REGULAMIN ZL, czyli jesienne porządki w gildii |
Autor |
Wiadomość |
Demelain
alias Alishya
Dołączyła: 13 Lip 2007 Posty: 1923
|
Wysłany: 2007-10-14, 22:32 REGULAMIN ZL, czyli jesienne porządki w gildii
|
|
|
Mili Państwo, oto regulamin, który w tej lub bardzo zbliżonej formie zacznie obowiązywać w ZL od najbliższej środy. Autorom przyświecała idea przekształcenia Zmierzchu w gildię rajdową, bo o taką właśnie nam chodziło, gdy ją tworzyliśmy.
Zapraszam Państwa do lektury i komentowania, jeśli wola.
Regulamin Zmierzchu Lordaeronu
1. Prawa i obowiązki gracza
Gracz ma prawo do:
a. uczestnictwa w rajdach zgodnie z posiadaną rangą
b. korzystania z forum gildii
c. korzystania z banku gildii na ustalonych zasadach
d. miesięcznej nieobecności online, jeśli o niej uprzedzi (dwutygodniowa nieobecność bez uprzedzenia skutkuje usunięciem z gildii)
Gracz ma obowiązek:
a. stosować się do zasad obowiązujących dla jego rangi
b. zarejestrować się na forum pod nickiem postaci
2. Rangi
Organizacyjne: Guild Master, Oficer, Lider, Alt oficer
Rajdowe: Weteran, Żołnierz, Alt, Rekrut
Guild Master – ma głos decydujący we wszystkich sprawach dotyczących funkcjonowania gildii.
Oficer – gracz o randze Weterana odpowiedzialny za sprawy organizacyjne. Do obowiązków oficera należy: przygotowywanie i prowadzenie rajdów, rozstrzyganie sporów, przyjmowanie i usuwanie z gildii oraz awansowanie i degradacja graczy. Wyznaczeni oficerowie są ponadto odpowiedzialni za prowadzenie banku i forum gildii.
Alt oficer - alt
Lider – gracz o randze Weterana odpowiedzialny za swoją klasę. Lider doradza graczom w zakresie wyposażenia postaci, układu talentów, sposobu gry. Ponadto rozdziela obowiązki w ramach klasy podczas rajdów do instancji 25-osobowych. Lider rekomenduje gracza do awansu lub degradacji.
Weteran – ranga zarezerwowana dla graczy z minimum dwumiesięcznym stażem w gildii. Może ją otrzymać Żołnierz, który spełnia wymagania w zakresie rozwoju postaci: klucze do wszystkich heroiców, reputacja exalted u Aldorów lub Scryersów, rewardy za badge of justice i reputację (lub podobne przedmioty z innego źródła), komplet enchantów, niebieskie lub epickie gemy, profesje rozwinięte do maksymalnego poziomu (w tym przynajmniej jedna „produkcyjna”). Warunkiem otrzymania rangi Weterana jest zaliczenie „test runu” i aktywny udział w organizowanych przez gildię rajdach (uczestnictwo w dwóch rajdach 25-osobowych w tygodniu, a jeśli się nie odbywają, gotowość do udziału w dwóch wyprawach do instancji 10-osobowych).
Weteran ma pierwszeństwo udziału w rajdach, chyba że w uzasadnionych okolicznościach rajd lider podejmie inną decyzję. Weteran ma pierwszeństwo do lootu w rajdach, na których nie obowiązuje system dkp, oraz w przydziale tokenów i recept (z wyjątkiem przepisów na przedmioty BoP). Przy przydziale dropów licytowanych Weteran ma pierwszeństwo, gdy pozostałe kryteria (opisane w zasadach dkp) są równe.
Weteran ma prawo do posiadania w gildii jednego alta.
Żołnierz – ranga, którą może otrzymać Rekrut z minimum dwutygodniowym stażem w gildii. Warunkiem jest pozytywna ocena jego aktywności podczas okresu próbnego i rekomendacja lidera klasy oraz zaliczenie „test runu”. Wymagane jest również posiadanie klucza do Karazhanu. Żołnierz to pełnoprawny członek gildii (z prawem do udziału w rajdach, lootu, dkp) zobowiązany do uczestniczenia w minimum jednym rajdzie 25-osobowym w tygodniu (jeśli nie jest organizowany, wymagana jest gotowość udziału w minimum jednym rajdzie do instancji 10-osobowej).
