• Strona główna  • Forum   • Szukaj  • Użytkownicy  • Grupy
• Rejestracja  • Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
LADY VASHJ
Autor Wiadomość
Dariush 



Judge Dredd


Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 246
Wysłany: 2008-03-08, 18:09   LADY VASHJ
 
LADY VASHJ

HP: około 4.500.000

Melee Hit: około 3.000 (crushing do 6.000)

Shock Burst: Zdolność, której Vashj używa w 1 i 3 fazie walki (w losowych momentach) na swoim aktualnym celu (powinien to być MT). Zadaje tym około 8.000 - 9.000 nature damage i stunnuje cel na 5 sekund, w trakcie których Vashj rzuca się na kolejną osobę na liście aggro (powinna być przejęta przez OT).

Static Charge: Zdolność, której Vashj używa w 1 i 3 fazie walki (w losowych momentach), a której efektem jest nałożenie na jedną, losowo wybraną osobę, debuffa, który zadaje tej osobie oraz wszystkim w promieniu 5 jardów około 2.000 nature damage co 2 sekundy przez 20 sekund. Debuffa nie da się dispellować, ale można go zdjąć przez Divine Shield, Iceblock, Cloak of Shadows.

Entangle: Zdolność, której Vashj używa w 1 i 3 fazie walki (w losowych momentach), rzucając Entagling Roots na wszystkich stojących w promieniu 15 jardów od niej. Entagling Roots unieruchomiają na 10 sekund oraz zadają po 500 obrażeń co 2 sekundy. Nie można tego dispellować, ale można usunąć przez Blessing of Freedom (działa też PvP trinket).

Multishot: Zdolność, której Vashj używa w 1 i 3 fazie walki, po Shock Burst i Entangle, gdy nie ma nikogo w jej melee range. Strzał zadaje 6.500 - 7.500 obrażeń dla celu i czterech sąsiednich osób.

Shoot: Zdolność, której Vashj używa w 1 i 3 fazie walki, po Shock Burst i Entangle, gdy nie ma nikogo w jej melee range. Strzał zadaje około 4.000 - 5.500 obrażeń dla celu.

Forked Lightning: Zdolność, której Vashj używa stale w 2 fazie, wystrzeliwując lightning bolts, które zadają około 2.500 nature damage dla wszystkich, którzy znajdują się przed Vashj (przy czym Vashj się ciągle obraca, więc w sumie rzuca tym we wszystkich). Obrażenia nie są zależne od range ani LoS.


ADDS

Enchanted Elemental: Ma około 7.700 HP, nie zadaje obrażeń, jest immune na frost damage / effects, snares, crowd control. Spawnuje się w drugiej fazie na dole schodów i dość wolno przesuwa się w stronę Vashj. Jeżeli do niej dojdzie, to zwiększa jej damage (na trzecią fazę walki) o 5%.

Tainted Elemental: Ma około 7.700 HP, jest immune na forst damage / effects, używa Poison Spit, które zadaje 3.000 nature damage i nakłada debuffa, który zadaje 2.000 damage co 2 sekundy. Spawnuje się na dole schodów, nie rusza się, despawnuje się po 10 - 15 sekundach. Jeśli zostanie zabity, dropi "tainted core".

Coilfang Elite: Ma około 175.000 HP, zadaje około 5.000 melee damage, ma frontal cleave, który zadaje około 7.500 melee damage. Spawnuje się w drugiej fazie na dole schodów, jest podatny na taunt.

Coilfang Strider: Ma około 175.000 HP, zadaje około 5.000 - 8.000 melee damage, używa Mind Blast, które zadaje 3.000 shadow damage, ma też Panic Aura, która co 2 sekundy rzuca fear na wszystkich znajdujących się w promieniu 8 jardów od moba. Fear trwa 5 sekund i daje buffa, który powoduje, że osoba dotknięta przez fear biegnie z prędkością 150% normalnej. Mob jest podatny na taunt.

