kamien +9 heal+4int VS +9heal+2many/5 |
Autor |
Wiadomość |
nonenalim
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 229
|
Wysłany: 2008-02-04, 12:42 kamien +9 heal+4int VS +9heal+2many/5
|
|
|
Zauwazylem, ze nasi palladyni oraz rodzynek shaman nosza czerwone kamienie +9heal+4int, nie wspomne tu o +13 do heala, ktore powinny byc wymienione bezzwlocznie. Niby zyskujemy do krytyka 0,05, ale to jest 1 dodatkowy krytyk na 2000 rzuconych czarow czyli zysk marny. 4 int to tez 60 many. Jesli jednak policzymy, kiedy 2 many/5 uzbiera nam taka ilosc to latwo policzyc, ze juz po 150 sekundach. Nasz kill alara trwal ponad 12 minut, wiec na kazdym kamieniu Royal Night Eye healer zyskiwal 240 many nad tym, ktory mial +9heal+4int.
Nawet dla palladyna, ktory zyskuje mane z crt, 0,05% to jedyne 0,6many/5 czy rowniez lepiej miec +9heal+2many/5.
Podsumowujac w czerwone i niebieskie sockety zawsze powinnismy wkladac +9heal+2many/5. W zolte jako palladyn wkladam +8 spell crt bo to oznacza ponad 4 many/5. Shaman moze zastanowic sie nad kamieniem +8int jesli w polaczeniu z socket bonusem oplaca sie to bardziej niz +9heal+2many/5. |
_________________ main: Evenixa |
Ostatnio zmieniony przez nonenalim 2008-02-04, 20:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2008-02-04, 12:58
|
|
|
Erm urm, a co ze zorientowanymi na spirit priestami i drutami?:> Tacy też bywaja. |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
|
|
|
|
Kwinto
Piąte koło u wozu
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1866
|
Wysłany: 2008-02-04, 13:02
|
|
|
i tak macie się dobrze, że w niebieskie gniazda możecie wsadzić coś przydatnego w waszej roli :)
chociaż z drugiej strony, jak już przy kamykach jesteśmy... elitistjerks i inne mądrale zalecają dps-owi olewanie niebieskich kamieni z +sta, jeśli tylko nie są potrzebne do wymagań metagemu, a ja zaczynam mieć wątpliwości - bądź co bądź +sta też bywa potrzebne, i chociaż zgadzam się tu z healerami, że w znacznej większości przypadków gdy obrywamy, to dlatego, że daliśmy dupy z aggro bądź pozycjonowaniem, to jednak +sta w secie pve na wielu bossach bywa jednak przydatny.
Jak wy uważacie? Wiadomo, że jeśli bonusem do niebieskiego socketu jest +3agi to lepiej wsadzić +4agi+6sta niż gołe +8agi bez bonusu, ale w przypadku gdy bonusem jest kolejna stamina?
Pytam tu o generalne przemyślenia dotyczące statystyk nienajważniejszych w danej roli (sta u dpsu, str u tanków etc). |
|
|
|
|
Gemm
Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 161
|
Wysłany: 2008-02-04, 13:06
|
|
|
Vegelus napisał/a: | Erm urm, a co ze zorientowanymi na spirit priestami i drutami?:> Tacy też bywaja. |
O to to, popieram :-P |
_________________ Gemm |
|
|
|
|
nonenalim
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 229
|
Wysłany: 2008-02-04, 13:07
|
|
|
szczerze veg? tej opcji nie rozwazalem, bo ja malo znam ;] mi bardziej chodzilo o wywalenie kamieni +9 heal+4int gdy wkladamy tego typu healerskie kamienie. zreszta najlepiej, zeby kazdy healer poprostu usiadl i policzyl co mu sie oplaca, a nie wkladal kamienie "na wyczucie" bo np. int daje crt i mane, a royal tylko regen many. |
_________________ main: Evenixa |
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2008-02-04, 13:10
|
|
|
Str u tanków warriorów - do olania. Zwiększa delikatnie threat przez AP i shield (value, jeśli dobrze pamiętam), ake ma to zbyt mały wpływ. Worek tank to przede wszystkim gemy stam, chyba że ma się dużo gearu z ZA/za badge i lubi się mieć swobodę ze zmienianiem obu trinketów (coś jak ja Furiatem), wtedy może jeszcze def/stam.