Alt – ranga dla postaci alternatywnych graczy o randze Weterana. Alt ma ograniczone prawo do udziału w rajdach i lootu, chyba że uczestniczy w rajdzie na prośbę gildii. Wówczas przysługują mu uprawnienia postaci głównej, czyli Weterana.
Rekrut – ranga, którą otrzymuje nowy gracz po przyjęciu do gildii (lub Żołnierz w wyniku degradacji). Rekrut ma ograniczone prawa w gildii – w szczególności prawo do udziału w rajdach i do lootu, który przysługuje mu w ostatniej kolejności. Gracze, których postać nie osiągnęła jeszcze 70 levelu, mają rangę Rekruta do chwili jego osiągnięcia, zdobycia klucza do Karazhanu i zaliczenia „test runu”.
a. Gracz, który spełnił wymagania formalne dla wyższej rangi, zgłasza na forum chęć odbycia „test runu”.
b. Niespełnianie wymagań obowiązujących dla rangi powoduje degradację o jeden stopień. Powrót do poprzedniej rangi jest możliwy, gdy gracz spełnia obowiązujące dla niej wymogi przez minimum dwa tygodnie.
3. Rajdy
a. Gracz ma obowiązek przygotowania się do rajdu. Wymagana jest znajomość taktyk, posiadanie słuchawek i mikrofonu, obowiązkowych modów oraz „dopalaczy”.
b. Niestawienie się na rajd bez uprzedzenia skutkuje pozbawieniem prawa do lootu na następnym rajdzie i karą dkp. Ponowna nieusprawiedliwiona nieobecność powoduje dodatkowo degradację gracza o 1 stopień, a kolejna – usunięcie z gildii. Jeśli gracz uprzedzi o nieobecności, otrzymuje tylko karę dkp (której może uniknąć, znajdując odpowiednie zastępstwo). Powtarzające się „usprawiedliwione” nieobecności będą traktowane jak nieusprawiedliwione.
c. Opuszczenie rajdu przed wyznaczoną godziną jego zakończenia skutkuje utratą dkp zdobytego na rajdzie, chyba że gracz wcześniej o tym uprzedzi i mimo to zostanie zakwalifikowany do składu.
4. Bank
a. Do banku trafiają wszystkie zielone i niebieskie dropy oraz void kryształy z organizowanych przez gildię rajdów.
d. W banku gromadzone są również przedmioty z odpornościami, które mogą być wydane potrzebującym ich graczom.
c. Materiały i złoto zgromadzone w banku mogą być wykorzystane do realizacji strategicznych celów gildii.
d. Gracz o randze Żołnierza lub wyższej (warunkowo Rekrut z minimum miesięcznym stażem w gildii) może uzyskać pożyczkę z banku (do 1/3 wartości inwestycji) na określony cel i ze z góry ustalonym terminem zwrotu.
5. Rekrutacja
a. Gildia rekrutuje graczy, których postacie mają 70 poziom. Decyzje o przyjęciu lub odrzuceniu kandydata podejmowane są na podstawie zawartości formularza rekrutacyjnego i indywidualnej rozmowy z zainteresowanym.
b. Warunkowo do gildii może zostać przyjęty gracz, którego postać ma niższy poziom. Wstąpienie do gildii jest równoznaczne ze zobowiązaniem się do osiągnięcia 70 poziomu w czasie nie dłuższym niż trzy miesiące.
c. Złożenie aplikacji jest równoznaczne z akceptacją regulaminu gildii. |
_________________ drzewo jest przegięte :roll: |
Ostatnio zmieniony przez Demelain 2007-10-23, 12:34, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Keyholder
Dołączył: 08 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-10-14, 23:43 Re: REGULAMIN ZL, czyli jesienne porządki w gildii
|
|
|
Alishya napisał/a: | Żołnierz – ranga, którą może otrzymać Rekrut z minimum dwutygodniowym stażem w gildii. [...] Wymagane jest również posiadanie klucza do Karazhanu.
Rekrut – ranga, którą otrzymuje nowy gracz po przyjęciu do gildii (lub Żołnierz w wyniku degradacji). Rekrut ma ograniczone prawa w gildii – w szczególności prawo do udziału w rajdach i do lootu, który przysługuje mu w ostatniej kolejności. Gracze, których postać nie osiągnęła jeszcze 70 levelu, mają rangę Rekruta do chwili jego osiągnięcia, zdobycia klucza do Karazhanu i zaliczenia „test runu”. |
Co z już przyjętymi graczami, którzy nie posiadają klucza do Kara? Automatycznie nadana ranga Rekrut czy wykopanie z Gildii?
