• Strona główna  • Forum   • Szukaj  • Użytkownicy  • Grupy
• Rejestracja  • Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
High King Maulgar
Autor Wiadomość
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2007-08-25, 12:13   High King Maulgar
 
To na początek do poczytania i pooglądania do poduszki.

MAULGAR-taktyka 1

Znajdę jeszcze kilka taktyk (dołożę linki), a później postaram się na ich podstawie wykroić coś na naszą miarę.

Sowę i Vega, naszych potencjalnych tanków na adda-szamka, proszę, by powoli zaczęli się rozglądać za NR gear. Często można kupić za grosze zieleninę ze staminą i NR w AH. Jeśli komuś dropną jakieś maile z NR, niech je podeśle do Bankzl. W nagrodę może liczyć na uśmiech kierownika forum odciśnięty w betonie :)

Z harcerskim pozdrowieniem.
A.



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Sowa 



Nerf Me plz !!111


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 177
Wysłany: 2007-08-25, 13:45   
 
Nie wiem czy moje tankowanie jego nie ma sensu w momencie gdy jestem casterem . Brak many = brak walki a w sprzecie z NR many nie bede miał szybko ... wiec respec na melee raczej ... jako melee bede za to otrzymywal obrazenia od AOE Knockback. No nie wiem ... Lezymy z huntami taki jest problem ...
    
 
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2007-08-25, 15:02   
 
Mam pewne przemyślenia, ale - wybacz - niekończące się dyskusje na forum na temat spraw, które można omówić w 5 minut, źle mi się kojarzą (zgadnij z czym). Dlatego nie będę z Tobą na ten temat korespondować. Mogę porozmawiać.



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Blackleaf 





Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 46
Skąd: Gdańsk - Oliva
Wysłany: 2007-08-25, 19:38   
 
z tego co widze wymagaja 9 healerow = paranoja o.O



_________________
Nerubis ---> WTFrostPvPMage!!11oneoneeleven

Blackleaf ---> ....whatevaman
    
 
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2007-08-27, 00:05   Maulgar FAQS
 
Wybacz, Mec, że przeniosłam Twoje posty, ale chcę uniknąć bałaganu. Mam prośbę, żeby wszystko, co dotyczy Maulgara, doklejać jako odpowiedzi w tym wątku, a nie oddzielne tematy.

A.

Mecenas napisał/a:
King Maulgar faqs

Wszystko co chcielibyście wiedzieć o walce, ale boicie sie zapytać.
IMHO - podstawowa rzecz z jaka trzeba sie zapoznać ( a przynajmniej warto ), przed wejściem do Gruul's Lair.



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Mecenas 




Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 9
Wysłany: 2007-08-27, 00:25   
 
nie ma problema :)
Dobrze było by zrobic odzielna czesc forum taktyki z podzialem na instancje :)



_________________
rogal 70/ warrior 70/ shammi sie robił
---------------------------------------------
Raidplanner... gdzie jest Raidplanner?
    
 
 
Kev 





Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 109
Skąd: taki maly spammer
Wysłany: 2007-08-27, 12:55   
 
Location: Blade's Edge Mountains
Zone: Gruul's Lair
Size: Similar to Onyxia, but 2 Encounters
Max Players: 25
Special Attunement: None



High King Maulgar

About the Monster(s)
High King Maulgar, the Lord of the Ogres, is found along with his council, Kiggler the Crazed, Blindeye the Seer, Olm the Summoner and Krosh Firehand.

His/Their Abilities
1.Maulgar (Warrior)
# Single target damage 4000 on plate
# Arcing smash 5000~12000 damage on plate.
# Sometime Whirlwind and move without aggro, 7000 damage on plate.

Hits the main tank hard and requires a well geared tank. He will randomly move around and whirlwind on occasion.


2. Krosh Firehand (Mage)
# Blast Wave: 6013 - 6987. Fire. Instant cast, 15 yard range with a 70% movement speed redux.
# Greater Fireball: 8550 - 9450. Fire. 3 second cast, 100 yard range.
Has a Magic Ward which a mage can spell-steal. It reduces magical damage taken by 75%.

Designed to be tanked by a mage, who should gear for stamina (10k+ Hit Points) and intelligence (10k+ Mana, spell steal is expensive). Melee DPS is forbidden due to his deadly Fire Nova's 20-yard range.


3.Olm the Summoner (Warlock)
# Deathcoil 2000 damage = heal himself 4000
# Dark Decay 500 per tick attack, 1800 on plate
# Summon felhounds.

Should use warlocks to enslave the felhounds to tank him. He has deathcoil, so best tank with 2 felhounds.


