Dariush
Judge Dredd
Dołączył: 25 Lip 2007 Posty: 246
|
Wysłany: 2008-03-18, 15:19 Ja, Robot.
|
|
|
Doomwalker spawnuje się na drodze prowadzącej do frontowego wejścia do Black Temple:
Doomwalker ma około 2.200.000 HP i posiada następujące zdolności specjalne:
Lightning Wrath: Błyskawica, którą w różnym czasie przez całą walkę boss uderza w losowo wybraną osobę (inną niż aktualny tank) w promieniu do około 100 jardów od siebie. Zadaje 1.700 - 2.300 nature damage i przeskakuje na inne osoby, które znajdują się w odległości do 8 jardów od pierwotnego celu. Po każdym przeskoku zadawane obrażenia są większe. Czytaj: spread out!
Earthquake: Co około minutę boss powoduje trzęsienie ziemi, które wszystkim osobom w promieniu do około 100 jardów od niego zadaje 2.000 obrażeń co 2 sekundy przez 8 sekund (czyli łącznie 8.000 physical damage), dodatkowo przewraca wszystkich na ziemię i stunnuje na czas trwania tej zdolności. Teoretycznie, można uciec przed Earthquake, jeśli się to dobrze wymierzy, względnie zastosuje zdolności, które chronią przed stunnem (Cloak of Shadows itp.), ale w praktyce podczas Earthquake każdy oberwie za 8.000 i będzie musiał wyleczyć się asap, jak tylko Earthquake się skończy. Czytaj: każdy w rajdzie ma mieć ponad 8.000 HP buffed!
Overrun: Co około 45 sekund boss resetuje aggro i z bardzo dużą prędkością atakuje osobę, która w promieniu do około 100 jardów od niego wykona jakąś czynność generującą aggro. Trwa to przez około 5 sekund, o ile boss nie zostanie przechwycony przez offtanka. Uwaga! Bardzo ważne jest, aby w czasie Overrun nie uciekać przed bossem (w zasadzie, w ogóle się nie poruszać) i wstrzymać się z robieniem czegokolwiek, co generuje aggro, aby boss mógł jak najszybciej zostać przechwycony przez offtanka i doprowadzony do MT!
Sunder Armor: Co pewien czas boss będzie nakładał na aktualnego tanka stackujący się debuff, który za każdym razem zmniejsza jego armor o 10% na 60 sekund. Po trzech, czterech nałożeniach tego debuffa powinna nastąpić zmiana tanka. Debuff może być usunięty przez Blessing of Protection (oczywiście, rzucamy BoP na tego tanka, który aktualnie stoi i czeka na zejście debuffa, a nie na tego, który bije bossa).
Enrage: Kiedy HP bossa spadnie poniżej 20%, Doomwalker zwiększy dwukrotnie obrażenia melee. Trzeba wtedy wycisnąć maksymalny dps i zjechać bossa jak najszybciej.
Mark of Death: Każdy, kto zginie w trakcie walki z Doomwalkerem, otrzyma trwający 15 minut debuff, który powoduje natychmiastową śmierć w przypadku ponownego zbliżenia się do bossa na odległość 100 jardów. Nie ma znaczenia, czy jesteśmy w grupie bijącej bossa, czy nie, znajdujemy się na ziemi, czy w powietrzu, co więcej, debuff ten nie schodzi, kiedy jesteśmy offline.
Rajd na Doomwalkera może liczyć do 40 osób, chociaż i 30 dość dobrze wyposażonych da sobie bez problemu radę. Powinniśmy dysponować dwoma MT i (najlepiej) czterema OT, do tego ze czterech melee dps, 10 healerów oraz 10 ranged dps. Każda osoba w rajdzie powinna mieć ponad 8.000 HP buffed, używamy standardowych dopalaczy (choć stamina powinna być priorytetem), resistance gear nie jest potrzebny. Starcie składa się z dwóch faz: pierwsza trwa do momentu, kiedy HP bossa osiągnie 20% i sprowadza się do spokojnego bicia, kontroli aggro i trzymania ludzi przy życiu, druga faza to Enrage, kiedy trzeba zmaksymalizować dps i szybko zjechać HP bossa od 20% do zera, utrzymując przy życiu tanków.
Przed pullem należy oczyścić teren z mobków (ściągając je z daleka), a następnie poczekać, aż Doomwalker zacznie uderzać w bramę Black Temple i rozstawić rajd:
Hunter przy użyciu MD powinien ściągnąć Doomwalkera do tanków w momencie, gdy boss będzie odchodził od bramy Black Temple. MT1 i MT2 powinni stać na sobie i trzymać bossa po środku drogi prowadzącej do bramy Black Temple, melee dps powinien rozstawić się wokół bossa, a gdy mamy więcej niż 3 - 4 takie osoby, to powinny one połączyć się w pary i stać na sobie (to spowoduje, podobnie, jak w przypadku MT1 i MT2, że jeśli któraś z tych osób oberwie błyskawicą, to przeskoczy ona na drugą i na niej się zatrzyma - jest to w pełni wyleczalne, podczas gdy bezpieczne rozstawienie się większej grupy przy bossie jest trudne i w praktyce kończy się tym, że wszyscy obrywają błyskawicą). Każdy z offtanków powinien zająć miejsce po jednej ze stron bossa (N, W, E, S), w pewnym oddaleniu od niego, aby być gotowym do przejęcia go i przyciągnięcia na środek, gdy zacznie się Overrun. Ranged dps i healerzy rozstawiają się szeroko wokół bossa, po całym terenie walki. UWAGA! Jeśli boss jest tankowany w miejscu pokazanym na powyższej grafice, to podejście pod bramę Black Temple lub też zejście na sam początek tej drogi spowoduje wyjście z combat, dzięki czemu można chwilę odetchnąć, zrobić szybki regen itd., po czym wrócić do bicia bossa. Walka przebiega prawidłowo, jeżeli co minutę boss traci około 20% HP. W pierwszej fazie nie trzeba się spieszyć, ważne jest utrzymanie wszystkich przy życiu (zwłaszcza po Earthquake), zachowanie odstępów i zminimalizowanie tym samym obrażeń od błyskawic, wstrzymanie wszelkich czynności na czas Overrun (o ile nie jest się offtankiem). MT1 i MT2 powinni zaś pilnować, aby nie tankować bossa ze zbyt dużą ilością nałożonych na nich Sunder Armor. Kiedy HP bossa zbliży się do 20%, należy poczekać na kolejny Earthquake (by nie zaskoczył nas w drugiej fazie walki), a kiedy zacznie się Enrage, jak najszybciej zjechać bossa do zera, pamiętając o zachowaniu odstępów. Rajd powinien zjechać bossa od 20% do 0% w mniej niż minutę, w związku z czym w tej fazie nie będzie trzeba zmagać się z Earthquake.
Przykładowy filmik |
|