Co z tymi, którzy chcą być w Gildii, bo odpowiada im atmosfera, a którym nie zależy na rajdowaniu? Którzy mimo wszystko pomagają innym członkom Gildii w levelowaniu lub zaliczaniu questów innym 70-tkom, biorą udział w premadach na BG? Grozi im wykopanie bo nie rajdują?
Pytania są tendencyjne, ja jestem przykładem takiego gracza. Nie chciałbym być wykopany tylko dlatego, że nie mam czasu/sposobności zrobić klucza do Kara lub uczestniczyć w rajdach. Nie to było moim celem, gdy składałem aplikację. |
_________________ Keyholder |
|
|
|
|
Wolfhart
Wolfhart
Dołączył: 01 Sie 2007 Posty: 25
|
Wysłany: 2007-10-15, 06:33
|
|
|
Nie ma rónież napisanych zasad co do awansu - nie ma mnie 3 tygodnie spada mi ranga do rekruta - wracam i kiedy mam szanse ją odzyskać???
jeżeli 2 rajdy w tygodniu na 25 mam zaliczyc (weteran) - co z sytuacją gdy w deklaracji pisze że mi odpowiadają w tym tygodniu pn, wt - spełniam wymóg wpisania się na 2 możliwe wypady (ciężki tydzień) a RL ustala że są w czw, pt - to co status trace - mimo iz wyrazam chęc brania udziału w guild runie - po ilu powtarzajacych sie niezgodnościach terminowych i braku szansy na udział w takich rajdach traci sie status (co na 25 nie trzeba wiecej dps i mam nie isc bo moja obecnosc nie jest potrzebna - i potem 2 rAZY KARA MUSZE ROBIC BO MNIE NIE PRZEWIDZIANO - CZY RAZ BO WYRAZILEM OCHOTE ALE SIE NIE ZMIESCILEM)
Co z graczami którzy chca posiadac 2 profesje inne niz np kraftowe - grindowe - przykład paladyn - za przeproszeniem g. jest do zrobienia dla niego na BS a na eng. 1 rzecz - więc wybierają 2 grindowe - nie spełnią warunku craftowania sobie rzeczy
itd itd ... jak mi sie cos jeszcze nasunie to napisze |
|
|
|
|
Kwinto
Piąte koło u wozu
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1866
|
Wysłany: 2007-10-15, 07:56
|
|
|
Taka zawsze przyświecała nam idea, żeby być poważną gildią rajdową. Nie hardkor pod tytułem 5 dużych rajdów w tygodniu, ale przynajmniej jeden dwa - jak najbardziej. Doświadczenie pokazało, że bez odrobiny jakichkolwiek regulacji nie uda się nam zdyscyplinować ludzi do rajdowania. Jasne - atmosfera, pomaganie itp - fajnie. Ale nie o to nam chodzi przede wszystkim. Dlatego po upływie vacatio legis i wejściu w życie regulaminu każdy gracz dostanie taką rangę, pod którą akurat będzie podpadać, alty zostaną usunięte z gildii itp.
Teraz kilka słów ode mnie do tych, "którzy nie są zainteresowani rajdowaniem". Też kiedyś tak miałem - dopóki nie poszedłem na pierwszy udany rajd. Potem content WoWowy pozarajdowy stracił dla mnie większość swojego uroku. Chciałbym tylko zapisywać się na kolejne rajdy - skąd wiecie, że u Was nie będzie podobnie? :)
Poza tym jeszcze kwestia awansowania - to też będzie niezły kawałek satysfakcji z samodzielnie, ciężką pracą zdobytej nowej rangi. Zdecydowanie lepsze od "DING" z np 39 na 40 lvl :) Zwłaszcza awans na weterana i związany z nim "test run" powinien być sporym funem.
Teraz a propos profesji - celem tego punktu jest wskazanie graczom różnych sposobów na dozbrojenie swoich postaci. Chodzi nam o to, aby postać ubrana na zielono-niebiesko nie lamentowała, że "nigdy mi nie wypadł ten trinket, a byłem tam już 13 razy" (o, to byłbym ja :> ) . Jeżeli jesteś solidnie ubrany już (a ty Wolfhart jesteś, bo sam pamiętam jak wygrałeś w Kara paladyńskie naramienniki :P ) i z przedmiotów kraftowanych BoP nie wyprodukowałbyś nic znacząco lepszego niż to co masz - okej, twoja wola i skrzypce, graj jak lubisz.
