Makro na skill zastępujący swinga |
Autor |
Wiadomość |
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2009-03-26, 17:42
|
|
|
Wilk napisał/a: | Ranghar napisał/a: | Co do drugiego punktu, to nie rozumiem dlaczego uzywanie makra z HS powoduje, ze tracimy okazje na zuzywanie rage (you’re missing numerous opportunities to dump rage). Mozesz mi to wytluaczyc? |
Głównie dlatego:
Cytat: | Your weapon does not swing at the same time that you do your main rotation |
|
W szczególności przy takim heroismie. |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
|
|
|
|
Ranghar
soup is good food
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 402 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-03-26, 17:50
|
|
|
Punkt widzenia Wilka rozumiem (pod warunkiem ograniczonej ilosci rage), ale co ty Vegu masz na mysli? Czy HS ma cos wspolnego z GCD, aby mogl jakos interferowac z instantami? |
_________________ IMMA CHARGIN MAH LAZER!
◑` ◔
|
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2009-03-26, 19:53
|
|
|
Ranghar napisał/a: | Punkt widzenia Wilka rozumiem (pod warunkiem ograniczonej ilosci rage), ale co ty Vegu masz na mysli? Czy HS ma cos wspolnego z GCD, aby mogl jakos interferowac z instantami? |
Patrz punkt widzenia Wilka.
Heroism u melee na cast time'y nie wpływa, bo (w większości, u tanków chyba wszystkie) skille to instanty z gcd. Prócz skilli takich, jak Heroic Strike, które zastępują zwykły swing. W związku z tym, że pod wpływem heroismu swingów jest więcej (bo haste zwiększa częstotliwość wykonywania białych ataków), wykorzystywanie tego typu makr, które używają HS przed każdym normalnym skillem z gcd powoduje, że duża ilość swingów zostaje zwyczajnie zmarnowana. I o to chodziło tak Wilkowi, Vene'mu, jak i mi.
Dlatego też znacznie rozsądniejszym rozwiązaniem jest osobny bind, który, fakt, często się po prostu spamuje (na walkach typu single target w szczególności). |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
|
|
|
|
Strasia
Straszyk not ded
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 811 Skąd: The Barrens
|
Wysłany: 2009-03-26, 19:58
|
|
|
Kwila kwila, a tanki po prostu nie spamują przycisków po kolei (jak wszyscy)? Wtedy nie widzę problemu bo HS z makra będzie wchodził normalnie, tyle że mniej klikać trzeba. Ale takie makro przydaje się tylko na patchwerku gdzie o rage nie trzeba się martwić.
Edit: nie doczytałem, ale enyłej dlaczego odpalać HS przed skillem? To bes sesu, z drugiej strony makro cały czas spamujące HS z kolei nie ma zastosowania >.> |
_________________ tup tup :< |
|
|
|
|
Ranghar
soup is good food
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 402 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-03-26, 20:02
|
|
|
A, bo wy bijecie jakimis dadżerkami 0.5s. Nasze wielkie i potezne siekiery nie maja takich problemow. |
_________________ IMMA CHARGIN MAH LAZER!
◑` ◔
|
|
|
|
|
Restor
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 465
|
Wysłany: 2009-03-26, 20:28
|
|
|
Vegelus napisał/a: | (...)pod wpływem heroismu swingów jest więcej (bo haste zwiększa częstotliwość wykonywania białych ataków), wykorzystywanie tego typu makr, które używają HS przed każdym normalnym skillem z gcd powoduje, że duża ilość swingów zostaje zwyczajnie zmarnowana. I o to chodziło tak Wilkowi, Vene'mu, jak i mi. |
Skoro trzeba spamić ten skill, to czemu nie można spamić makra zwykłego zjadacza GCD z podpietym heroic/runic strike? |
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2009-03-26, 20:38
|
|
|
Restor napisał/a: | Vegelus napisał/a: | (...)pod wpływem heroismu swingów jest więcej (bo haste zwiększa częstotliwość wykonywania białych ataków), wykorzystywanie tego typu makr, które używają HS przed każdym normalnym skillem z gcd powoduje, że duża ilość swingów zostaje zwyczajnie zmarnowana. I o to chodziło tak Wilkowi, Vene'mu, jak i mi. |
Skoro trzeba spamić ten skill, to czemu nie można spamić makra zwykłego zjadacza GCD z podpietym heroic/runic strike? |
Resor, l2r, ja więcej razy tego już tłumaczyć nie będę -.- |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
|
|
|
|
Ranghar
soup is good food
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 402 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-03-26, 21:54