4.Kiggler the Crazed (Shaman)
# Arcane Explosion: 1750 - 2250. Arcane. Instant cast, 30 yard range with a 15 yard Knock Away effect.
# Arcane Shock: 657 - 843. Arcane. Instant cast, 30 yard range, disarms and interrupts spell cast, causes an aggro loss.
# Lightning Bolt: 1488 - 2012. Nature. 2 second cast, 8-40 yard range.
# Greater Polymorph: Arcane. Instant cast, 30 yard range, lasts for 10 seconds. Undispellable. His highest aggro target

Must be tanked at range as he hits plate for 2500 extremely quickly. Make sure whoever is tanking him is staying out of range of Arcane Shock. Tanked by 2 hunters with stamina and nature resist gear, or a moonkin so he doesn't get polymorphed.
Damage dealt is light, very consistent, and managable. Ranged DPS down due to Knock Away and AOE damage.


5.Blindeye the Seer (Priest)
# Basic Melee: 1400 - 2400. 2.0 attack speed.
# Greater Power Word: Shield: Absorbs 25000 physical and magical damage. Instant cast, lasts for 30 seconds, also makes target immune to stuns and interrupts while the shield is active.
# Heal: Holy. Heals target for 47000-53500 (estimated). 1.6 second cast, interruptable.
# Prayer of Healing: Holy. Heals party members within 50,000 yards for 92500-107500. 4 second cast, interruptable.

Typically tanked by a warrior. Can be affected by Deadly- and Mind-numbing Poison.


Basic Tactics
The key to get into this fight is the pull. Everything needs to stand at the right position so that the area-effects won't hurt anyone.

* The mage, tanking Krosh Firehand, should place himself complete to the right and move straight forward. Just in front of Krosh Firehand there's slight "clip" and that is where you stand before the pull takes place. When High King Maulgar gets aggro'd you shoot any instant-spell you got and spellsteal his shield.

*High King Maulgar gets pulled to the other side of where he's standing. He remains all time of the fight on his position.

*Olm the Summoner the Warriors and the Warlocks run straight to him. Beware the Blastwave of Krosh Firehand. He should be tanked in the back of the room.

*Kiggler the Crazed is pulled by 2 Hunters. One of them will get hexed shortly after, so the second Hunter (or Moonkin) needs to have some aggro, too!

*The Priest Blindeye the Seer has to be pulled in the way of the entrance. Warriors and every Melee is on the Priest and do damage.

Now the key is to have enough damage to make Blindeye the Seer's shield disappear. Have someone giving information when the shield is up and then just burst his shield down. If the shield is down, just interrupt his healing ability Two until three shield needs to be damaged down, then all the melees go to the Warlock Olm the Summoner. All ranged DPS concentrates on Krosh Firehand the mage. The time you walk to those two encounters make sure you don't mess up and get to close to the Mage, cause his Blast wave sure will wipe out some of your people. Stay calm, be cautious and bring those 2 adds down. When the Warlock is down, the Mage should follow right after. Now everyone makes Ranged DPS only on the shaman. He should be down pretty quick then.

After all 4 adds are down, ensure your healers have mana. All free healers should recover some mana before entering the fight against High King Maulgar. Same goes for Caster-DPS. Melees don't enter the fight right away, they have to wait until High King Maulgar does his Whirlwind. The time the Whirlwind vanishes you can enter the fight for about 25-35 seconds, then you should go away to prevent his Whirlwind to hit you!

Just make good DPS and keep the Maintank alive. At around 30% High King Maulgar starts his Random-charges and if you're unlucky the Whirlwinds trough the raid. Your Maintank has to give everything to bring High King Maulgar back to his position. He isn't untankable, but he is unstable! At this time just DPS him down, it shouldn't last too long.

Summary
# Typical kill order is: Priest, then Warlock, then Mage, then Shaman, and finally Maulgar. Priest and Warlock can both be focus-fired by melee and ranged together, so they go down quickly. Shaman and Mage are ranged-only DPS and die more slowly.
# Obviously ranged DPS is more of an asset than melee DPS for this specific fight, due to many of the ogres having anti-melee damage (fire nova, lightning shield, Maulgar's whirlwind)





Gruul the Dragonkiller

About the Monster
Gruul is a famous dragon-slaying Gronn as well as the final boss of the raid dungeon Gruul's Lair in the Blade's Edge Mountains. He drops the Tier 4 Leggings tokens. He is the father of 7 Gronn, including Goc, Gorgrom the Dragon-Eater, Grulloc, Maggoc, and Durn the Hungerer.

His Abilities

* Growth: Increases damage done by 15% every 30 seconds, size increased by 10%, can stack up to 30 times.
* Hurtful Strike: Occasionally hits the 2nd highest aggro. A second tank is needed to mitigate this, 12350-13650 physical damage.
* Reverberation: Occasional zone-wide silence for 3 seconds.
* Cave In: Random AoE which causes ~3000 damage every 3 seconds in the area. This occurs more frequently in later stages. This counts as melee damage and can be mitigated by armor.
* Ground Slam: Zone-wide knockback into a random direction, then triggers the Gronn Lord's Grasp.
* Gronn Lord's Grasp: Stacking debuff after a Ground slam that reduced movement speed by 20%. stacks 5 times after 5 secs then causes Stoned. Players must space out between each other during this time to avoid the effects of Shatter.
* Stoned: Stunned.
* Shatter: After being Stoned, Gruul will shatter everyone, the damage dealt increasing if players are closer to each other. If players are 0yds between each other, the damage dealt will be around 9000. The more apart players are, the less damage is taken - no damage will be taken if players are 20yds away or more.

