• Strona główna  • Forum   • Szukaj  • Użytkownicy  • Grupy
• Rejestracja  • Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Void Reaver
Autor Wiadomość
Alyone




Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-11-19, 17:51   Void Reaver
 
Void Reaver

Pozwoliłem sobie odtworzyć taktykę na Void Reavera. Mam nadzieję, że się przyda.

Boss ten jest pierwszym bossem w The Eye. Zanim się do niego podejdzie trzeba zabić wszystkie trash moby w pokoju z bossem, inaczej wszystkie się zagrują.
Z opisów wynika, że to boss stosunkowo prosty i można się nawet obyć bez dopalaczy (typu flaski itp.)
Podstawą do rozbicia tego blaszaka jest dobre tankowanie i mocny dps. Zaleca się, żeby pójść tam na czterech tanków. Do tego 6 healerów, maksymalnie dwóch melee dps (Void ma umiętności, które zadają obrażenia wszytkim osobom będącym w zasięgu melee niezależnie od tego, z której strony stoją, co znacznie absorbuje healerów). Zaleca się też, żeby w rajdzie było przynajmniej dwóch szamanów (z tego co wiem, to ze mną jest ich akurat dwóch) ze względu na totemy zwiększające budowanie aggro (windfury totem, gdy szaman jest w grupie z tankami pomaga przyspieszyć budowanie threat) lub zmniejszające szybkość generowania threata (tranquil air totem, gdy szaman jest w grupie z najmocniejszymi damage dealerami).

Umiejętności Void Reavera:


Enrage: czas 10 minut, chyba nie trzeba wyjaśniać, a HP posiada 4,5 mln.

Pounding: to AOE zadające wszystkim w zasięgu 18 yardów 1350-2250 dmg co sekundę przez 3 sekundy (channeling), cooldown tego skilla to 12 sekund

Arcane Orb: następne AOE, ale tylko na osoby nie będące z zasięgu melee bossa (czyli healerzy i range dps), może być zresistowne, ale tylko w całości lub w ogóle, zadaje 4675-6325 dmg w obrębie 20 yardów i ucisza wszyskich w tym obszarze na 6 sekund. Arcane Orb jest castowany co trzy sekundy.

Knockback: odrzuca MT na niewielki dystans i znacznie redukuje threat wytworzony przez niego. 30 sekund CD.

Strategia:

Powinno się go tankować na środku pokoju. MD na MT jest wskazane. Należy poczekać, aż dojdzie do środka pokoju po czym ustawić się dookoła niego, tak jak na załączonym obrazku.
A to załączony obrazek (źródło to bosskillers.com):D


W ustawieniu chodzi o to, żeby się rozproszyć dookoła Voida stojąc w małych grupkach i zmaksymalizować przestrzeń pomiędzy tymi grupkami, żeby mieć pole do manewru podczas Arcane Orb. Pamiętamy też, żeby stać poza zasięgiem melee bossa (oczywiście dotyczy to tylko range dps i healerów).
Każda z osób powinna mieć cały czas full lub prawie full hp. Niezbędne minimum to 6300 hp dla dystansowców (patrz maksymalne obrażenia od arcane orb) i 6750 hp dla klas melee (patrz maksymalne obrażenia od pounding). Należy pamiętać, że można odciążyć lekarzy poprzez ucieczkę i uniknięcie obydwu tych ataków. Warto zatem z tej możliwości korzystać.
Ciekawie wygląda tutaj sytuacja z tankami. Powinno ich być czterech (warriorzy prot, druidzi feral ukierunkowani na tankowanie, albo paladyni protection). Powinni też wręcz walczyć o aggro pomiędzy sobą. Wcześniej wspomniałem o knockback. Knockback redukuje w znacznym wymiarze threat wygenerowany przez danego tanka. Na pewno spadnie on na threat list. Aggro voida zostanie wtedy przeniesione na kolejnego na liście tanka. Tank ten staje się automatycznie MT. Jednak i jego czeka knockback. Aggro przechodzi więc na kolejnego tanka. I tak dalej. Po trzech knockbackach pierwszy MT powinien znowu być pierwszy na liście threata i skupić na sobie aggro voida. Po czym proces się powtarza.
Uwagi dla poszczególnych klas:

Czołgi:

Budować aggro jak najszybciej potraficie. Warriorzy powinni dobrze wykorzystać rage, który otrzymają z Pounding. Trzymać Commanding Shout i Demoralizing Shout

Lekarze:
Trzymać wszystkich przy (prawie) maksymalnym HP, obserwować gdzie pojawia się Arcane Orb i uciekać z tego miejsca jak najszybciej (silence przez 6 sekund), zwracać uwagę na to, który tank ma aktualnie aggro. Należy też jak najszyciej „postawić” tych co dostali od Arcane Orb lub od Pounding.

DPS:
Melee powinni starać się unikać Pounding, robić to tym staranniej im więcej melee dps jest w rajdzie. Na dps jest czas pomiędzy „poundigami” (około 10-12 sekund).
Range dps muszą zrócić uwagę na orby i starać się ich unikać. Ważne jest też to, że można dostać jednego orba po drugim (jest to losowe). Przy czym nie są tu tak ważne obrażenia, ale silence przez 6 sekund. Należy też korzystać z bandaży kiedy to tylko możliwe.

