• Strona główna  • Forum   • Szukaj  • Użytkownicy  • Grupy
• Rejestracja  • Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
LEOTHERAS THE BLIND
Autor Wiadomość
Dariush 



Judge Dredd


Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 246
Wysłany: 2008-02-26, 01:40   LEOTHERAS THE BLIND
 
Walka z Leotherasem składa się z trzech faz, przy czym pierwsza i druga występują na przemian, zaś trzecia zaczyna się w momencie, gdy HP bossa spadnie do 15%. W fazie pierwszej Leotheras występuje w humanoid form, w fazie drugiej przybiera demon form, zaś w fazie trzeciej występuje równocześnie w obu postaciach.

Walka z Leotherasem nie jest szczególnie trudna i w swej istocie sprowadza się do:
* unikania Whirlwinda w fazie pierwszej;
* szybkiego i sprawnego zabijania demonów wysyłanych na nas w fazie drugiej;
* kontrolowania dps - i tym samym aggro - przez całą walkę.

Podstawową rzeczą, o której należy pamiętać w tej walce, jest to, że Leotheras robi reset aggro: wchodząc w Whirlwind i wychodząc z niego, a także wchodząc w demon form i wychodząc z niej. Jednocześnie, boss ma enrage timer, wynoszący 10 minut, po upływie których zabija cały rajd. Przez całą walkę należy więc robić duży burst damage, stopować, znów robić burst damage, stopować i tak dalej.

W szczegółach, zdolności bossa, mającego łącznie około 3.200.000 HP, prezentują się następująco:

Humanoid Form:

Melee Hit: Boss zadaje 3.500 damage na uderzenie przy użyciu main hand weapon i 1.500 damage na uderzenie przy użyciu offhand weapon.

Whirlwind: Co około 15 - 20 sekund Leotheras przestanie atakować MT, zresetuje aggo i zacznie bardzo szybko poruszać się po całym pomieszczeniu (jak Warchief Kargath Bladefist w SH lub Sartura w AQ40). Będzie kolejno namierzał losowo wybrane osoby i biegł w ich stronę przez 1 - 2 sekundy, w celu zadania ciosu. Jeśli wybrana osoba będzie znajdować się dostatecznie daleko, to nie dobiegnie do niej, tylko zmieni cel na inny. Osoba, do której Leotheras zdąży się zbliżyć, otrzyma 3.000 melee damage (zmniejszane przez armor) i dostanie debuff (Rend), który co 3 sekundy przez 15 sekund będzie zadawał po kolejne 2.500 melee damage. Debuff można usunąć przy pomocy zdolności typu Ice Block, Divine Shield, Blessing of Protection, natomiast nie da się go dispellować. Whirlwind trwa przez około 10 sekund, po czym Leotheras znów resetuje aggro i zaczyna zadawać zwykły melee damage. Trwa to przez około 10 - 15 sekund, po czym zaczyna się kolejny Whirlwind. W każdej fazie pierwszej z tej zdolności Leotheras korzysta z reguły dwa razy.

Demon Form:

Chaos Blast: Spammowany przez bossa co 2 sekundy, zadaje około 150 fire damage dla celu i wszystkich w promieniu około 8 jardów od niego. Każdy, kto dostanie obrażenia, otrzyma też stackujący się (do 20) debuff, zwiększający fire damage o 1.675. Debuff znika po upływie 45 sekund.

Insidious Whisper: Leotheras przyzywa 5 Inner Demons, z których każdy atakuje jedną, losowo wybraną osobę z rajdu. Każdy z demonów ma około 11.000 HP i może być zaatakowany tylko przez tego gracza, na którego został rzucony. Każdy z demonów również atakuje tylko tego gracza, na którego został rzucony, zadając mu średni melee damage (około 1.000) lub też strzelając Shadow Bolts, które zadają około 2.500 - 3.500 damage. Demony są szczególnie podatne na obrażenia typu arcane, nature i holy, wykazują za to zwiększoną odporność na obrażenia typu shadow i fire. Demony są podatne na crowd control (Daze, Stun, Disorient, Fear, ale na pewno nie powinno się im zakładać Banish). Gracz, który dostanie demona, musi go zabić przed końcem fazy drugiej, czyli z reguły w około 25 - 30 sekund. W przeciwnym razie, stanie się mind controlled do końca walki i musi zostać zabity przez rajd. Demon nigdy nie jest zsyłany na osobę, która tankuje Leotherasa w fazie drugiej. Każda inna osoba z rajdu może demona dostać raz, kilka razy z rzędu, lub też nie dostać go wcale. "Nasz" demon będzie w pełni renderowany, natomiast demony zesłane na pozostałe cztery osoby będą dla nas widoczne w postaci jedynie czarnych cieni. UWAGA! Nawet, jeżeli gramy klasą leczącą, nie wolno nam się leczyć w trakcie walki z demonem - wszystko, co robimy, musi być przez cały czas nakierowane na zniszczenie demona. Leczeniem healera, który zmaga się z demonem, muszą zająć się pozostali.

