Kazio, Pan od Zagłady |
Autor |
Wiadomość |
Dariush
Judge Dredd
Dołączył: 25 Lip 2007 Posty: 246
|
Wysłany: 2008-03-18, 13:52 Kazio, Pan od Zagłady
|
|
|
Doom Lord Kazzak spawnuje się okazjonalnie w miejscu znanym jako Throne of Kil'Jaeden w Hellfire Peninsula:
Starcie z tym bossem jest stosunkowo proste i sprowadza się do "zabijmy go jak najszybciej, nie ginąc przy okazji". Grupa rajdowa może liczyć do 40 osób, chociaż 30 dobrze wyposażonych powinno w zupełności wystarczyć. Potrzebny jest nam 1 tank, około 10 healerów i około 20 dpsowców. Generalnie, celem powinien być taki setup, aby możliwe było położenie bossa w minutę, góra dwie.
Doom Lord Kazzak ma około 1.100.000 HP, a jego normalny melee hit zadaje około 7.000 - 10.000 physical damage. Ponadto, boss posiada też następujące zdolności specjalne:
Void Bolt: Jest rzucany przez bossa na osobę zajmującą pierwsze miejsce na liście aggro. Zadaje jej około 5.000 shadow damage i spowalnia jej movement speed o 60%. Czarem tym powinien obrywać wyłącznie MT. Czytaj: dpsowcy nie mogą przeaggrować!
Cleave: Standardowy frontal cleave, zadający parę tysięcy physical damage, o ile trafi tylko w MT. Jeśli przed bossem znajduje się więcej osób, Cleave "przeskakuje" na kolejne cele, każdemu z nich zadając coraz większe obrażenia (do 18.000 physical damage). Czytaj: boss powinien być tankowany tyłem do rajdu!
Thunderclap: AoE, które wszystkim znajdującym się w melee range bossa zadaje po około 2.500 nature damage i nakłada debuff, który spowalnia movement speed o 60% i attack speed o 30% na 10 sekund. Debuff można dispellować, choć nie jest to szczególnie opłacalne. Czytaj: dotkniętych przez Thunderclap leczymy i tyle.
Shadowbolt Volley: Uderza w losowo wybraną osobę w promieniu około 80 jardów od bossa, niezależnie od LoS, zadając około 1.600 - 3.000 shadow damage (może być resisted). Czytaj: cały rajd powinien mieć shadow protection buff, można również użyć trochę gearu z shadow res.
Twisted Reflection: Co jakiś czas boss nałoży magical debuff na losowo wybraną osobę (inną niż MT), który sprawia, iż osoba ta, odnosząc obrażenia, będzie zarazem leczyć bossa. Czytaj: debuff musi być jak najszybciej zdjęty!
Mark of Kazzak: Co jakiś czas boss nałoży nieusuwalny debuff na losowo wybraną osobę (korzystającą z mana), która będzie co sekundę przez osiem sekund tracić 5% swojego mana pool, ostatecznie tracąc 40%. Jeśli tej osobie skończy się mana, to eksploduje, zadając około 5.000 damage wszystkim znajdującym się w pobliżu. Czytaj: zalecane jest, aby każdy mana user utrzymywał swoje mana pool na poziomie około 50% przez całą walkę, a jeśli ktoś spadnie poniżej tej wartości i dostanie ten debuff, to albo szybko musi mana pool odbudować albo odsunąć się jak najdalej od reszty rajdu!
Soul Capture: Za każdym razem, kiedy ktoś zginie w trakcie walki z bossem, Kazzak odzyska około 150.000 HP. Czytaj: stay alive!