Spore Bats: Mają mało HP, nadlatują nad teren walki przez trzecią fazę w coraz większych ilościach, rzucają Toxic Spores, które po trafieniu w losowo wybraną osobę rozsiewają w tym miejscu poison AoE (wyglądające jak zielone plamy na ziemi), nakładające na każdego, kto w to wejdzie, debuff, zadający co sekundę przez 30 sekund około 2.000 nature damage. Debuff znika, jeśli wyjdzie się z opisanej plamy.


STRATEGIA

Walka z Lady Vashj składa się z trzech faz:

* faza 1: to proste, typowe "tank & spank", które trwa, aż Vashj dojdzie do 70% HP;
* faza 2: klucz do wygranej; Vashj otoczy się polem siłowym, zasilanym przez cztery generatory; będzie nietykalna, a jednocześnie zacznie przyzywać addy, które trzeba zabijać; część z nich zostawia po sobie "tainted cores", które należy podnieść i użyć do wyłączenia generatorów; wyłączenie każdego z nich zabierze Vashj 5% HP, w związku z czym po wyłączeniu ich wszystkich zniknie pole siłowe, a Vashj będzie miała 50% HP;
* faza 3: dps race, którego celem jest zabicie Vashj, zanim nadlatujące nietoperze cały teren walki pokryją trującym AoE.

Do walki potrzebujemy: MT i OT, 8 healerów, 15 x dps (w tym 1 kiter). Nie jest tutaj wymagany żaden specjalny gear, używamy standardowych dopalaczy. W każdej z pięciu grup rajdu powinien znaleźć się 1 healer i 2 dps.

Przed walką rajd zbiera się na dole schodów prowadzących na platformę, na której stoi Vashj. MT robi pull, za pomocą Taunta lub Misdirecta ściągając Vashj na siebie i tankując ją na środku platformy, pomiędzy czterema generatorami. Rajd rozstawia się wokół centrum platformy, przy czym każdy pilnuje, by nie stać za blisko innych. W trakcie tej fazy:
* każdy, kto dostanie Static Charge, powinien odsunąć się od pozostałych i musi być leczony, aż straci debuff, chyba, że potrafi go usunąć (Divine Shield, Iceblock itd.);
* kiedy Vashj użyje Shock Burst na MT, powinna niezwłocznie zostać przechwycona przez OT i bita przez niego, dopóki MT nie straci stunnującego go debuffa (co trwa około 5 sekund); uwaga: Grounding Totem może przechwycić Shock Burst;
* kiedy Vashj użyje Entangle, paladyn powinien rzucić Blessing of Freedom na MT, by umożliwić mu szybkie przechwycenie odsuwającej się od niego Vashj;
* należy pilnować, aby po Shock Burst i Entangle Vashj została szybko przechwycona przez MT/OT (żaden dps nie może im przy tym ukraść aggro, bo zginie) i aby zawsze ktoś znajdował się w jej melee range, uniemożliwiając jej skorzystanie z Shota oraz Multishota;
* nikt nie ma prawa zginąć.

Kiedy HP Vashj spadnie do 70%, stanie ona po środku platformy i otoczy się polem siłowym. Rozpocznie się druga faza walki, do końca której Vashj nie da się zadać obrażeń w sposób bezpośredni. Przez cały czas Vashj będzie używać Forked Lightning, którego skutków nie da się w zasadzie uniknąć (nie jest zależne od range ani LoS) - trzeba je wyleczyć. W tej fazie dość ważne jest odpowiednie ustawienie. Cztery grupy, każda złożona z 1 healera i 2 dps, winny zająć pozycje na schodach w ten sposób, by każda z grup miała w zasięgu trzy sekcje schodów po jednej z czterech stron platformy. Na rysunku zaznaczono odrębnymi kolorami: S (area 1), E (area 2), N (area 3), W (area 4). Jeśli się przyjrzycie, to zobaczycie, że każda taka "area" składa się właśnie z trzech sekcji schodów. Przydzielony do każdej z tych czterech grup healer powinien stać na szczycie schodów, by mieć w LoS stojących na schodach dps i resztę rajdu, która będzie znajdować się na górze. MT i OT powinni znajdować się na górze, mniej więcej po środku platformy, gdzie będą tankować spawnujące się Coilfang Elites. Pozostali czterej healerzy powinni się równo ustawić na górze przy generatorach, ranged dps również rozstawia się po górnej platformie, a melee dps przy MT i OT. Spośród znajdujących się na górze healerów lub dps należy również wyznaczyć cztery osoby, z których każda będzie miała za zadanie pozostawać w zasięgu użycia "swojego" generatora i "swojego healera" ze szczytu schodów. Dzięki temu, możliwe będzie stworzenie łańcuszka: dps na schodach -> healer na szczycie schodów -> osoba przy generatorze, za pomocą którego będziemy przekazywać "tainted core" i wyłączać generatory.



