Grull the Dragonkiller |
Autor |
Wiadomość |
Sowa
Nerf Me plz !!111
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 177
|
Wysłany: 2007-09-19, 17:07 Grull the Dragonkiller
|
|
|
Film jednego aktora a w rolach głównych... :
Gruul the Dragonkiller
...a jako jak same nazwisko wskazuje, smoków jest zabójcą wiec nam 25 osobowej publiczności krzywdy powinien nie zrobić :)
Ale zanim jeszcze wejdziemy na sale pan sprawdzający bilety zapyta :
1 Wszyscy mają Amplify Magic ?
2 Improved Fortitude / Mark of the Wild / Imp and Devotion Aura dwóch tanków ma ?
3 Dopalacze ? Flaski ? Potiony ? Buffy na wszystkich ?
A wiec zapraszamy na projekcje.
Zaraz po wejsciu szybko okaże sie że do nowoczesnego multikina duzo tej sali brakuje. Betonowe ściany , siedzeń brak i w dodatku tynk sie z sufitu sypie ;) Drzwi zamykają sie zaraz po tym jak film sie zacznie wiec kto nie wejdzie ten sie nie załapie ... W dodatku każa nam zajmować miejsca wedle z góry ustalonej zasady :
6 szczęśliwców wiec zasiądzie w loży na kamieniach unikając Ground Slam (wyrzucenie w powietrze :) ) natomiast reszta niestety musi sie liczyć z niekoniecznie ciepłym przyjęciem czyli Ground Slam / Gronn Lord's Grasp / Stoned / Shatter ( wyrzut w powietrze /spowolnienie/skamienienie/dmg zależny od tego w jakim dystansie jesteśmy od innych - wymagane 15 yardów ...
Gdy już sie wszystko zacznie kojene rozczarowanie . Musical .... /bored
Pan Gruul do tańca potrzebuje dwojga ... tanków (MT2 musi być drugi na liście aggro). Traktuje ich nieładnie MT1 ciagle atakując przypominając sobie co 20 sekund o MT2 zadając Hurtful Strike (12-14k dmg).
Inne niewątpliwe anty zalety pana G. to :
GROWT buff stackujący sie co 30 sekund , wzrost dmg o 15 % wiec panu temu podziekować trzeba na maksymalnie na 16-17 stacku
Cave In kino miało niski budżet i w/w tynk sie z sufitu sypie zadając 2700 co 3 sekundy przez 15 sekund. Możemy a nawet musimy tego uniknąć robiąc przysłowiowe RUNWWWWWW z tego obszaru.
Reverberation silence na 4 sekundy który może być zresistowany poprzez klasowe talenty jak : Focused Mind, Unbreakable Will . Profilaktycznie wiec trzeba trzymać tanka przy full HP.
Walka:
Kluczem do czerpania przyjemności z seansu jest zniwelowanie działania Ground Slam / Gronn Lord's Grasp / Stoned / Shatter poprzez wykorzystanie punktów oznaczonych na mapce białymi punktami (6 ranged dps najlepiej z 41y zasiegiem) , pozostali : trzymaniu odległości 15 yardów od innych graczy oraz samodzielne leczenie sie po Shatter (bandaże , potki , HS). Pacjencie, lecz sie sam, jak mówi stare przysłowie.
Melee dps powinni zająć pozycje wokół pana G. (patrz mapka)
Hilerzy powinni trzymać tanków na full HP , przed shatter oraz reverberation rzucic wszystkie hoty + PoM na MT. Pozostałych w miare możliwosci po shatter leczyć hotami , głównie skupiając sie jednak na tankach. Dobrze jest też podzielic hilerow na odpowiedzialnych za MT1 i MT2 (3 i 2) Pozostałych 1-2 hilerów pomaga /leczy innych. Na koncu walki skupić sie juz trzeba tylko na tankach ze wzgledu na rosnace wzraz z growt'em.