Co do rajdów - będą stałe dni rajdowe i to w te dni należy spełniać wymóg. Nie interesuje nikogo możliwość rajdowania w środy od 11.00 do 15.00, bo chcemy zrobić około dwóch rajdów po 25 ppl a nie 25 rajdów po około 2 ppl.
Jak będziecie mieć dalsze pytania - wszystko wyjaśnimy :) |
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2007-10-15, 08:09 Re: REGULAMIN ZL, czyli jesienne porządki w gildii
|
|
|
Alishya napisał/a: | Weteran – ranga zarezerwowana dla graczy z minimum dwumiesięcznym stażem w gildii. Może ją otrzymać Żołnierz, który spełnia wymagania w zakresie rozwoju postaci: klucze do wszystkich heroiców, reputacja exalted u Aldorów lub Scryersów, rewardy za badge of justice i reputację (lub podobne przedmioty z innego źródła), komplet enchantów, niebieskie lub epickie gemy, profesje rozwinięte do maksymalnego poziomu (w tym przynajmniej jedna „produkcyjna”). Warunkiem otrzymania rangi Weterana jest zaliczenie „test runu” i aktywny udział w organizowanych przez gildię rajdach (uczestnictwo w dwóch rajdach 25-osobowych w tygodniu, a jeśli się nie odbywają, gotowość do udziału w dwóch wyprawach do instancji 10-osobowych).
Weteran ma prawo do posiadania w gildii jednego alta. |
Pogrubiłem co dziwniejsze według mnie fragmenty. Klucze do wszystkich heroików? A po co one rajdowcowi w tej chwili? Bo na pewno nie do attu. Jestem w stanie zrozumieć powód wymogu exalted u Scryersów/Aldorów, ale imo to lekka przesada. Jak tak, to może lepiej od razu wymagać exalted u Scryersów/Aldorów, CE i Sha'tar - tak żeby w SSC/TK można było korzystać z repowych flasków? Wymogu profesji w ogóle nie rozumiem. Do farmowania kasy wcale profesje nie są potrzebne, w szczególności rozwinięte na maksa. O ile casterzy mają ułatwienie w postaci tailoringu, to pozostałe klasy aż tak pięknie nie mają. Sety LW aż tak długo nie służą (tailoskie sety wymienia się dopiero na T6, te z LW wcześniej). BS niby mają do wyboru bronie róznego rodzaju (lub pancerz), ale to dotyczy tylko dpsów (bo tankowie bronie o podobnych/lepszych statsach i tpsie mają z Mecha/szachów/Tidewalkera). Inżynierzy mają gogle - ale tu wymóg jest 350 i po tym progu nic więcej z tej profesji nie ma (co pokazuje bezsens wymogu posiadania 375 skilla, szczególnie w przypadku tej profesji).
Lepiej chyba napisać, że wymogiem jest posiadanie gearu na odpowiednim poziomie (obecnie preKZ) i zostawić CLom sprawdzanie, czy czyiś gear spełnia te wymogi. Dla fury warków nadal niektóre zielone qrewardy są lepsze od tego co można znaleźć w instach/heroikach czy za badziewia of justice.
Jeden alt w gildii. Co z pozostałymi w takim razie? Gildia dla altów i wspólny kanał do porozumiewania się? Jeśli tak to po co w ogóle trzymać alty w gildii? Jeśli nie - to co w zamian jest proponowane?
Cytat: | Jeśli gracz uprzedzi o nieobecności, otrzymuje tylko karę dkp (której może uniknąć, znajdując odpowiednie zastępstwo). Powtarzające się „usprawiedliwione” nieobecności będą traktowane jak nieusprawiedliwione. |
Nie rozumiem tego w ogóle - jeśli podał wcześniej powód i nie mógł przybyć to ma dostać jeszcze karę? Wystarczy, że nie zarobi tego dkp, które by zarobił jakby na tym rajdzie był. To, że czasem przez to nie może się rajd odbyć to inny problem. Frustrujący, ale zależny bardziej od tego, że nie mamy ludzi w niektórych klasach.