Osoba, która podniesie ów "tainted core" (loot system musi być ustawiony na free for all) dostanie do swojego plecaka item (wyglądający, jak zielona piłeczka) i nie będzie mogła się ruszyć do momentu, aż odrzuci ten item do innej osoby, znajdującej się w zasięgu (około 50 jardów) i w LoS. Osoba stojąca przy generatorze, mając ów item w plecaku i będąc w zasięgu generatora (standardowa ikonka "use" zaświeci się na żółto :D) używając na generatorze prawego przycisku myszy, wyłączy go. Do wyłączenia każdego z generatorów wystarcza jeden "tainted core". Osoba, która ma czuwać przy generatorze, po wyłączeniu "swojego" powinna pośredniczyć w przekazywaniu ewentualnych "tainted core" z jej strony schodów do innych osób przy pozostałych generatorach. Do przekazywania "tainted core" każdy powinien napisać następujące makro (i umieścić je pod ręką):
Kod:
/use Tainted Core


Przez całą drugą fazę będą się spawnować cztery rodzaje addów: Coilfang Elite, Coilfang Straider, Enchanted Elemental, Tainted Elemental. Enchanted Elementals spawnują się na dole schodów, w wodzie, i poruszają się w stronę Vashj. Powinny być zabite na schodach przez opisane wyżej grupy, złożone z 2 x dps i 1 healera. Jeżeli któryś z elementali dotrze do Vashj, to zwiększy jej damage o 5%, przez co już po 2 takich wypadkach może być wręcz niemożliwe pokonanie jej w trzeciej fazie. Enchanted Elementals nie zadają obrażeń i nie mają zbyt dużo HP, jednakże w miarę upływu czasu będą się spawnować coraz szybciej. Tainted Elementals spawnują się co około minutę na dole losowo wybranej sekcji schodów i stoją tam przez około 10 sekund. Jeśli nie zostaną zabite w tym czasie, to się despawnują i po około 10 sekundach spawnują się w innej lokacji. Jeśli zostaną zabite, to zostawią po sobie opisany wyżej "tainted core". Trzeba go podnieść oraz przekazać w opisany wyżej sposób, wyłączając kolejne generatory. Co około 50 sekund będą się spawnować (po jednym) Coilfang Elites, które muszą być przechwycone przez MT i jak najszybciej zabite na górze platformy (uwaga na cleave). Pierwszy Coilfang Elite powinien paść, zanim pojawi się drugi itd. Co około 60 sekund będzie się spawnować najgorszy rodzaj addów: Coilfang Strider. Uderzają dość mocno i mają AoE fear, w związku z czym są zwykle kitowane wokół środka platformy, po zewnętrznej stronie generatorów. Do kitowania używa się standardowo affli locka. Kiedy kiter złapie już aggro od Coilfang Strider, cały rajd winien na tego adda założyć DoTy, a także używać wszystkiego, co może spowolnić jego ruch (nie tylko spells, ale też np. Netherweave Nets). Ranged dps także koncentruje się na tych addach. Wszyscy muszą, oczywiście, uważać, by nie dostać się za blisko Coilfang Strider i nie paść ofiarą feara, zaś kiter musi pilnować, by Coilfang Strider nie poszedł do środka platformy, gdzie są MT/OT i melee dps.