Basic Tactics
Players will have 8 minutes to defeat Gruul, otherwise the buff stacks will annihilate the tank. A high-stamina/high-DPS raid is favoured for this encounter. Gruul can't do any magical attacks, so it's advised to use Amplify Magic.

Summary
Rocks fall down. People die. Wink



_________________

    
 
 
Keleborn 





Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 572
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-08-28, 12:08   
 
Znacie jakis link do filmiku z taktyką? Ja znalazłem kilka ale beznadziejnej jakości.
    
 
Sowa 



Nerf Me plz !!111


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 177
Wysłany: 2007-08-28, 12:16   
 
Kel , tu taktyk jest tyle ile mobów wiec ciezko chyba by było to w jednym filmiku okiełznac ale IMO taktyke sie załapuje po pierwszym przeczytaniu ...
    
 
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2007-08-28, 12:19   
 
Ten jest niezły, aczkolwiek nie widać, jak biją priesta i locka.
Maulgar

Na youtube.com jest tego zatrzęsienie ;)

Tu np. nieźle widać, jak wygląda tankowanie szamana (ci, dla odmiany, bili go przed magiem).
War Front vs Maulgar



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Gemm




Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 161
Wysłany: 2007-09-11, 07:27   
 
Kev napisał/a:

His/Their Abilities
1.Maulgar (Warrior)
# Sometime Whirlwind and move without aggro, 7000 damage on plate.

Hits the main tank hard and requires a well geared tank. He will randomly move around and whirlwind on occasion.


To latanie z whirlwindem, podobne do Battleguard Sakury, to tylko w drugiej fazie na szczescie :-)



_________________
Gemm
    
 
Gemm




Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 161
Wysłany: 2007-09-12, 07:24   
 
Mam mala uwage co do miejsca tankowania Maulgara z rozpiski w innym topiku: tam jest troche ciasnawo, kiedy w drugiej fazie zacznie szarzowac z whirlwindem za duzo osob moze tym dostac nie majac miejsca na odsuniecie sie.

Dodatkowo tuz przed brama jest male podwyzszenie, ktore sprawia ze ludzie blizej bramy sa OOS dla tych stojacych ponizej.



_________________
Gemm
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2007-09-12, 11:42   
 
Jeśli się nie mylę, Sowa był na rajdzie z IoF, na którym Maulgar był tankowany mniej więcej w tym miejscu. Jeżeli rajd (czytaj: ranged i healerzy) będzie stał przed korytarzem (czyli w szerokiej części jaskini), z uciekaniem nie powinno być problemu. A jeśli okaże się, że jesteśmy "nie na linii", to po prostu w końcówce tank może go podprowadzić bliżej... Nie znam się, ale tak mi się wydaje ;)
Btw. czy mam rację, sądząc, że w drugiej fazie offtank powinien stać między rajdem a Maulgarem, żeby przechwytywać go natychmiast po wystraszeniu MT? Czy może powinien jednak lać bossa cały czas?



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Gemm




Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 161
Wysłany: 2007-09-12, 12:07   
 
Alishya napisał/a:
Jeśli się nie mylę, Sowa był na rajdzie z IoF, na którym Maulgar był tankowany mniej więcej w tym miejscu. Jeżeli rajd (czytaj: ranged i healerzy) będzie stał przed korytarzem (czyli w szerokiej części jaskini), z uciekaniem nie powinno być problemu. A jeśli okaże się, że jesteśmy "nie na linii", to po prostu w końcówce tank może go podprowadzić bliżej... Nie znam się, ale tak mi się wydaje ;)


Wazne zebyscie wiedzieli czego sie spodziewac :-).

Cytat:
Btw. czy mam rację, sądząc, że w drugiej fazie offtank powinien stać między rajdem a Maulgarem, żeby przechwytywać go natychmiast po wystraszeniu MT? Czy może powinien jednak lać bossa cały czas?


IMO powinien stac poza zasiegiem fearu.



_________________
Gemm
    
 
Demelain 



alias Alishya


Dołączyła: 13 Lip 2007
Posty: 1923
Wysłany: 2007-09-12, 15:05   
 
Będziemy się pilnować. Nie wiem, jak inni, ale ja jestem przygotowana psychicznie na wipe night ;)



_________________
drzewo jest przegięte :roll:
    
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Designed by Didimos for Zmierzch Lordaeronu - World of Warcraft Guild - Shadowsong EU