIA to założeń mojego postu, bo jeśli między Demelain i Kalaamem będzie jeszcze trzech kasterów, to i tak za niebycie na rajdzie wyląduję na górze listy tankerskiej"

Chyba, ze za niebycie na rajdzie bedziesz przesuwany na koniec kolejki po zakonczeniu rajdu - wtedy bedziesz ostatni :)
    
 
Keleborn 





Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 572
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-12-24, 09:37   
 
Nie ma idealnych rozwiązań, a to jest najprostsze, to po co kombinować.
    
 
Nightblóód





Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 445
Wysłany: 2014-12-25, 08:25   
 
Podział lootu został na razie ustalony.

Można pomysleć (albo równolegle przetestować) o wdrożeniu Suicide Kings, który w jakiejś części jest zbliżony do obecngo systemu, a który być może uprościłby zasady podziału - jest przynajmniej do tego addon.

"The basic idea is very simple: you run one or more ordered lists of players. You get to develop the rules that say which list is used for which loots/sets of circumstances. When a piece of loot drops, the highest person on the appropriate list that wants the item gets it. That person (the "king") then "commits suicide" (hence, Suicide Kings) and is sent to the bottom of the list, relative to players currently present on the raid. It's that last part that is most confusing to most people. Players not on the raid are frozen in their same position relative to the top of the list when a suicide occurs. Everyone else moves "around" them. That means if the bottom player on the list is not present, then the suiciding player won't go all the way to the bottom. Likewise if the top player is not present, he/she stays at the top. This, we believe, is a fair way to account for attendance and reward good attendance, without overly penalizing those that cannot raid all the time."

Ma on (system) oczywiście swoje wady, ale albo je akceptujemy albo mamy 10min przerwy...
    
 
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2014-12-25, 13:39   
 
Coś Ty Najt, przecież wtedy nie będzie można karać nieobecnych. Jak tak można!



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
    
 
Nightblóód





Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 445
Wysłany: 2014-12-25, 15:49   
 
Mi zaczyna sie podobać. "Skomplikowane" wzory karania powodują niepotrzebne tracenie czasu na wyliczanie kolejki - ale wszsycy się na to zgodzili. Jeśli ktoś pracował uczciwie a potem zrobił sobie przerwę, trudno, dostanie jeden epicki item i spadnie - do rozważenia, czy na tyle grupa może sobie pozwolić w imię zaoszczędzenia czasu. Reszta działa (chyba) jak w obecnym systemie.

Nie wiem jak to jeszcze działa na chodzących w kratkę, ale od BRF równolegle można przetestować.

A tymczasem, borem lasem, obowiązuje obecny system ;)
    
 
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2014-12-25, 22:28   
 
podoba mi się to, co najt napisał.
- rozwiązuje problem z przesuwaniem nieobecnych w górę kolejki.
- jest do tego addon, więc oszczędzamy czas.

a na cholerę we w'ogle się bawić w karanie nieobecnych?
    
 
Wesel 



Wesell


Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-25, 23:08   
 
tez mi to podoba i też byłbym za przetestowaniem.



_________________
jak uważacie ,że przeżyliście wszystko to pozwólcie mi healować....
    
 
Restor





Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 465
Wysłany: 2014-12-27, 16:56   
 
Tbh "tracenie czasu" to w rzeczywistości 5% sprawdzenie komu się drop należy (max 30s jak się zagapię) i 95% ustalanie czy pierwsza osoba chce wziąć czy odpuszcza komuś bardziej potrzebującemu. Dlaczego osoby niezainteresowane nie idą czyścić kolejnych traszy przekracza moje zrozumienie (szczególnie uwagę tę kieruję do tanków, którzy o dziwo najwięcej się pienią na stratę czasu). Nie rozumiem, czemu chcecie żeby osoba z góry kolejki brała loot na siłę. Precz ze zdrowym rozsądkiem, neich żyją zasady, bo tak... Na addon jestem chętny, bo nie będę musiał alttabować co walkę.

Jeśli chcemy myśleć o sensownym progressie i w szczególności o mythicach, to regularność rajdowanie JEST PODSTAWĄ. No chyba że wystarczy nam znaleźć jeden rajd w miesiacu, gdzie nie ma salsy, zumby, koszykówki, wizyty znajomych, wyjścia na miasto, zalanej łazienki i za słonej zupy.

