Jako rzecze Kwinto |
Autor |
Wiadomość |
Ranghar
soup is good food
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 402 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2008-10-08, 18:42 Jako rzecze Kwinto
|
|
|
Spodobal mi sie ten rajd planner. W zwiazku z tym postanowilem kontynuowac temat z shoutboxa tutaj. Kwinto proponuje http://raidcomp.mmo-champ...000000000000000
Ja natomiast nie do konca zgadzam sie z tym ukladem. Zamiast tego proponuje:
http://raidcomp.mmo-champ...000000000000000
Uzasadnienie:
* wiekszosc totemow szamka dalej dziala tylko na grupe, wiec trzeba ich rozdzielic
* survival hunter to jeszcze jedna bateria many
* aura ferala dalej dziala tylko na grupe
* affiction warlock ponoc bedzie robil dps porownywalny, jak nie wiekszy od destro
* shadow priest moze byc byle gdzie, bo daje replenishment na dowolne osoby z rajdu
PS: oczywiscie traktuje to jako zabawe, lecz juz teraz mozemy sobie pofantazjowac :) |
_________________ IMMA CHARGIN MAH LAZER!
◑` ◔
|
|
|
|
|
Kwinto
Piąte koło u wozu
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1866
|
Wysłany: 2008-10-08, 19:30
|
|
|
Ale wiesz już, że od patcha wszystkie (albo prawie wszystkie) buffy będą działać na rajd a nie na parry? |
|
|
|
|
Ranghar
soup is good food
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 402 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2008-10-08, 19:39
|
|
|
Fakt. Zmylily mnie opisy totemow. Na PTR niektore maja "party and raid", a niektore tylko "party". W rzeczywistosci wydaje sie, ze wszystkie dzialaja na rajd.
PS: no i dobrze, nigdy wiecej "Grupy M" (magowie + ja)! |
_________________ IMMA CHARGIN MAH LAZER!
◑` ◔
|
|
|
|
|
Wariatus
wariat inside
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 238 Skąd: Sieraków/Poznań
|
Wysłany: 2008-10-08, 20:44
|
|
|
ja jestem tylko ciekawy kiedy zacznie sie whine ze nie ma BoSanc |
_________________ W piekle diabeł jest postacią pozytywną. |
|
|
|
|
Ranghar
soup is good food
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 402 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2008-10-08, 20:48
|
|
|
Nie zacznie sie. Ludzie bedacy w becie pisali, ze threat wylewa sie tankom uszami i przy kompetentnej grze za chiny ludowe nikt nie przeagruje. |
_________________ IMMA CHARGIN MAH LAZER!
◑` ◔
|
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2008-10-09, 08:30
|
|
|
Szczególnie jeśli rogale będą używać ichniego MD zgodnie z przeznaczeniem, a nie tak jak słyszałem, że już planują (w gildiach, które stawiają na melee warglaived dps) - jeden na drugiego, żeby mieć bonus +dmg. :D
Threat tankom wylewał się i na początku KZ (serio, dla warków w niebieskim gearze było całkiem sporo block value, a dps nie był jeszcze aż tak wysoki, z innymi tankującymi klasami nie było dużo gorzej), zobaczymy jak będzie później.
Ja bym usunął survi hunta. Choć jego Replenishment nie ma najwyraźniej wewnętrznego CD i może być odświeżany częściej niż spriestowy i palkowy, to samo drzewko chwilowo nie jest na tyle ciekawe, żeby ten zysk był opłacalny.
Szczególnie że więcej niż 2 baterie many w 25man się nie przydadzą, na chwilę obecną wygląda to tak, że buffa dostaje 10 pierwszych osób z najniższą maną. Jeśli w trakcie działania buffa procnie (z innego źródła) kolejne Replenishment, to buffa dostanie 10 osób z najmniejszą ilością many nie mającą buffa z tego źródła (jeśli proc jest z tego samego źródła co wcześniej, to buff chyba się odświeża). Czyli w tym samym czasie regen many będzie mieć 20 osób.
Biorąc pod uwagę ferali/rogali/warków/dk zostaje pięć spotów, które nie będą z buffa korzystać, trzecia bateria jest co najmniej zbędna. Szczególnie odkąd Hunting Party nie daje energii/rage/runów.
W związku z tym hunterzy, którzy się zdecydują na survi, prawdopodobnie nie będą pakować więcej niż 2-3 punkty w Hunting Party (na pięć) - więcej do niczego nie jest potrzebne. |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
|
|
|
|
Kwinto
Piąte koło u wozu
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1866
|
Wysłany: 2008-10-09, 09:21
|
|
|
Cytat: | Szczególnie jeśli rogale będą używać ichniego MD zgodnie z przeznaczeniem, a nie tak jak słyszałem, że już planują (w gildiach, które stawiają na melee warglaived dps) - jeden na drugiego, żeby mieć bonus +dmg. |
Cry moar, noob :P Jakoś nie przypominam sobie, żeby hunci w naszej gildii ochoczo pomagali tankom (brak Impr HM na początek :> )
A TotT jest przeznaczone właśnie jako wzajemny buff rogali, a przekierowanie threatu dopiero jako dodatkowy efekt na sam początek walki. To nie ma być talent, który pozwoli tankowi na grę pt "załóż pięć sunderów, połóż coś ciężkiego na klawisz od devastate i idź na kawę".
