• Strona główna  • Forum   • Szukaj  • Użytkownicy  • Grupy
• Rejestracja  • Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
zmniejszenie latency
Autor Wiadomość
Ponia 




Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 140
Wysłany: 2008-01-04, 16:36   zmniejszenie latency
 
Przegladalem sobie co nowego bedzie w patchu 2.3.2 albo 2.4.0 i znalazlem informacje o tym ze Blizzard wylaczy algorytm Nagle'a dzieki temu powinni obnizyc latency o jakies 100-200 ms. Mozna zrobic to juz teraz poprzez taki wpis w rejestrze Windows


1. Open the registry editor by going start->run and typing "regedit" then pressing enter
2. Nagivate to "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\"
3. Look in each of the keys inside that one (they look like: {random numbers and letters]) and determine which one is your network connection. You can tell this since it will have your computers local ip address stored in it.
4. Add a new key called "TcpAckFrequency" of type REG_DWORD and set the value to 1.
4b. If you are using windows 2000 call this new key "TcpDelAckTicks" and set it to 0 instead.
5. Restart your computer.

You should now see an improvement of perhaps 100-200ms.

If at some stage you wish to remove the key just go in there and delete it.


p.s. nie chcialo mi sie tlumaczyc, jakby mial ktos problem to mozna sie zapytac tutaj.

p.s2. jeszcze tego nie probowalem ale jak tylko wroce do domu to bede probowal.



_________________
Ponia/ mage 8x
Paciaa/ hunter 8x
Yendza/warlock 7x
^^
na emeryturze
    
 
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2008-01-04, 17:52   
 
Czy Blizzard potwierdził gdzieś, że taki myk zadziała? Bo generalnie algorytmu Nagle'a, który jest zaszyty w stosie _TCP_ nie używa się po to, żeby sieć wolniej chodziła, tylko żeby ominąć pewne szczególne przypadki, gdzie przy nieszczęśliwym ułożeniu pakietów sieć może się dławić, i wyłączenie go dla całego systemu może być strzeleniem sobie w stopę (chociaż faktem jest, że dotyczy to bardziej serwerów i na normalnych desktopach nie ma takiego znaczenia).
A komunikacja w grach online odbywa się raczej na protokole _UDP_, gdzie standardowo nie stosuje się Nagle'a (przynajmniej system go nie narzuca). Być może pisząc o tym w patchnotes Blizz ma na myśli jakąś wewnętrzną implementację w samym kliencie WoWa?

Ale chętnie usłyszę opowieści kogoś, kto tego myku spróbuje i przyzna się potem, jak mu się lag zredukował :)
    
 
Ponia 




Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 140
Wysłany: 2008-01-04, 18:06   
 
tu jest cala dyskusja na forum warcrafta:
http://forums.worldofwarc...&sid=1&pageNo=1



_________________
Ponia/ mage 8x
Paciaa/ hunter 8x
Yendza/warlock 7x
^^
na emeryturze
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2008-01-04, 18:12   
 
50 ms :)



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2008-01-04, 18:12   
 
A przez chwilę nawet 41 ms :)



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Ponia 




Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 140
Wysłany: 2008-01-04, 19:04   
 
chwile potestowalem i musze stwierdzic z zadowoleniem ze dziala calkiem przyjemnie :)



_________________
Ponia/ mage 8x
Paciaa/ hunter 8x
Yendza/warlock 7x
^^
na emeryturze
    
 
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2008-01-04, 23:06   
 
Ok, pogóglałem, i faktycznie to pomaga na XP. Na Viscie nie, trzeba czekać albo na Vista SP1 albo na patch blizzarda (ciekawe co będzie szybciej).
    
 
Keyholder 




Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-04, 23:29   
 
A jak znaleźć właściwy klucz jeżeli mój adres IP jest nadawany dynamicznie?



_________________
Keyholder
    
 
Ponia 




Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 140
Wysłany: 2008-01-04, 23:54   
 
jak dostaniesz IP od Twojego dostawcy Internetu zrob
start -> uruchom -> cmd -> enter
wpisze w konsole ipconfig /all ta komenda pokaze Twoj numer IP
I wtedy juz tylko musisz popatrzec w Twoich Interface ktora z kart dostala ten IP
i dopisujesz wtedy TcpAckFrequency ustawiasz na 1

BTW wartosc 2 jest domyslna



_________________
Ponia/ mage 8x
Paciaa/ hunter 8x
Yendza/warlock 7x
^^
na emeryturze
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2008-01-05, 02:17   
 
Nie musi dostac ip. Ja też mam zmienne. Tylko w jednym z siedmiu kluczy wartości były różne od zera. Uznałam, że to ten właściwy. Ale w sumie to nie ja jestem specjalista od kluczy :P

A.



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Keyholder 




Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-05, 15:43   
 
To nie takie klucze jakie nosi Klucznik :P



_________________
Keyholder
    
 
Nightblóód





Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 445
Wysłany: 2008-01-05, 17:47   
 
u mnie zeszlo ze 130-160 na 51-60ms
    
 
Nadhira 





Dołączyła: 14 Lip 2007
Posty: 622
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-01-06, 00:05   
 
to tak jak u mnie :D
    
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Designed by Didimos for Zmierzch Lordaeronu - World of Warcraft Guild - Shadowsong EU