W rajdzie powinni znaleźć się: 1 MT (warek lub druid w misiu, do tankowania Leotherasa w humanoid form), 2 OT (w tej roli sprawdzają się fury warek i druid w kocie, gdyż chodzi tutaj głównie o tankowanie dwóch addów przed rozpoczęciem właściwego starcia), 1 lock (jego zadaniem będzie tankowanie Leotherasa w demon form; można też w tym celu użyć warka lub druida), 7 - 8 healerów i 15 - 16 x dps (z uwzględnieniem wskazanych wyżej OT). Używamy standardowych dopalaczy, sprzęt odpornościowy nie jest nam potrzebny (za wyjątkiem osoby tankującej bossa w demon form).

Lock, który będzie tankował Leotherasa w demon form, powinien mieć wysoki (najlepiej maksymalny, czyli 375 buffed) współczynnik fire resistance, a także dużo staminy (to samo odnosi się do innych klas tankujących bossa w demon form). Jest również pożądane, by ów lock miał build z Soul Link i zaparkował Felhuntera w odległości około 12 jardów od miejsca, w którym zamierza tankować bossa (by uchronić go przed obrażeniami z Chaos Blast).

Trzech healerów powinno leczyć MT w pierwszej fazie i osobę tankującą bossa w drugiej fazie. Należy pamiętać, że healerzy leczący tankującego locka pilnują także, by nie padł jego Felhunter. W trzeciej fazie dwóch healerów powinno skupić się na MT1, a dwóch na MT2 (i pecie locka). Pozostali przez całą walkę leczą rajd, a w szczególności pomagają tym, którzy walczą z demonami w drugiej fazie. UWAGA! Zdarza się, że jeden, dwóch, a nawet trzech healerów locka dostanie jednocześnie demony - warto zapisać sobie alarmujące o tym makro ("MAM DEMONA!!", czy coś takiego), na widok którego leczenie tankującego locka powinno być szybko wsparte przez któregoś z healerów leczących rajd.