|
|
|
Sam dalej nie rozumiem, wez wytlumacz Vegu. |
_________________ IMMA CHARGIN MAH LAZER!
◑` ◔
|
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2009-03-26, 22:19
|
|
|
To przeczytaj artykuł linknięty przez Wilka (wraz z komentarzami, część z nich wyjaśnia niektóre zagadnienia). Więcej niż tam naprawde nie ma sensu pisać. |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
|
|
|
|
Ranghar
soup is good food
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 402 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
Wilk
Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 358 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 2009-03-27, 10:30
|
|
|
Ranghar napisał/a: | A, bo wy bijecie jakimis dadżerkami 0.5s. Nasze wielkie i potezne siekiery nie maja takich problemow. |
Druid jest w tym wypadku niemal identyczny z warkiem i nie bije żadnymi dadżerkami, tylko wielką, powolną łapą z częstotliwościa 2,5 bez haste :) Mnie makro przeszkadza. Pull często wygląda mniej więcej tak
maul (dalej, jeśli maul nie critnie albo nie dostanę obrazeń)-hit-mangle-hit-maul-lacerate i dalej już normalna rotacja (bez białych, jeśli się da)
GCD w praktyce często oszczędza się na takie sprawy jak np: mobki w naxx, które spawnują swoje addy. Jak wylezie, to go pykniesz instantem i jest przyklejony. Makro to uniemożliwia jeśli akurat masz gcd albo cd na umiejętności z rotacji, to mobek może się oddalić.
Sam instant bez zakładania skilla na swing przydaje się np na malych addach na Harvesterze. Special robi zwykle więcej threata (koszt podobny do maul/hs), dlatego fajnie złapać moba specjalem i pozwolić na zwykły hit, żeby zachować rage na Deathknighta, którego trzeba już tankować normalnie. Podobnie przy tankowaniu Shadrona jeśli mamy już wystarczające agrro i zaczynamy zbierać od 3-go akolity, wystarcza sam instant od czasu do czasu nawet bez swinga, można powzwolić na to, żeby debuff był krócej aktywny.
Kolejny przykad to offtankowanie Patchwerka. Fajnie nałożyć debuff dla melee, robić trochę dps-u, niefajnie przeagrować MT zakładając maul w każdym swingu przy fartownych 5 critach.
Takich spraw gdzie makro przeszkadza (mnie) mógłbym jeszcze sporo znaleźć, nie chcę wall of text robić :)
Mam wrażenie, że "poradniki" dotyczą głównie tankowania bossów na raidach. W WotLK pewnie 90% walk z bossami nie wiąże się z problemem oszczędzania rage/runic power i takie makro można oczywiście stosować. Jeśli ktoś lubi nawalać jak wariat w klawisze. Swing niestety złośliwie nie zgrywa się z GCD :) Imo lepsze efekty jeśli chodzi o threat i zmęczenie palców :P przynosi mniej chaotyczne klikanie w klawisze. Dobrze zbindowany (np dodatkowy klawisz w myszy) skill zakładany na swing stosuje się wygodnie i niemal automatycznie ale wtedy, kiedy jest POTRZEBNY i jego użycie nie niszczy właściwej rotacji tps-owej albo uniemożliwia wykonanie jakiegoś sytuacyjnego speciala.
Dyskusji pt. "wymianiamy się linkami" nie lubię :) Masz opinię i chcesz podyskutować na ten temat, to ją przedstaw i uzasadnij. Inaczej, szkoda czasu, bo pewnie każdy kto interesuje się klasami tankującymi czyta EJ czy inne tankspoty. Inna sprawa czy traktuje się to jako wyrocznię czy zbiór opinii, który POMAGA w decyzji :) |
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2009-03-27, 11:06
|
|
|
Wilku, dodać do tego wypada jeszcze, że mając takie omakrowane przed instantami HSy, Maule i inne tego typu skille ilość przycisków/bindów raczej się zwiększa, zamiast zmniejszać. Bo w sytuacjach o których piszesz (gdzie HS/Maul używamy na jednym celu, czekając/wykorzystując instant na innych) potrzebujemy zupełnie innych (nie będących makrami) bindów. Zamiast oszczędności czasu i miejsca mamy jeszcze większy bajzel na paskach. |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
|
|
|
|
|