Generalnie wiec "Tank and spank" :)
Enjoy :)
Filmy obowiazkowe:
http://video.google.pl/vi...earch&plindex=1
http://video.google.pl/vi...earch&plindex=0 |
Ostatnio zmieniony przez Demelain 2007-09-28, 14:33, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Sulivoy
Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 97 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Gemm
Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 161
|
Wysłany: 2007-09-19, 23:53 Re: GRUUL by Zmierzch. Taktyka
|
|
|
Ja znowu wtrace pare swoich groszy, jesli mozna :-)
Sowa napisał/a: | 6 szczęśliwców wiec zasiądzie w loży na kamieniach unikając Ground Slam (wyrzucenie w powietrze :) ) natomiast reszta niestety musi sie liczyć z niekoniecznie ciepłym przyjęciem czyli Ground Slam / Gronn Lord's Grasp / Stoned / Shatter ( wyrzut w powietrze /spowolnienie/skamienienie/dmg zależny od tego w jakim dystansie jesteśmy od innych - wymagane 15 yardów ... |
Mam wrazenie, ze nie od razu jest to widoczne z powyzszego opisu, ale NIKT nie uniknie Ground Slam/Stoned/Shatter. Ci ktorzy sie schowaja przy scianach unikna jedynie losowego knockbacku (to chyba Sowa mial na mysli :-)). Z tego wzgledu dobrze jest jesli wszyscy DPSerzy i healerzy staraja sie znalesc przed Ground Slamem przy scianach - duza szansa na knockback na sciane, ktore zatrzymuje w miejscu zmniejszajac chaos i losowe rzucenie paru osob na siebie. Po Ground Slamie jest 5s na odbiegniecie na innych (z rosnacym spowolnieniem konczacym sie zestonowaniem).
Tip dla healerow: tuz przed i po Ground Slamie dobrze rzucic HoTa na siebie i na wszystkich w zasiegu, po Shatter zostana ladnie podleczeni, a healer od razu moze sie skupic na tanku, ktory bardzo mozliwe ze bedzie mial niejaki ubytek na zdrowiu.
Tip dla tankow: charge/intercept po Ground Slamowym knockbacku - utrzymanie Gruula w centrum i zapewnienie ze nikt inny w melee range nie dostanie Hurtful Strike'a. |
_________________ Gemm |
|
|
|
|
Demelain
alias Alishya
Dołączyła: 13 Lip 2007 Posty: 1923
|
Wysłany: 2007-09-20, 00:22
|
|
|
Dzięki za wskazówki i jeszcze raz gorące gratulacje dla ToD z okazji pokonania potwora :D |
_________________ drzewo jest przegięte :roll: |
|
|
|
|
Kwinto
Piąte koło u wozu
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1866
|
Wysłany: 2007-09-20, 00:37
|
|
|
Gemm napisał/a: | ale NIKT nie uniknie Ground Slam/Stoned/Shatter |
Rogale unikają Stoned, jak się nie zagapią, ale to wszystko. Chociaż wystarcza do znalezienia wolnego miejsca przed Shatterem. CoS. BTW zauważyliście jak na tym jednym filmiku jest natrzaskane meleesów? chyba z pół rajdu :)
I przyłączam się do gratulacji :) |
|
|
|
|
Gemm
Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 161
|
Wysłany: 2007-09-20, 07:10
|
|
|
kwinto napisał/a: | Gemm napisał/a: | ale NIKT nie uniknie Ground Slam/Stoned/Shatter |
Rogale unikają Stoned, jak się nie zagapią, ale to wszystko. Chociaż wystarcza do znalezienia wolnego miejsca przed Shatterem. CoS. |
Jaki to ma cooldown? Ciekawe czy nasi tego uzywaja. Ogolnie z shatterem obecnie nie mamy problemu, do jakichs 30-40% wszyscy zyja. Potem Cave-iny (ktore zdaje sie tez dostaja boosta damageowego z Growthow) pojawiaja sie tak czesto i daja na tylke duzy damage ze niektorzy DPSrzy narzekali ze zwiewali z jednego zeby wpasc w drugi a potem trzeci i tak do 6ciu razy, o ile przezyli pierwsze...
Cytat: | BTW zauważyliście jak na tym jednym filmiku jest natrzaskane meleesów? chyba z pół rajdu :) |
Hmm, jesli dobrze policzyc to wczoraj mielismy 5 melee + tanki, czyli 7 razem.
Nadrabialismy za to warlockami: az 5. Podejrzewam ze co najmniej pierwsze 3 miejsca w DPSie zajeli :-)
Cytat: | I przyłączam się do gratulacji :) |
Dzieki :-).
Najciekawsze jest to ze ostatnie 16% zrobilismy z jednym tankiem, ktory padl prawie rowno z Gruulem :-) (reszta meleesow zostala wybita w trakcie tej 16tki przez HS). Ogolnie rzecz biorac jeszcze pare rzeczy do poprawy jest. Szczegolnie przydalby sie warek jako MT.