Do pomieszczenia z Leotherasem wejdziemy przez ten korytarz, który na powyższej grafice widać z tyłu, za znajdującą się po środku kolumną. W pomieszczeniu jest kilka grupek trashy, które musimy wyczyścić. Na podwyższeniu, które widać tutaj na pierwszym planie, stoi trzech Greyheart Spellbinders, którzy banishują Leotherasa. Każdy z nich ma 110.000 HP, zadaje słaby melee damage, może założyć banish na maksymalnie jednego z graczy, a do tego co kilka sekund używa Mind Blast, które zadaje AoE damage (po około 3.500) losowo namierzonemu graczowi oraz wszystkim tym, którzy stoją w promieniu około 15 jardów od niego. Walka rozpoczyna się od ataku MT oraz dwóch OT na każdego z trzech Greyheart Spellbinders. Trzeba ich szybko rozdzielić, zaś cały rajd powinien się rozstawić, aby zminimalizować obrażenia od ich AoE (jak zaznaczono na powyższej grafice). Greyheart Spellbinders są generalnie łatwi i bardzo szybko giną. W pierwszej kolejności, powinien paść Greyheart Spellbinder, którego atakuje MT, po czym MT staje na środku pomieszczenia (jak zaznaczono na powyższej grafice) i oczekuje na Leotherasa. Po śmierci ostatniego z Greyheart Spellbinders, Leotheras od razu staje się aktywny i rozpoczyna się pierwsza faza starcia, w której boss atakuje nas w humanoid form. Hunter, używając Misdirect, powinien przyciągnąć go do MT (boss jest odporny na Taunt). Warlock, który będzie tankował Leotherasa w drugiej fazie, powinien w tym momencie rzucić na niego Curse of Doom. MT trzyma Leotherasa w jednym miejscu, a grupa dps i healerzy robią swoje. Leotheras uderza szybko, ale słabo. Po upływie około 15 - 20 sekund od rozpoczęcia pierwszej fazy walki, Leotheras zacznie pierwszy Whirlwind. Zrobi reset aggro i zacznie bardzo szybko poruszać się po całym pomieszczeniu. MT powinien przez cały czas podążać za nim, zaś wszyscy inni, na około 4 - 5 sekund przez Whirlwindem, muszą oddalić się od Leotherasa na 25 - 30 jardów i utrzymywać ten dystans przez cały okres Whirlwindu. Healerzy powinni uważać na MT oraz każdego, kto nie zdąży uciec przed Leotherasem. UWAGA! Pomieszczenie jest nierówne, co może powodować problemy z LoS. Ważne jest też, by nikt nie uciekał zbyt daleko za kolumnę, w stronę korytarza, którym tu przyszliśmy. Absolutnie nie można też wbiegać w północno-wschodni róg pomieszczenia (czyli w miejsce znajdujące się po przeciwnej stronie trzymanego na początku w banishu Leotherasa), albowiem jest tam tunel prowadzący do Karatherss, którym porusza się patrol (można go oczywiście ubić, ale to strata czasu). Whirlwind będzie trwał około 10 sekund, po czym Leotheras ponownie zresetuje aggro. MT powinien go jak najszybciej przechwycić i zabrać z powrotem na miejsce, w którym go wcześniej tankował. Wszyscy inni powinni się przez chwilę wstrzymać z robieniem czegokolwiek, by MT miał czas na zbudowanie aggro (bezpośrednio przed zakończeniem Whirlwindu nie zakładamy też żadnych DoTów itp.). Jeżeli ktoś jednak zaagruje bossa, musi jak najszybciej dociągnąć go do MT. Po upływie około 15 - 20 sekund od zakończenia pierwszego Whirlwindu, Leotheras zacznie robić drugi. Taktyka jest tutaj taka sama, jak za pierwszym razem, tyle tylko, że zaraz po zakończeniu tego Whirlwindu Leotheras przejdzie w demon form (czasem nawet zanim Whirlwind - zgodnie z timerem - się zakończy), co rozpocznie drugą fazę zajścia. Po przejściu w demon form, następuje reset aggro, ważne jest więc, by lock, który będzie teraz tankował bossa, bezpośrednio przed końcem tego Whirlwindu rzucił na Leotherasa DoTy i zaczął spammować Searing Pain (można też użyć huntera z Misdirect). Faza druga trwa około 60 sekund. Leotheras stoi nieruchomo i używa Chaos Blast na locku, który go tankuje. Lock może go tankować w dowolnym miejscu, choć najwygodniej jest to robić pomiędzy miejscem, w którym boss był bity przez MT a kolumną. Wszyscy inni muszą zachować dystans około 10 - 15 jardów od locka, przy czym grupa dps dalej bije bossa, zaś healerzy robią swoje (muszą pamiętać, że lock będzie w miarę upływu czasu obrywał coraz bardziej, muszą też utrzymać przy życiu jego peta, oraz leczyć osoby, które walczą z demonami). Po upływie około 15 - 30 sekund od rozpoczęcia tej fazy, Leotheras przyzwie Inner Demons na pięć losowo wybranych osób z rajdu (za wyjątkiem tankującego go locka). Wszystkie demony muszą być jak najszybciej zabite. Na około 10 - 15 sekund przed końcem tej fazy lock może ponownie rzucić Curse of Doom na Leotherasa. Po upływie 60 sekund, Leotherass znów wejdzie w humanoid form, resetując aggro. Faza pierwsza (z Whirlwindem) oraz druga (z Inner Demons) będą się naprzemiennie powtarzać, aż Leotherass dojdzie do 15% HP. Wówczas, niezależnie od formy, w jakiej będzie się znajdował, Leotheras rozpocznie trzecią fazę starcia, w której jego demoniczna połowa opuści ciało (warto jednak spróbować to wymierzyć tak, by trzecia faza rozpoczęła się, gdy boss jest w humanoid form, a lock, który ma tankować demon form, pozbył się już debuffu zwiększającego obrażenia od ognia). Do końca walki będzie trzeba tankować zarówno humanoid form (która dalej będzie robić Whirlwind), jak i demon form (która dalej będzie używać Chaos Blast, ale nie będzie już przyzywać Inner Demons). Ponieważ demon form będzie mieć 100% HP, lock dalej ją tankuje, a rajd jak najszybciej ubija humanoid form (co spowoduje, że demon form zniknie). UWAGA! W tej fazie zdarza się najwięcej wipów: z reguły do enrage zostaje już mało czasu, boss ma niewiele życia, ale to nie znaczy, że można tracić głowę. Healerzy muszą dalej leczyć MT i tankującego locka, rajd powinien trzymać się z dala od miejsca, w którym demon form rzuca Chaos Blast i w dalszym ciągu uciekać przed Whirlwindem, pamiętając o resetach aggro.

Poniżej zamieszczam jeszcze dwa linki do filmików, które dają dobry obraz tego starcia:
Numen vs Leotheras
Catalyst vs Leotheras

EDIT:

1. Po konsultacji ze znajomym lockiem pragnę dodać, że lock tankujący Leotherasa w demon form powinien mieć minimum około 13.500 HP buffed, jeśli korzysta z Soul Linka (Felhuntera) i ma max FR.