Cytat: | 4. Bank
a. Do banku trafiają wszystkie zielone i niebieskie dropy oraz void kryształy z organizowanych przez gildię rajdów. |
Rozumiem, że w końcu wprowadzony zostanie free loot na rajdach? ML już pokazał jaki jest piękny i zapewniam, że nie raz jeszcze pokaże. W przypadku free lootu wyznacza się po prostu osobę, która lootuje wszystko ze wszystkiego dokąd ma miejsce. A jeśli powodem jest brak zaufania, to po co w ogóle rajdujemy?
Kwinto napisał/a: | Taka zawsze przyświecała nam idea, żeby być poważną gildią rajdową. Nie hardkor pod tytułem 5 dużych rajdów w tygodniu, ale przynajmniej jeden dwa - jak najbardziej. Doświadczenie pokazało, że bez odrobiny jakichkolwiek regulacji nie uda się nam zdyscyplinować ludzi do rajdowania. |
Zawsze uważałem (i nie ja jeden), że w większym stopniu hardkor=przesadzony regulamin niż rajdowanie nawet 4-6 razy w tygodniu. Ten regulamin mocno skręca w strone hardkoru niektórymi punktami, zupełnie niepotrzebnie. |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
|
|
|
|
Demelain
alias Alishya
Dołączyła: 13 Lip 2007 Posty: 1923
|
Wysłany: 2007-10-15, 08:29
|
|
|
To ja jeszcze coś dopowiem. Wolf, nie będzie już deklaracji w postach tygodniowych. Żadna rajdowa gildia nie zbiera w ten sposób graczy na rajd. Będą stałe dni - na początek pewnie jeden rajd do 25 ppl (później dwa, co jest konieczne, jeśli chcemy zobaczyć kogoś poza Gruulem) i dwa do Kara. Deklaracje przestaną więc być koncertem życzeń, będą dotyczyły konkretnych rajdów. Oczywiście, jeśli ze wzgędu na balans nie załapiesz się do składu (co na dziś wydaje mi się raczej mało prawdopodobne), ale będziesz gotowy pójść, "zaliczy" Ci to obowiązkowy rajd (możesz np. być w rezerwie).
Jeśli chodzi o profesje, każdy może znaleźc sobie coś pożytecznego. Profesją "produkcyjną" jest też np. alchemia czy enchanting. Więc nawet jeśli jako BS nie możesz zrobić sobie nic przydatnego, masz wybór. Zauważ, że jesteś wtedy użyteczny nie tylko dla siebie, ale dla gildii. I o to właśnie chodzi. Bycie Weteranem jest przywilejem, a nie przykrym obowiązkiem, i trzeba sobie na to zapracować.
A.
PS. Key, zachęcam do rajdowania. W wersji nie hardcore'owej naprawdę może być przyjemne. Zresztą sam mówiłeś, że na ostatniej wycieczce - choć, moim zdaniem, była kompletną klapą - dobrze się bawiłeś ;) A attunement do Kara to naprawdę żaden problem. Zapewniam Cię, że nie trzeba spędzać w grze 12 godzin na dobę, żeby go zrobić. |
_________________ drzewo jest przegięte :roll: |
|
|
|
|
Demelain
alias Alishya
Dołączyła: 13 Lip 2007 Posty: 1923
|
Wysłany: 2007-10-15, 08:58
|
|
|
Vegelus, jaki hardcore? Może nie zauważyłeś, że te straszliwie "hardcore'owe" wymagania (które wielu graczy w gildii już spełnia, choć nie było takiego wymogu) dotyczą rangi Weterana, czyli uprzywilejowanej? Nikt nie musi ich spełniać, żeby normalnie rajdować.
Weteran to zasłużony członek gildii, który jest dla niej bardziej niż przeciętnie przydatny (np. można z nim iść na heroika, jeśli jest taka potrzeba - drop, badge, nether, epickie gemy, quest). Ponadto zrobienie revered we wszystkich frakcjach "kluczowych" niczego nie gwarantuje ofc, ale daje podstawę, by sądzić, że gracz ma w miarę duże doświadczenie, a co za tym idzie, lepszego niż przeciętnie skilla. Poza tym w większości takich frakcji za revered (lub exalted) są do zdobycia enchanty lub przedmioty przydatne graczowi albo recepty użyteczne dla gildii.
W sprawie profesji odpowiedziałam już Wolfowi. Jeśli chodzi o engeneering, na 375 poziom jest np. przepis na stabilized ethernium scope (który ostatnio wygrałeś, mimo straszliwego master loota) - niewątpliwie przydatny dla gildii.