Kiedy wszystkie cztery generatory zostaną zniszczone, Vashj traci pole siłowe i od razu zaczyna atak, więc powinna zostać przechwycona przez MT. Wszystkie addy, które się pojawiły w drugiej fazie i nie zostały zabite nadal są obecne i muszą zostać zabite asap. Faza trzecia będzie przebiegać tak samo, jak faza 1, czyli musimy dokładnie w taki sam sposób radzić sobie ze zdolnościami Vashj, tankować ją i dpsować. Jedyną różnicą jest to, że zaczną nadlatywać Spore Bats, które będą rozpylać na platformie trujące AoE. Spore bats są dość wolne (na początku) i mają mało HP, więc można je zabijać, ale stosowaną często taktyką jest też ich calkowite olanie i skupienie się na biciu Vashj. MT musi ją ciągnąć za sobą po całej platformie, a pozostali uważać, by nie stać w zielonych plamach spowodowanych przez Spore Bats. Po około 2 minutach od rozpoczęcia fazy trzeciej Spore Bats jest już zbyt dużo, aby je zabijać, a po około 5 minutach pokrywają swoim AoE niemal całą platformę, działając tym samym jak swoisty enrage timer.

Każdy powinien obejrzeć bardzo dobry Video Tactical Guide opisujący walkę z Vashj.

Można też zerknąć na te filmiki:
Last Resort vs Vashj
Method vs Vashj
Celebrity vs Vashj
Ostatnio zmieniony przez Demelain 2008-11-26, 10:07, w całości zmieniany 6 razy  
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2008-03-09, 15:55   
 
ROZKŁAD JAZDY BEZ TRZYMANKI

Faza I


Wszyscy leją bossa; Nonenalim (BoF) + Wolfhart leczą tanka (Sulivoy, Thimotehh); pozostali healerzy leczą rajd

Faza II

Grupy na schodach:

1. Kwinto + Ponia + Wolfhart
2. Blada + Kalaam + Didimos
3. Wilk + Nightblood + Nonenalim
4. Straszyk + Alishya + Zuzana

Dps przy generatorach:


1. Elzbieta
2. Takin
3. Vegelus
4. Soucouyant

Tankowanie addów Elite:

Sulivoy, Thimotehh

Kitowanie trójnogów:


Orchide (wszystkie DoTy łącznie z SL)

Healing:

Healerzy na schodach (Nonenalim, Wolfhart, Didimos, Zuzana) leczą swoje grupy + siebie; w miarę możliwości pomagają leczyć rajd.

Dariush leczy tanka na addach Elite + rajd

Gajanna - rajd (focus: Orchide)
Crakuf, Ozrik - rajd (focus: Elzbieta, Takin, Vegelus, Soucouyant)

Dps:

Melee dps na schodach - elementale
Ranged dps na schodach - elementale (+ trójnogi, jeśli nie będzie problemu z LoS)
Dps przy generatorach - trójnogi (uwaga na aggro) + addy Elite

Dps bez zadań specjalnych (Wariatus, Undet): trójnogi + addy Elite; jesteście w rezerwie na wypadek śmierci któregoś z pozostałych dpsów.

Sekwencja podawania tainted core:


melee dps ---> ranged dps na schodach (jeśli jest zasięg do healera, należy pominąć ten etap) ---> healer na schodach ---> ranged dps przy generatorze ---> ranged dps przy innym generatorze (jeśli nasz już wyłączony)

Faza III

Tankowanie, healing i dps jak w Fazie I.



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
Ostatnio zmieniony przez Demelain 2008-03-09, 18:35, w całości zmieniany 3 razy  
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2008-03-09, 16:06   
 
Grupa 1

Elzbieta
Soucouyant
Takin
Vegelus
Ozrik

Grupa 2

Kalaam
Ponia
Alishya
Nightblood
Undet

Grupa 3

Nonenalim
Wolfhart
MT1
MT2
Didimos
Grupa 4

Straszyk
Blada
Kwinto
Wilk
Wariatus

Grupa 5

Dariush
Gajanna
Crakuf
Orchide
Zuzana



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
Ostatnio zmieniony przez Demelain 2008-03-09, 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2008-03-09, 16:09   
 
stamina: Didimos
spirit: Zuzana

GoTW: Gajanna

intelect:
Kalaam (1, 2, 3)
Ponia (4, 5)



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Designed by Didimos for Zmierzch Lordaeronu - World of Warcraft Guild - Shadowsong EU