Tak po przespanej nocy i opadnieciu emocji mam wrazenie, ze moj post z uwagami jest troche za bardzo 'mentorski', jesli ktos sie poczul tym urazony to prosze unizenie o wybaczenie :-). |
_________________ Gemm |
|
|
|
|
Sowa
Nerf Me plz !!111
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 177
|
Wysłany: 2007-09-20, 08:49
|
|
|
Gem .. my mamy sporo dobrych tankzorów wy macie polaków hilerów ... No normalnie aż sie prosi .... ;)
A co do G.Slamu miałem na myśli to co napisałem w nawiasie czyli unikniecie wylecenia w powietrze . Graty za Gruula. W piatek u nas pada ;) |
|
|
|
|
Hirri
Dołączył: 08 Wrz 2007 Posty: 7
|
Wysłany: 2007-09-20, 09:20
|
|
|
Cytat: | (MT2 musi być drugi na liście aggro) |
MT2 musi być ponad wszystkimi melee, jeśli ranged dps overagruje MT2 to nic sie nie stanie bo hurtful strike działa tylko w zasięgu melee |
|
|
|
|
Sowa
Nerf Me plz !!111
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 177
|
Wysłany: 2007-09-20, 09:28
|
|
|
Nie daj bosze slam i zasieg melee Gruula ? Nie kombinujmy wiec a trzymajmy sie taktyki |
|
|
|
|
Kwinto
Piąte koło u wozu
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1866
|
Wysłany: 2007-09-20, 16:04
|
|
|
Gemm napisał/a: | Jaki to ma cooldown? |
Cloak of Shadows? 1 minuta. Ale trzeba zdążyć przed założeniem stoneda. |
|
|
|
|
elenthil
Dołączył: 03 Sie 2007 Posty: 4
|
Wysłany: 2007-09-20, 18:45
|
|
|
Sowa napisał/a: | Kluczem do czerpania przyjemności z seansu jest zniwelowanie działania Ground Slam / Gronn Lord's Grasp / Stoned / Shatter poprzez wykorzystanie punktów oznaczonych na mapce białymi punktami (6 ranged dps najlepiej z 41y zasiegiem) , pozostali : trzymaniu odległości 15 yardów od innych graczy oraz samodzielne leczenie sie po Shatter (bandaże , potki , HS). Pacjencie, lecz sie sam, jak mówi stare przysłowie.
|
TBH, *każdy* ranged dps/healer powinien w miarę możliwości korzystać z tych punktów. W taktyce której ja z powodzeniem używałam, każdy spot byl wykorzystywany przez 3 osoby. Przed slamem każda z osób ranged biegła do przyporządkowanego jej punktu, natomiast po slamie a przed 'stoneformem' ludzie rozbiegali sie od kamienia na zasadzie jedna osoba w lewo, jedna do przodu, jedna w prawo (oczywiscie bylo wcześniej uzgadniane kto w którą strone biegnie). wystarczyło, aby odsunąć sie od siebie na tyle, żeby nie zadawać sobie damage. i gwarantowalo, ze knockback 'zaliczali' praktycznie wyłącznie tankowie i melee, czyli w sumie nie więcej niz 5-6 osob, co znacząco poprawiało przeżywalność rajdu. |
|
|
|
|
Demelain
alias Alishya
Dołączyła: 13 Lip 2007 Posty: 1923
|
Wysłany: 2007-09-20, 20:13
|
|
|
Szczerze mowiąc, sama nie wiem do końca, jak najlepiej to rozegrać. Są różne szkoły. Boję się, że jeśli każemy wszystkim, w tym lekarzom, uciekać za kamienie, może być ciężko. Po pierwsze, dlatego, że nie wszyscy healerzy mają HoTy i instanty, a dobiegnięcie do kamienia + skamienienie zajmuje jednak sporo czasu. Nie wiem, czy tank wytrzyma tyle bez leczenia. Po drugie, jeśli wszyscy będą uciekali z wyprzedzeniem, rajd straci sporo dps-a, bo, jak biegamy, to nie strzelamy (z wyjatkiem huntów i affli locków). Po trzecie wreszcie, gief porządnego moda, który nie oszukuje, tylko prawidłowo pokazuje, kiedy będzie następny slum. Bo ja ostatnio próbowałam uciekać z wyprzedzeniem, zgodnie ze wskazaniami DBM, i trafiłam we właściwy moment może ze dwa razy. Efekt był taki, że straciłam mnóstwo czasu i dupa z tego wyszła.