Poza tym klasy generujące duży threat powinni wziąć korekte na to, że tutaj tankowie będą tego threata tracili. Niemiło byłoby znaleźć się w pewnym momencie na samej górze 
Przykładowy filmik:
http://youtube.com/watch?v=qCcMgPPo_bk

Źródła:
bosskillers.com
wowwiki.com
    
 
Gemm




Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 161
Wysłany: 2007-11-19, 20:41   
 
Melee nie musza uciekac z Poundinga, cala grupa meleeowcow rowniez jest mila - priest z CoHem bardzo ladnie bedzie ich trzymal na nogach, a DPS od rogueow z kompletnym dropem aggro jest bardzo wskazane. Nie wspominajac o tym ze uciekajac z Poundinga moga wpasc pod Orba.



_________________
Gemm
    
 
Alyone




Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-11-19, 21:39   
 
Jasne Gemm. Wszystko jest do dogrania. Ja tylko przetłumaczyłem i skompilowałem opis taktyki z wowwiki i z bosskillers. Szczegóły pewnie zależą od konkretnego składu.
    
 
Konradpl 



WoWPlayer


Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 109
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-11-19, 23:18   
 
Natrafiłem na fajny filmik :D

http://pl.youtube.com/watch?v=rx7iR6gGklw

VR w 3d



_________________
    
 
 
Nightblóód





Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 445
Wysłany: 2007-12-02, 09:22   
 
Uzupelnie post Alyone: Na Wiki polecaja rowniez zainstalowac sobie VoidReaverAlarm http://www.curse.com/downloads/details/9804/ , pokazujacy odleglosc od Orbow. Addon zmienia rowniez ekran na niebiesko jak jestesmy w zasiegu explozji Orba (ekran wraca do normal-color po wyjsciu z zasiegu eksplozji).
Nie rekomenduje go na razie dla wszystkich gdyz nie mialem okazji testowac - a po ostatnich wpadkach z addonami buffow u palkow, lepiej nie ryzykowac. Proponuje aby tylko 2-3 osoby sobie to zainstalowaly na testy.

Rekomendacja niech pojdzie ze strony Oficerow lub RL...

PS. Mod powtarza tez to co robi BigWings, czyli oznacza playera jesli jest on targetem orba i wysyla warning do pozostalych. Klasy z rage i palki z RF nie dostaja ostrzezenia (ale chyba nie musza)
    
 
Selfir




Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 7
Wysłany: 2007-12-16, 17:25   
 
Ten VoidreverAlert powinien miec kazdy i Void Revera sie kladzie tak latwo

ze masakra zmienia sie w Void Lut dzieki temu addonowi naprawde sie to robi latwo

i przyjemnie u nas w gildii pada za 1 razem zawsze

Zasada kazdy musi miec ten Addon

Pozdrawiam
    
 
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2008-01-28, 18:01   
 
Być może zdarzyło się komuś być na jakimś bg, albo w pugu gdzie znalazł się jakiś retard, który musiał wiecznie pingać po minimapce doprowadzając do szału okienko z chatem?

Ostatnio znalazłem winnego. Spam pt "Ping from xxxxx." spamuje do chatu właśnie VoidReaverAlarm. Można to wyłączyć, nie wywalając całego addona - jeżeli ktoś będzie zainteresowany, to napiszę jak.
    
 
Ponia 




Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 140
Wysłany: 2008-01-28, 18:25   
 
napisz pls



_________________
Ponia/ mage 8x
Paciaa/ hunter 8x
Yendza/warlock 7x
^^
na emeryturze
    
 
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2008-01-28, 18:39   
 
W katalogu, gdzie zainstalował się addon szukamy pliku VoidReaverAlarm.lua

Otwieramy go w notepadzie albo innym ulubionym edytorze plików tekstowych. Byle nie jakaś kobyła typu Word (to już w ostateczności). Świetnie daje radę tzw "Aplikacja WordPad MFC". Zresztą to nie ma znaczenia.

Znaczenie ma wyszukanie w tym tekście linijki
Kod:
this:RegisterEvent("MINIMAP_PING")


I skasowanie jej :)
Nagrywamy plik i restartujemy WoW-a.

EDIT: Po namyśle i przetestowaniu źródeł programu nie jestem taki pewien, czy addon ciągle będzie z tą modyfikacją działać - well, wyjdzie w praniu za tydzień :)
    
 
Ponia 




Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 140
Wysłany: 2008-01-28, 19:55   
 
a moze przy okazji wszyscy by sobie zainstalowali ten addon, bardzo pomocny



_________________
Ponia/ mage 8x
Paciaa/ hunter 8x
Yendza/warlock 7x
^^
na emeryturze
    
 
Strasia 



Straszyk not ded


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 811
Skąd: The Barrens
Wysłany: 2008-01-28, 20:20   
 
Nie bo mi się nie chce.



_________________
tup tup :<
    
 
 
Restor





Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 465
Wysłany: 2008-01-28, 23:41   
 
Na mnie Babcia krzyczy ze mam za duzo addonow wiec pass.
    
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Designed by Didimos for Zmierzch Lordaeronu - World of Warcraft Guild - Shadowsong EU