EDIT: Przy okazji, chyba jednak umkneło Twojej uwadze, że wymóg profesji dotyczy Weteranów. Żeby uzyskać tę rangę, nie wystarczy kryterium, które proponujesz, czyli gear preKZ. A co do wyposażenia, chyba wyraźnie napisaliśmy, że wymagamy rewardów za badge, repa lub podobnych przedmiotów z innego źródła. To chyba rozwiązuje problem, gdy zielony przedmiot lub quest reward jest lepszy, nieprawdaż?
Jeśli chodzi o alty, zwróć uwagę, jak funkcjonuje zdecydowana większość gildii rajdowych. Nie ma tam miejsca dla altów lub jest dla jednego, ale wyłącznie w przypadku graczy, którzy nie mają już jak ulepszyć maina i mogą nim tylko rajdować.
Takie podejście ma kilka zalet. Z jednej strony, nie zachęcamy naszych graczy do tworzenia milionów altów, lecz do inwestowania w jedną postać - co na dłuższą metę leży w interesie gildii. Z drugiej, nie zaśmiecamy rostera w Armory, dzięki czemu na graczach, którzy potencjalnie mogą do nas dołączyć, nie robimy wrażenia przypadkowej zbieraniny, lecz dobrze wyposażonej i nieprzerośniętej gildii ukierunkowanej na rajdowanie, jaką chcemy być.
A.
PS. Żeby nie zaśmiecać posta, dodam tylko w post scriptum, że master loot nie ma nic wspólnego z brakiem zaufania. Takie rozwiązanie daje po prostu wygodę i większą szansę uniknięcia pomyłek. Tu pomylić się (i przekazać przedmiot niewłaściwemu graczowi) może tylko jedna osoba. W normalnym lootowaniu błąd może popełnić aż 10 lub 25 osób, więc zgodzisz się chyba, że ryzyko jest większe. A jeśli przedmioty zielone/niebieskie ma i tak zbierać jedna osoba, nie widzę potrzeby ustawiania free for all. Zapewniam Cię, że schylanie się do trzech świecących mobów jest wystarczająco upierdliwie. Więc po co zmuszać takiego zbieracza, by schylał się do wszystkich? |
_________________ drzewo jest przegięte :roll: |
|
|
|
|
Kwinto
Piąte koło u wozu
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1866
|
Wysłany: 2007-10-15, 08:58
|
|
|
Vegelus napisał/a: | Rozumiem, że w końcu wprowadzony zostanie free loot na rajdach? |
Na razie nie, Veg. Master looter jest dobrym rozwiązaniem, które się sprawdza.
Alty wywalamy po to, żeby nie mieć śmieci w rosterze, to po pierwsze, oraz po to, aby zmobilizować graczy do skupienia się na mainach i rozwijaniu ich. Jeżeli ktoś ma rangę weterana, to znaczy, że ma przyzwoicie rozwiniętego maina i wtedy ma przywilej posiadania w gildii jednego alta. To jest jego nagroda za spełnianie wymogów bycia weteranem i za udzielanie się dużo bardziej ponad przeciętną.
Co do twoich uwag odnośnie przerośnięcia regulaminu, to nie zgodzę się zupełnie. Weź pod uwagę fakt, że rangą normalną dla każdego powinien być "żołnierz". I jako "żołnierz" gracz nie ma znowu takich wielkich tych wymagań.
Regulamin może się wydawać trochę stanowczy (jak każdy regulamin), ale wprowadzamy go dlatego, że członkowie gildii, którzy chcą rajdować, mają prawo wiedzieć, na kogo mogą liczyć i w jakim stopniu. |
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2007-10-15, 09:08
|
|
|
kwinto napisał/a: | Na razie nie, Veg. Master looter jest dobrym rozwiązaniem, które się sprawdza. |
Co było widać na poprzednim wypadzie do KZ pierwszej grupy, nieprawdaż? Jeśli chcemy się zachowywać jak poważne gildie rajdowe, to się zachowujmy. Nie znam w tej chwili takiej, która wykorzystywałaby ML do podziału lootu, wszędzie króluje free loot. W dalekiej przyszłości (czytaj Vashj) ML uniemożliwi dodatkowo przejście przez jedną z faz całej walki (lub cholernie i zupełnie niepotrzebnie ją utrudni).