Siłą rzeczy oczywiście, jeśli w rajdzie będzie tylko jeden rogal, to też TotT nie powinien być marnowany na tanka, a rzucany na najmocniejszy dps nie mający akurat problemów z threatem. |
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2008-10-09, 09:37
|
|
|
Sam cry moar Kfinto. MD i scorpid sting (kiedy jest konieczny, a którego jakoś dotąd nikt nie zauważył prócz nas, a który znacząco obniża dps huntera i szybko go z many wyprztykuje) to wystarczająco dużo, więcej niż Ty kiedykolwiek będziesz w stanie przynieść :P.
A co do Imp. HM - póki co AP tankom niewiele daje (najwięcej chyba druidom, warkom bardzo mało, a tankadynom w zasadzie nic) w kwestii threatu, tylko Wam i petom. A od patcha nie będzie to istotne, bo Imp. HM znowu nie będzie działać na melee.
Poza tym nie mówie o nas, tylko o gildiach nastawionych na warglaived melee (a to raczej nie nasza ;]). |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
|
|
|
|
Wilk
Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 358 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 2008-10-09, 11:44
|
|
|
Kwinto napisał/a: | A TotT jest przeznaczone właśnie jako wzajemny buff rogali, a przekierowanie threatu dopiero jako dodatkowy efekt na sam początek walki. To nie ma być talent, który pozwoli tankowi na grę pt "załóż pięć sunderów, połóż coś ciężkiego na klawisz od devastate i idź na kawę". |
Z threatem pewnie nie będzie problemu tylko na początku wotlka, później równo z dps-em bossów raidowych i dps-em raidu ten problem zacznie się pojawiać. Jestem pewny, że wzorem TBC wraz z progresem każda klasa znajdzie dla siebie jakieś wyzwanie, nawet tankowie, blizz tutaj nie zawiedzie na 100% :) Jeśli używanie tego skilla pozwoli Wam (posiadaczom vanisha i feint-a) wyciągnąć więcej dps-u, może spowodować _konieczność_ wstrzymywania się z dps-em innych klas (ferali, szamanów, wojków, kapłanów?). Gdyby się tak działo... cóż wzajemne buffowanie raczej nie wchodzi w grę. Szczególnie, że w raidzie mamy zazwyczaj jednego rogala, lol... Mam dziwne wrażenie, ze rogale dostali ciekawą zabawkę, którą za chwilkę zepsują i będą prosili tatusia o nową ;P
ps. threat wojka i ferala (bardziej miska), to wlasnie dps, ten "buff do dps-u" będzie dla nich Kwinto i lepiej pogodzić się z tym wcześniej niż później :P
pozdrawiam serdecznie
--
Wilk |
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2008-10-09, 11:53
|
|
|
Ano, teraz więcej skilli threatowych będzie modyfikowane w większym stopniu przez AP/dmg broni niż przez modyfikatory +threat. Co, wraz ze zmianą dotyczącą str i shield block value (kiedyś 20str=1sbv, po patchu 2str=1sbv) będzie oznaczało, że tankowie (nie tylko misie) będą mieli całkiem sporo AP.
U warków była w pewnym momencie na tyle ciekawa sytuacja, że dps wojkowie myśleli o specaniu się w devastate (41 prot), celem zwiększenia własnego dpsu, co oczywiście spowodowało pewien nerf, wyrównany buffem obrażeń z typowo już tankerskich Shield Slama i Revenge. Dalej, bardzo fajny fury talent, Armored to the Teeth, był na początku obowiązkowy dla warków = za x armoru dawal y str. Nerfnięty daje AP zamiast str (odpowiednio więcej). Blue post dotyczący tej zmiany twierdził, że nadal będzie to bardzo fajny talent dla protów, ale nie będzie już takim "uber shield block value must have talent", jak to oni nazwali. |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
|
|
|
|
Kwinto
Piąte koło u wozu
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1866
|
Wysłany: 2008-10-09, 12:35
|
|
|
Cytat: | ps. threat wojka i ferala (bardziej miska), to wlasnie dps, ten "buff do dps-u" będzie dla nich Kwinto i lepiej pogodzić się z tym wcześniej niż później |
Oj Wilku, oczywiście że tak. Jeżeli problemem będzie TPS tanka, to TotT będzie rzucany na tanka. Jeżeli to nie będzie problemem, to na najmocniejszy DPS, który będzie mógł sobie pozwolić na ekstra threat. Ale w założeniu to nie ma wyręczać tanka z konieczności utrzymywania top-TPS rotacji.