Skłaniam się do przygotowania planu A i planu B. Myślę, że będziemy mieli okazję wypróbować oba... nawet po kilka razy ;) Ofc pod warunkiem, że przejdziemy Maulgara :P |
_________________ drzewo jest przegięte :roll: |
|
|
|
|
Kwinto
Piąte koło u wozu
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1866
|
Wysłany: 2007-09-20, 20:28
|
|
|
mam wrażenie że mój BigWigs pokazywał w porządku... |
|
|
|
|
Sowa
Nerf Me plz !!111
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 177
|
Wysłany: 2007-09-21, 01:49
|
|
|
Taktyka Elenthil jest najlepsza o jakiej czytalem do tek pory , o ile oczywiscie ogranicza sie do dps . Zastanawiam sie tylko czy po slangu jestesmy w stonie z spowolnieniem zdazyc sie rozbiegnac .... BTW no i jesli 3 osoby sa przy kamieniu 1 powinna raczej zostac a 2 na rozne strony |
|
|
|
|
Gemm
Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 161
|
Wysłany: 2007-09-21, 07:34
|
|
|
Alishya napisał/a: | Szczerze mowiąc, sama nie wiem do końca, jak najlepiej to rozegrać. Są różne szkoły. Boję się, że jeśli każemy wszystkim, w tym lekarzom, uciekać za kamienie, może być ciężko. Po pierwsze, dlatego, że nie wszyscy healerzy mają HoTy i instanty, a dobiegnięcie do kamienia + skamienienie zajmuje jednak sporo czasu. Nie wiem, czy tank wytrzyma tyle bez leczenia. |
Do 10 growtha tank spokojnie wytrzyma. Chyba ze ma kiepski gear. Potem niestety damage robi sie na tyle spory, ze trzeba uwazac. Zwroccie uwage ze jaskinia Gruula nie jest okregiem tylko rodzajem elipsy. polnocna i wschodnia sciana sa dosyc blisko centrum (a przynajmniej miejsca gdzie MT w ToDzie stoi), przez wiekszosc czasu healerzy stojacy w safe spotach na tych scianach moga miec tanka w zasiegu/miec krotka droge do schowania sie.
Cytat: | Po drugie, jeśli wszyscy będą uciekali z wyprzedzeniem, rajd straci sporo dps-a, bo, jak biegamy, to nie strzelamy (z wyjatkiem huntów i affli locków). |
IMO znacznie wiecej straci jesli ludzie juz na poczatku zaczna padac przez Shattera. W ToDzie na poczatku healerzy nie uciekali, zostawali w srodku - w takim ustawieniu sprowadzalismy Gruula do ~40%. Pierwszy attempt gdy WSZYSCY sie chowali i zjechalismy Gruula do 30%.
Cytat: | Po trzecie wreszcie, gief porządnego moda, który nie oszukuje, tylko prawidłowo pokazuje, kiedy będzie następny slum. Bo ja ostatnio próbowałam uciekać z wyprzedzeniem, zgodnie ze wskazaniami DBM, i trafiłam we właściwy moment może ze dwa razy. Efekt był taki, że straciłam mnóstwo czasu i dupa z tego wyszła.:P |
O ile wiem nie ma takiego moda z bardzo prostej przyczyny - Ground Slam nie jest co x sekund gdzie x jest stala tylko ma cooldowna x sekund. Po zejsciu cooldowna Slam moze sie zdarzyc albo od razu albo do kilkunastu sekund pozniej. To jest oczywiscie problem, szczegolnie dla chowajacych sie healerow, ale do przejscia.
Jeszcze jeden tip dla healerow: na poczatku Gruul bije bardzo slabo, wiec zamiast stac z pelna mana i czekac na niewiadomo co warto puscic jakiegos DoTa albo nawet direct damage. Na ostatnim podejsciu w ToDzie mialem 1% damage done :-), czyli prawie 30k. Gdyby healerzy sie do tego zastosowali przy attempcie gdzie zwipowalismy na 1%, Gruul gryzl by glebe juz tydzien wczesniej.
I ostatnia uwaga odnosnie
Cytat: | 4. WSZYSCY (poza MT1 i MT2) LECZĄ SIĘ SAMI |
Na poczatku tez tak robilismy, ale to nie wystarcza. Pierwszy cave-in+shatter i gdyby DPSerzy polegali tylko na sobie maja wszystkie lecznicze srodki na cooldownie. Szczegolnie na poczatku kiedy Gruul bije slabo co najmniej jeden healer moze byc oddelegowany zeby w miare mozliwosci puszczal HoTy na DPSerow w zasiegu. Powyzej 10 growthow nadal jest to do zrobienia ale w mniejszym zakresie. |
_________________ Gemm |
|
|
|
|
|
|
|
|