Cytat: | Alty wywalamy po to, żeby nie mieć śmieci w rosterze, to po pierwsze, oraz po to, aby zmobilizować graczy do skupienia się na mainach i rozwijaniu ich. Jeżeli ktoś ma rangę weterana, to znaczy, że ma przyzwoicie rozwiniętego maina i wtedy ma przywilej posiadania w gildii jednego alta. To jest jego nagroda za spełnianie wymogów bycia weteranem i za udzielanie się dużo bardziej ponad przeciętną. |
Ja tego jako nie widzę jako nagrodę. Albo każdy ma prawo do posiadania altów w gildii, albo nikt. A jak nie - gildia dla altów z wspólnym kanałem do gadania jest całkiem rozsądnym rozwiązaniem. Sam zaś podział na równych i równiejszych mi źle pachnie. A rangi żołnierz i weteran do tego się w sumie sprowadzają. Zamiast żołnierza zrobiłbym raczej osobną rangę dla osób, które nie chcą lub nie mogą ciągle rajdować i będą chciały dołączać tylko od czasu do czasu czyli tak zwanych "nierajdowców" (plus te osoby, których postaci nie mają jeszcze 70lvlu, a takich mamy kilka). |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
Ostatnio zmieniony przez Vegelus 2007-10-15, 09:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Sulivoy
Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 97 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2007-10-15, 09:17 Re: REGULAMIN ZL, czyli jesienne porządki w gildii
|
|
|
b. Niestawienie się na rajd bez uprzedzenia skutkuje pozbawieniem prawa do lootu na następnym rajdzie i karą dkp. Ponowna nieusprawiedliwiona nieobecność powoduje dodatkowo degradację gracza o 1 stopień, a kolejna – usunięcie z gildii. Jeśli gracz uprzedzi o nieobecności, otrzymuje tylko karę dkp (której może uniknąć, znajdując odpowiednie zastępstwo). Powtarzające się „usprawiedliwione” nieobecności będą traktowane jak nieusprawiedliwione.
Zastanawiam się czy już opuścić gildie czy poczekać aż mnie sami wyrzucicie z powodu powtarzających się usprawiedliwień: praca. W odróżnieniu do innych nie pracuje w domu i nie mam stałych dni roboczych o czym wiedza doskonale wszyscy starsi członkowie gildii. Nie mam także zamiaru załatwiania sobie wolnego kilka razy w miesiącu i tracenia godzin tylko dlatego żeby chodzić na rajdy i mało znaczące studia. A perspektywa 48 lub 72 godzin w pracy nie jest dla mnie pociągająca. Jeżeli zostanę zmuszony na pewno wybiorę prace i studia a nie GRE nawet taka jak WOW. Będzie mi przykro ponieważ rajdy były moim marzeniem od roku ( czyli od czasu kiedy dowiedziałem się na czym polegają ) ale nie widzę innego rozwiązania tej sytuacji chyba ze nastąpią drobne zmiany w tym punkcie lub dni rajdów będą bardziej elastyczne. |
|
|
|
|
Demelain
alias Alishya
Dołączyła: 13 Lip 2007 Posty: 1923
|
Wysłany: 2007-10-15, 09:31
|
|
|
Nie ma żadnego PODZIAŁU NA RÓWNYCH I RÓWNIEJSZYCH, Veg. KAŻDY może zostać Weteranem i mieć alta w gildii. Trzeba tylko na to zapracować samodzielnie zdobytym sprzętem, użytecznością dla gildii i skillem. A jeśli chodzi o osobną rangę dla nierajdujących, wybacz, ale to dziwny pomysł. W gildii rajdowej? Ranga dla postaci poniżej 70 levelu jest. Nazywa się Rekrut.
A. |
_________________ drzewo jest przegięte :roll: |
|
|
|
|
Demelain
alias Alishya
Dołączyła: 13 Lip 2007 Posty: 1923
|
Wysłany: 2007-10-15, 09:41
|
|
|
Sebastian, punkt, który cytujesz, dotyczy niestawienia się osoby zapisanej na rajd, więc nie jest to chyba dokładnie Twój przypadek. Co do elastyczności dni rajdowych, im więcej będzie rajdów, tym większy wybór. Ale do tego musimy mieć grupę ludzi zainteresowanych rajdowaniem częściej niż raz w tygodniu. Wtedy będziesz miał wybór, czy zapisać się np. na rajd piątkowy, czy niedzielny (lub na oba).