PS. Bardzo nie podoba mi się szukanie na siłę problemu tam gdzie go nie ma i dzielenie włosa na czworo. Powstają problemy należące do kategorii, przepraszam za wyrażenie, z dupy.
    
 
 
Nightblóód





Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 445
Wysłany: 2014-12-28, 08:35   
 
Nie wiem ile czasu zajmuje Ci przeliczanie tabelki i jesli jest tak jak mówisz to nie rozumiem dlaczego ktokolwiek się buntuje z tego powodu. Nie zgodzę się z tym żeby olewać zasady - oczywiście, jesli nie są to zasady z tzw "dupy". Nikt też nie musi niczego brać na siłę - skąd ten pomysł.

Resztę przegadajmy na TS.
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2014-12-28, 10:38   
 
Kwinto napisał/a:
nie powinno być tak, że ktoś, kto jest nieobecny, automatycznie ląduje na początku kolejki:


Oczywiście, że nie powinno, i rozwiązanie tego problemu nie jest ani trochę skomplikowane. Co więcej, stosujemy je od początku. Po prostu nieobecności są księgowane w tabeli JAKO OSTATNIE - czyli już po ustaleniu porządku na podstawie dropów i spóźnień. Dzięki temu nieobecny ma szansę znaleźć się na pierwszym miejscu tylko wówczas, kiedy wszyscy, którzy przed księgowaniem nieobecności są w kolejce za nim, też są nieobecni, czyli raczej... hmmm... nieczęsto :>

Czy może coś przeoczyłam?

PS.
Demelain napisał/a:
Zmiany w kolejce rozliczamy w następującej kolejności:

1. spóźnienia - jak delikwent się zjawi
2. dropy - po rajdzie, zaczynając od początku kolejki (ale podczas rajdu mamy wzięcie lootu "w pamięci"*)
3. nieobecności - po rajdzie i rozliczeniu dropów, zaczynając od początku kolejki.


Kwinto miszcz! :P



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2014-12-28, 12:28   
 
Aguś, słoneczko... aaaa, nieważne, nie chce mi się tłumaczyć. musimy się rozejść każde w przekonaniu, że to drugie się myli :>
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2014-12-28, 14:04   
 
No dobra, przyznaję się - niesolidnie przeczytałam przykład :> Zmylił mnie wstęp...

Kwinto napisał/a:
ktoś, kto jest nieobecny, automatycznie ląduje na początku kolejki


...może dlatego, że jest mylący, żeby nie powiedzieć - niezgodny z prawdą. Doskonale wiesz, że "na początku kolejki" nie da się wylądować, a jedynie na początku wyimaginowanej subkolejki, którą sobie na użytek Twojej racji raczyłeś wyimaginować ;)

To jest "problem", który teoretycznie można zminimalizować (a ostatecznie nawet wyeliminować), manewrując wysokością kary za zapowiedzianą nieobecność. Ustaliliśmy ją trochę z palca na 5, bo uznaliśmy, że krzesło elektryczne to jednak przesada, ale w każdej chwili możemy zaostrzyć sankcje. Bądź co bądź, ktoś, kogo raz nie było na rajdzie - bo np. jego mama bezczelnie ma imieniny w dzień rajdowy - powinien dostać solidną nauczkę. Niech na przyszłość wie, co jest w życiu naprawdę ważne.

I jeszcze dwa słowa do Wesela:

Wesel napisał/a:
Żeby nie było ,ze jetem tylko oponentem - w pełni się z tobą zgadzam, że system dystrybucji lootu u nas kuleje i trwa to o wiele za długo.


Chyba byliśmy na innych rajdach. O ile do czasu wprowadzenia kolejki rollowanie na loot było długie i upierdliwe (rozkminianie z pamięci, kto już coś wziął, kiedy i ile), o tyle od czasu jej obowiązywania podział dropów idzie tak sprawnie, jak jeszcze nigdy - w całej długiej historii ZL. Proponuję dziś mierzyć czas.

Ciekawe, co teraz wymyślisz, żeby nie było, że jesteś tylko oponentem ;)



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Wesel 



Wesell


Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-28, 15:15   
 
Nic nie wymyśle, zastosuje "Kwinte"

"nieważne, nie chce mi się tłumaczyć. musimy się rozejść każde w przekonaniu, że to drugie się myli"

z mojej strony eot.



_________________
jak uważacie ,że przeżyliście wszystko to pozwólcie mi healować....
    
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Designed by Didimos for Zmierzch Lordaeronu - World of Warcraft Guild - Shadowsong EU