Enrage: Co około 55 - 60 sekund Kazzak będzie wchodził w enrage, zwiększając swój damage o 30% i castując łącznie sześć fal Shadowbolt Volleys, które będą uderzać w cały rajd. Shadow res gear i shadow protection buff pomagają przeżyć Enrage, zalecane jest także, aby na tę chwilę każdy członek rajdu zachował swój healthstone. Można zabić bossa przed pierwszym enrage, można też pierwszy enrage przeżyć dzięki w.w. wspomagaczom. Jeśli nie udaje się zabić bossa przed drugim enrage, można uciec się do pewnego triku: kiedy zbliża się Enrage, cały rajd ucieka jak najdalej na południe, wychodząc z combat, przy bossie pozostają tylko MT i paladyni. Gdy zaczyna się Enrage, paladyni rzucają bańki i spammują leczenie na MT. Kiedy boss rzuca piątą falę Shadowbolt Volleys, rajd wskakuje na swoje flying mounts i wraca na pole walki. Jeśli rajd przetrwa drugi enrage, a boss dalej nie pada, to pozostaje nam modlitwa albo powrót innym razem w silniejszym składzie :D
Sama walka wygląda prościutko. Przed pullem należy oczyścić teren z mobków (pullując je z daleka) i zająć odpowiednie pozycje. Kiedy teren jest czysty, MT robi body pull albo hunter używa MD na niego. MT powinien następnie szybko obrócić bossa tyłem do rajdu:
MT będzie od samego początku dość mocno obrywał, więc musimy przypisać do niego kilku healerów. Reszta skupia się na leczeniu rajdu. Dpsowcy walą w bossa ile się da, pilnując jednakże, aby nie przeaggrować. Należy jak najszybciej dispellować Twisted Reflection, każdy mana user powinien też pilnować, aby poziom jego mana pool pozwolił mu na przeżycie Mark of Kazzak (jeśli ktoś dostanie ten debuff i nie ma jak odbudować many, ucieka jak najszybciej na południe, jak najdalej od reszty rajdu). Generalnie, nikt nie powinien zginąć, gdyż każda śmierć wydłuża bicie bossa i zwiększa ryzyko wipu przy Enrage.
UWAGA! Przed starciem można wysłać Straszyka na wieże do zabawy w World PvP, by je przejął (o ile będą w rękach Hordy), zapewniając dla rajdu Hellfire Superiority buff, zwiększający dps o 5%.
Przykładowy filmik, obrazujący przebieg walki. |
|
|
|
|
Nadhira
Dołączyła: 14 Lip 2007 Posty: 622 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2008-03-18, 14:08
|
|
|
Strasiu.... nasze zwyciestwo w Twoich rekach ;P |
|
|
|
|
Kwinto
Piąte koło u wozu
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1866
|
Wysłany: 2008-03-18, 14:17
|
|
|
Dariush napisał/a: |
UWAGA! Przed starciem można wysłać Straszyka na wieże do zabawy w World PvP, by je przejął (o ile będą w rękach Hordy), zapewniając dla rajdu Hellfire Superiority buff, zwiększający dps o 5%. |
Straszyka nie, bo jest nieodpowiedzialny, a po drodze jest Thralmar i Strasz mógłby pobłądzić. |
|
|
|
|
Nadhira
Dołączyła: 14 Lip 2007 Posty: 622 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2008-03-18, 14:32
|
|
|
ja go przypilnuje ;P |
|
|
|
|
Strasia
Straszyk not ded
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 811 Skąd: The Barrens
|
Wysłany: 2008-03-18, 14:46
|
|
|
Strasio da sobie rade, stfu |
_________________ tup tup :< |
|
|
|
|
Slawomir
My life for Ainur
Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 37 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2008-03-21, 08:53
|
|
|
pomogem mu :D |
_________________ Mam 10 x 70 lvl :P, ale nie pamietam nickuf... |
|
|
|
|
Strasia
Straszyk not ded
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 811 Skąd: The Barrens
|
Wysłany: 2008-03-21, 13:51
|
|
|
Oj... jednak chyba nie da... |
_________________ tup tup :< |
|
|
|
|
Kwinto
Piąte koło u wozu
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1866
|
Wysłany: 2008-03-21, 14:45
|
|
|
Z drugiej strony, może faktycznie sprawniej nam pójdzie, jeśli na ten czas wyślemy was do Thrallmaru... :> |
|
|
|
|
|
|
|
|