I jeszcze pytanie praktyczne: jak często pracujesz/chodzisz do szkoły w piątkowe wieczory? Btw. regularne i poważne zajęcie (typu szkola/praca) takiego dnia i o takiej godzinie to raczej rzadkość. Nie będziemy dopasowywać regulaminu do wyjątków. Możemy się raczej zastanowić, jak się zorganizować, żeby w Twoim wyjątkowym przypadku kolizja była jak najmniejsza.
A. |
_________________ drzewo jest przegięte :roll: |
|
|
|
|
Gemm
Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 161
|
Wysłany: 2007-10-15, 09:44
|
|
|
Alishya napisał/a: | PS. Żeby nie zaśmiecać posta, dodam tylko w post scriptum, że master loot nie ma nic wspólnego z brakiem zaufania. Takie rozwiązanie daje po prostu wygodę i większą szansę uniknięcia pomyłek. Tu pomylić się (i przekazać przedmiot niewłaściwemu graczowi) może tylko jedna osoba. W normalnym lootowaniu błąd może popełnić aż 10 lub 25 osób, więc zgodzisz się chyba, że ryzyko jest większe. |
W ToDzie przestalismy uzywac ML w MC, kiedy pare razy sie zbugowal. Z reguly wszyscy lootuja co jest najblizej, wysylajac pozniej zdobycze do banku. Jesli trafi sie epik, informacja na rajdowym. O ile pamietam przez pare lat tylko jedna pomylka wystapila i to na bossie. Na traszach zdecydowanie przyspiesza to lootowanie i uwalnia od bugow MLa. |
_________________ Gemm |
|
|
|
|
Demelain
alias Alishya
Dołączyła: 13 Lip 2007 Posty: 1923
|
Wysłany: 2007-10-15, 09:50
|
|
|
Ja sobie buggow na trashach nie przypominam. Problem buggow na bossach (nigdzie nie jest powiedziane, że związany z ML) można rozwiązać ticketem, co pokazuje ostatni przykład z KZ.
Jeśli chodzi o zieleninę, Gemm, dla nas to nie jest wygodne rozwiązanie, bo wszystkie dropy shardujemy. Więc jeśli każdy przysyłałby do banku, co uzbierał, potem trzeba by było wysyłać je do enchantera, a shardy w drugą stronę. Jeżeli ML jest enchanter, komplikacji jest dużo mniej i nie potrzeba wiele miejsca w bagażniku.
Dodam, Veg, że zapisów o systemie lootowania nie ma w regulaminie, więc po pierwsze, jest to offtopic, a po drugie, jeśli na Vashj będzie jakiś problem, to ustawimy free for all.
A. |
_________________ drzewo jest przegięte :roll: |
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2007-10-15, 09:56
|
|
|
Gemm napisał/a: | W ToDzie przestalismy uzywac ML w MC, kiedy pare razy sie zbugowal. Z reguly wszyscy lootuja co jest najblizej, wysylajac pozniej zdobycze do banku. Jesli trafi sie epik, informacja na rajdowym. O ile pamietam przez pare lat tylko jedna pomylka wystapila i to na bossie. Na traszach zdecydowanie przyspiesza to lootowanie i uwalnia od bugow MLa. |
Jeśli myślimy o tej samej pomyłce to było to wtedy, kiedy zwyciężca licytacji przekazał item drugiemu, a ten drugi wziął oba itemy z bossa (bo akurat dla tej klasy był drop) nie słysząc do końca co ma wziąć.
FFA był wykorzystywany nawet w PuGach rajdowych i nie było żadnych pomyłek czy ninjowania itemów. Darek i Samir mogą coś o tym napisać, z czasów kiedy IoF i CoI urządzało takie wypady "dla altów i znajomych", a szansa na ryzyko według Ciebie powinna być jeszcze większa, bo osób na rajdzie było 40. Zdarzało się nawet, że każdy lootował z traszy co popadnie a te itemy, które trzeba było, przekazywał odpowiedniej osobie. Wiem o tylko jednym przypadku czegoś, co można nazwać zninjowaniem itemu - kiedy nieuświadomony znajomy wziął z Lootlorda w BwL item questowy Head of the Broodlord Lashlayer, który był zawsze tylko jeden na cały rajd (ale trzeba było o tym wiedzieć). Skończyło się na przeprosinach i drobnej karze (nie pamiętam, albo ban na kilka rajdów albo ban na loot na kilka rajdów). W tym przypadku ML by raczej nie pomógł, bo Ci, którzy q skonczyli, nawet tego itemu nie widzieli. |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
Ostatnio zmieniony przez Vegelus 2007-10-15, 10:00, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
|