Natomiast krytyczne uwagi z sali dotycznące wykorzystania wspomnianego skilla "niezgodnie z przeznaczeniem" odrzucamy jako niezorganizowane.
A jeśli sam mówisz, że warki i ferale do budowania threatu używają DPS, to hmmm - czemu nie krzyczą o CoR i Impr HM? :> Nie pomogłoby to im, a więc i wszystkim innym? |
|
|
|
|
Soucouyant
Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 102
|
Wysłany: 2008-10-09, 12:43
|
|
|
alez ty kwinto whinujesz.... imp HM nie bedzie, ale bedziesz mial TSA... |
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2008-10-09, 12:53
|
|
|
Kwinto, przeczytaj proszę jeszcze raz to, co napisałem - to będzie pomagać, po zmianach w patchu. Teraz AP na przykład pomaga do pewnego stopnia feralom, dla warków wpływ jest minimalny. ArmPen jest pod tym względem nieco lepsze, tak samo jak crit. Zaś konieczność utrzymywania przez tanka top-TPS rotacji wcale nie zależy od tego, jaką ma przewagę w budowaniu threatu i jakie zabawki dostępne z zewnątrz ma do pomocy.
O CoR można się łatwo domyśleć, czemu nie krzyczą, nie? :P
A jeśli chodzi o "krytyczne uwagi z sali" - skoro jest skill, który przenosi threat na kogoś innego, to pierwsze co na myśl przychodzi, to rzucanie go na tanka, nie? A drugi bonus TotT, wraz z nowymi tankami, wcale tego nie musi zmieniać.
Po prostu rozbawiła mnie sytuacja, w której słyszę, że rogale z jednej gildii już teraz się umawiają, że nie będą tego na tanku używać, tylko jeden na drugim - jak dla mnie typowo rogalskie myślenie.
Soucouyant napisał/a: | alez ty kwinto whinujesz.... imp HM nie bedzie, ale bedziesz mial TSA... |
Prawdopodobnie z jedno będzie, ale nie będzie wymagane, jeśli znajdzie się Antoś w rajdzie - bo się z ichnim buffem nie stackuje. |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
Ostatnio zmieniony przez Vegelus 2008-10-09, 13:00, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Wilk
Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 358 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 2008-10-09, 12:56
|
|
|
Kwinto napisał/a: | A jeśli sam mówisz, że warki i ferale do budowania threatu używają DPS, to hmmm - czemu nie krzyczą o CoR i Impr HM? :> Nie pomogłoby to im, a więc i wszystkim innym? |
HM jest słaby, wolę Ferocious Inspiration, bo ładnie się skaluje ze sprzętem :) warki w obecnej formie tez wiele nie zyskają, paladyni w zasadzie nic. CoR to inna sprawa. Jest fajny jeśli chodzi o threat-a. Szczerze mówiąc nie znam kosztów rzucania CoR przez locków, więc ciężko mi się wypowiadać. Wiem tylko, że nie stać nas jeszcze na rzucanie go w walkach, w których tankowi się czasem z "niewyjaśnionych" przyczyn schodzi. To, że loczki wolą wołać "nie mogę strzelać, tank nup" niż to rzucać, też coś musi znaczyć ;) Może to właśnie działania prewencyjne przeciw kładzeniu czegoś ciężkiego na devastate/mangle itp :) |
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2008-10-09, 12:59
|
|
|
Wilk napisał/a: | Kwinto napisał/a: | A jeśli sam mówisz, że warki i ferale do budowania threatu używają DPS, to hmmm - czemu nie krzyczą o CoR i Impr HM? :> Nie pomogłoby to im, a więc i wszystkim innym? |
HM jest słaby, wolę Ferocious Inspiration, bo ładnie się skaluje ze sprzętem :) warki w obecnej formie tez wiele nie zyskają, paladyni w zasadzie nic. CoR to inna sprawa. Jest fajny jeśli chodzi o threat-a. Szczerze mówiąc nie znam kosztów rzucania CoR przez locków, więc ciężko mi się wypowiadać. Wiem tylko, że nie stać nas jeszcze na rzucanie go w walkach, w których tankowi się czasem z "niewyjaśnionych" przyczyn schodzi. To, że loczki wolą wołać "nie mogę strzelać, tank nup" niż to rzucać, też coś musi znaczyć ;) Może to właśnie działania prewencyjne przeciw kładzeniu czegoś ciężkiego na devastate/mangle itp :) |
/hugzorek
Niestety Blizz spsuł naszą idealną grupę trzech hunterów, feralka i piątego (szamiego) :P. FI jest poprawiane i będzie buffem rajdowym, nie stackującym się. Zatem lepszym od odpowiednika retradynowego (3% zamiast 2%). Więcej niż jeden BM w rajdzie tylko podniesie czas, w którym buff będzie aktywny (choć i tak nie jest wcale mały). |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
|
|
|
|
|
|
|
|