Stam u melee i hunterów. Podejrzewam, że u melee 12agil/3% crit dmg jest podstawowym meta gemem. Więc z samych założeń tego gemu mamy co najmniej 12stam (rare zielony gem hit/crit stamina).
W przypadku, jeśli bonus daje mi staminę, to go olewam zupełnie, tak samo z intem, AP, critem, często też z hitem. Jedyne bonusy, na które zwracam uwagę, to agil i mp5. Jeśli poprzez wrzucenie gemów tak, żeby mieć bonus, stracę 1agil, to jestem w stanie to przeboleć (czyli musi być bonus +agility). |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
|
|
|
|
Gajanna
Dołączyła: 14 Lip 2007 Posty: 156
|
Wysłany: 2008-02-04, 15:11
|
|
|
nonenalim napisał/a: | szczerze veg? tej opcji nie rozwazalem, bo ja malo znam ;] mi bardziej chodzilo o wywalenie kamieni +9 heal+4int gdy wkladamy tego typu healerskie kamienie. zreszta najlepiej, zeby kazdy healer poprostu usiadl i policzyl co mu sie oplaca, a nie wkladal kamienie "na wyczucie" bo np. int daje crt i mane, a royal tylko regen many. |
Cytat: | Podsumowujac w czerwone i niebieskie sockety zawsze powinnismy wkladac +9heal+2many/5. W zolte jako palladyn wkladam +8 spell crt bo to oznacza ponad 4 many/5. Inni lekarze moga zastanowic sie nad kamieniem +8int jesli w polaczeniu z socket bonusem oplaca sie to bardziej niz +9heal+2many/5. W innym przypadku wkladamy wszedzie Royal Nights Eye. |
Nie sadzisz ze te dwie wypowiedzi różnia się od siebie KOLOSALNIE? :>
Kolejny raz probujesz narzucic healerom cos, czego do konca nie przemyslales... spellsurge niczego nie nauczylo ?
I skoro jak sam mowisz sa opcje, ktorych nie bierzesz pod uwage, to moze nie uzywaj slow 'zawsze', 'wszedzie' itd ? Healerskich kamieni jest od groma i troche i z jednym sie z Toba zgadzam:
Cytat: | najlepiej, zeby kazdy healer poprostu usiadl i policzyl co mu sie oplaca |
Szkoda ze napisales to dopiero w odpowiedzi na post vega... |
|
|
|
|
Keleborn
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 572 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2008-02-04, 15:23
|
|
|
Heh, chyba się jednak nie róznią - wywalić +9 heal + 4 heal, wsadzić + 9 heal +2many/5s, a jaka róznica to się nie znam :P |
|
|
|
|
Gajanna
Dołączyła: 14 Lip 2007 Posty: 156
|
Wysłany: 2008-02-04, 15:42
|
|
|
Keleborn napisał/a: | Heh, chyba się jednak nie róznią - wywalić +9 heal + 4 heal, wsadzić + 9 heal +2many/5s, a jaka róznica to się nie znam :P |
Ok... mala podpowiedz:
Cytat: |
w czerwone i niebieskie sockety zawsze powinnismy wkladac +9heal+2many/5.
|
Cytat: |
zeby kazdy healer poprostu usiadl i policzyl co mu sie oplaca
|
Nie twierdze ze kamyki +13heal sa imba albo +9heal+4int najlepsze na swiecie bo nie sa.