2. Jak już zaznaczyłem w powyższym poradniku, Leotheras w demon form może być tankowany także przez warka / druida / tankadina.
Ostatnio zmieniony przez Demelain 2008-11-26, 10:07, w całości zmieniany 8 razy  
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2008-02-29, 18:49   
 
ROZKŁAD JAZDY BEZ TRZYMANKI

Tankowanie addów:

Thimotehh (MT2)
Daaron
Wilk (MT1)

Addy rozstawiamy z dala od siebie, rajd robi spread out, zabijmy najpierw cel MT1.

Faza I (Humanoid form)

Tank: Wilk

Healing:


Dariush, Nonenalim, Wolfhart ---> target MT1
Crakuf, Didimos, Gajanna, Ozrik ---> rajd

DPS:

UWAGA: Uciekamy przed Whirlwindem; jeśli ktoś nie zdąży, paladyni zdejmują Renda BoP w kolejności: Dariush, Nonenalim, Wolfhart (tylko z postaci, które nie mogą same się go pozbyć).

UWAGA: Ostrożnie z DoT - nie rzucamy w końcówce Whirlwinda i Fazy I.

Po Whirlwindzie hunter pomaga złapać bossa MD.

Faza II (Demon form)

Tank: Thimotehh (270 FR + 70 FR z aury + 35 FR z [wow]Flask of Chromatic Wonder[/wow] - ew. więcej FR z gearu i zwykły flask)

Zaopatrz się w kilka/kilkanaście sztuk [wow]Mighty Rage Potion[/wow] i drugą broń do offhanda.

UWAGA:
MT2 tankuje demona, stojąc w MAKSYMALNYM melee range.

Healing:

Dariush, Nonenalim, Wolfhart ---> target MT2

Main healer, który dostał Inner Demona, melduje, że jest wyłączony z leczenia. Wolny healer przejmuje obowiązki i informuje o tym rajd. Kiedy main healer upora się z demonem, wchodzi na miejsce zastępcy.

Pozostali healerzy leczą rajd.

DPS:

Hunterzy pomagają budować aggro MD.

UWAGA: Melee dps bije bossa z MAKSYMALNEGO melee range, stojąc po przeciwnej stronie niż tank.

Ranged dps trzyma się w odległości powyżej 10 yardów od tanka.

Faza III (15 proc. HP bossa - Humanoid i Demon)

Tankowanie jak w Fazie I i II.

Healing:

Dariush, Nonenalim, Ozrik ---> target MT2 (Thimotehh)
Didimos, Gajanna, Wolfhart ---> target MT1 (Wilk)

Crakuf: rajd

DPS:

Bijemy Humanoid Form, jak w Fazie I. Uważamy na Whirlwinda i trzymamy się z daleka od MT2 tankującego Demon Form.


Jeśli pojawią się problemy z klasycznym tankowaniem bossa w Demon Form, Thimotehh przejmuje rolę MT1, a Alishya - MT2.

Healing i dps bez zmian.

Wymagania dla tankującego locka:

Build jak na forum klasowym. Minimum 130 FR + 140 FR z Felhuntera + 70 FR z aury + 35 FR z [wow]Flask of Chromatic Wonder[/wow], co najmniej 13,5k HP z buffami.



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
Ostatnio zmieniony przez Sante 2008-03-14, 11:36, w całości zmieniany 2 razy  
    
 
Sante 



Summer Wine ;)


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-07, 13:14   
 
Grupa 1

Kalaam
Crakuf
Alishya
Keleborn
Sante

Grupa 2

Kwinto
Straszyk
Elzbieta
Blada
Daaron

Grupa 3

Ozrik
Nightblood
Polak
Undet
Ponia

Grupa 4

Wilk
Vegelus
Didimos
Dariush
Soucouyant

Grupa 5

Thimotehh
Nonenalim
Orchide
Gajanna
Wolfhart



_________________
Sante 70 Priest
Druzzo 70 Druid
Darlock 70 Warlock
Ostatnio zmieniony przez Sante 2008-03-14, 11:38, w całości zmieniany 2 razy  
    
 
Sante 



Summer Wine ;)


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-07, 13:15   
 
Buffy:

Sante: stamina (gr. 1, 2, 3, 4, 5)
Didimos: spirit (gr. 1, 2, 3, 4, 5)
Undet: SP (gr. 1, 2, 3, 4, 5)

Gajanna: MotW (1, 2, 3, 4, 5)

Kalaam - intelect (gr. 1 )
Polak - intelect (gr. 2)
Ponia - intelect (gr. 3)
Keleborn - intelect (gr. 4, 5)

Pala buffy i aury rozdziela CL



_________________
Sante 70 Priest
Druzzo 70 Druid
Darlock 70 Warlock
    
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Designed by Didimos for Zmierzch Lordaeronu - World of Warcraft Guild - Shadowsong EU