Ale Non ma wybitne tendencje do narzucania innym kategorycznych wyborów co mnie osobiscie irytuje. Nie mam zamiaru wymieniac moich kamieni tylko dlatego ze Non ma taka fantazje. Ja zastanawiam sie nad kazdym wkladanym kamykiem, mam jakas koncepcje, wiem czego potrzebuje, z czym mam problemy, jaki mam sprzet itd...
Kazda klasa leczaca jest inna, kazdy lekarz ma inne talenty, inaczej leczy, ma inne braki i do tego powinien wkladane kamyki dopasowac imo. A nie w kazdy czerowny i niebieski socket wkladac 9heal+2many/5 bo to jest traktowanie ludzi jak niemyslacych botow do leczenia. |
|
|
|
|
Demelain
alias Alishya
Dołączyła: 13 Lip 2007 Posty: 1923
|
Wysłany: 2008-02-04, 16:55
|
|
|
Gajanno, chyba niesłusznie posądzasz Nalima o dyktatorskie zapędy. Nie dopatrzyłam się w jego poście żadnych pogróżek ani nakazów. Wydaje mi się, że chciał po prostu pomóc mniej doświadczonym lekarzom w poprawieniu sprzętu. To chyba pewna różnica... Dobrze, że Veg zwrócił uwagę na zbyt daleko idące uogólnienie. Całkiem możliwe, że Nalim nie wziął pod uwagę jakichś istotnych okoliczności albo niefortunnie sformułował wypowiedź, odnosząc ją do healerów, zamiast do paladynów. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w tym wątku (lub gdziekolwiek indziej) bardzo merytorycznie podyskutować o przydatności healerskich gemów. Tylko po co ta napastliwość i wycieczki osobiste?
Imho, Ty, Gajanno, też popełniasz błąd w rozumowaniu. Zakładasz mianowicie, że wszyscy podchodzą do budowania postaci z równą pieczołowitością, jak Ty - liczą, analizują, porównują. To piękne założenie. Niestety, jak wynika z moich obserwacji, jest równie szlachetne, co odległe od rzeczywistości. Zapewniam Cię, że mnóstwo mniej doświadczonych (albo bardziej leniwych :P) graczy w takie wyliczanki i analizy porównawcze w ogóle się nie bawi, tylko dokonuje wyborów "na oko".
Reasumując, nie chodzi tu nikomu o zniewolenie doświadczonych healerów, którzy długie godziny spędzają na czytaniu, liczeniu i kombinowaniu, co się bardziej opłaca. Cel był taki, żeby tym wybierającym "na oko" podpowiedzieć lepsze rozwiązanie. A Ty zaraz węszysz spisek przeciwko wolności. A mnie to irytuje nie mniej niż Ciebie "dyktatura" Nalima :P
A. |
_________________ drzewo jest przegięte :roll: |
|
|
|
|
Gajanna
Dołączyła: 14 Lip 2007 Posty: 156
|
Wysłany: 2008-02-04, 17:24
|
|
|
Ali ja nie mam nic przeciwko poradom, naprawde :)
Co wiecej bardzo chetnie ich slucham :)
Ale Non ma taki styl a nie inny... po ostatnich dyskusjach na temat spellsurga, kiedy to dowiedzialam sie, ze mam nie dyskutowac tylko zakladac albo na raid nie wejde... mam juz pewien uraz i byc moze reaguje zbyt alergicznie.
I jeszcze jedno... Nonowi czesto chodzi o jedno a pisze drugie, a potem sam albo ktos musi tlumaczyc o co autorowi chodzilo... moze warto przemyslec zanim sie napisze? :)
I nie, nie zakladam ze wszyscy podchodza do postaci tak jak ja. Co wiecej mysle, ze przydaloby sie wiele rad dla roznych klas na forum dla osob nowych lub nieco leniwych ;) Np bardzo mi sie spodobal tekst o paladynskich tankach. Imo przydatny jest nie tylko dla palkow ale tez dla innych klas w zrozumieniu mechaniki tankowania palka.
Jak juz mowilam nie czepiam sie zalozen Nona tylko formy jego 'rad'... |
|
|
|
|
Demelain
alias Alishya
Dołączyła: 13 Lip 2007 Posty: 1923
|
Wysłany: 2008-02-04, 18:06
|
|
|
Spellsurge to zupełnie inna historia, Gajanno. O ile dobór gemów jest kwestią absolutnie indywidualną (przy założeniu, że ktoś to robi z głową, ofc), o tyle Spellsurge ma sens tylko wówczas, gdy jest to rozwiązanie grupowe. Stąd powszechny "terror" w tym zakresie.
Gwoli wyjaśnienia, parę słów na temat rodowodu tego pomysłu. Chodziliśmy wówczas prawie wyłącznie do Kara (powoli podgryzaliśmy Maulgara i Gruula). Nie mieliśmy shadow priesta ani shamana, a najczęstszą przyczyną zgonu tanka był brak many u healerów. Staraliśmy się więc ratować na wszystkie możliwe sposoby. Teraz, po pierwsze, i lekarze, i tankzory, i depeesy mają dużo lepszy sprzęt. Po drugie, healerzy nabrali doświadczenia i znacznie lepiej zarządzają maną. Po trzecie, chodzimy do 25-tek, gdzie rzadko posiadacze Spellsurge mogą stać na tyle blisko siebie (będąc w dodatku w jednej grupie), żeby z tego enchantu był jakiś poważny pożytek. Dlatego wkrótce pewnie w ogóle odejdziemy od tego rozwiązania, bo okoliczności się zmieniają i wszyscy się uczymy. Ale był czas, że to pomagało grupie, więc oczekiwaliśmy powszechnej współpracy. Tyle w kwestii "terroru" ;)
PS. Gorąco Cię zachęcam, Gajanno, do napisania posta z poradami dla lekarzy. Ostatecznie chyba jako jedyna w ZL grałaś każdą klasą healerską, więc z pewnością możesz podzielić się wieloma doświadczeniami z innymi naszymi apteczkami :) |
_________________ drzewo jest przegięte :roll: |
|
|
|
|
Gajanna
Dołączyła: 14 Lip 2007 Posty: 156
|
Wysłany: 2008-02-04, 19:09
|
|
|
Jesli juz wracamy do spellsurga to ...
1. Non twierdzil wtedy ze spellsurge jest na przyszlosc, na wielkich i ciezkich bossow w tk/ssc.
2. Moje argumetny (rownież te które ty przytaczasz) spotykaly sie z kontrargumentem 'to ja tu rzadze wiec sie dostosuj'...
3. Naprawde sadzisz ze gdyby nie moj opór wtedy dzis spellsurge nie bylby juz obowiazkowy?
4. Zaproponowalam pozniej zeby nosic dwie bronie + mod, ktory je zmienia w odpowiednim momencie ale sprawa ucichla... Tbh calkiem mozliwe ze beda walki na ktorych sie jeszcze przyda. |
|
|
|
|
Gajanna
Dołączyła: 14 Lip 2007 Posty: 156
|
Wysłany: 2008-02-04, 19:18
|
|
|
Alishya napisał/a: |
PS. Gorąco Cię zachęcam, Gajanno, do napisania posta z poradami dla lekarzy. Ostatecznie chyba jako jedyna w ZL grałaś każdą klasą healerską, więc z pewnością możesz podzielić się wieloma doświadczeniami z innymi naszymi apteczkami :) |
Myślę, że Sante duzo bardziej sie do roli autora nadaje :)
Poza tym wiesz co by sie działo gdybym napisala ze +18 heal to super kamyk dla druta? ;-)
I hm... proponuje EOT bo dyskusja sie robi mocno nie na temat ;-) |
|
|
|
|
Dariush
Judge Dredd
Dołączył: 25 Lip 2007 Posty: 246
|
Wysłany: 2008-02-04, 19:20
|
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez Dariush 2008-04-04, 15:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
|