[Mythic] Kargath Bladefist |
Autor |
Wiadomość |
Wesel
Wesell
Dołączył: 15 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-03, 18:45 [Mythic] Kargath Bladefist
|
|
|
Witam
Kiedyś obiecałem ,ze mogę pomóc opisać. pierwszych bossów - to są wspomnienia na podstawie bety, wiec założenia mogą się trochę zmienić, dodałem trochę własnych wniosków, które pewnie i tak zostaną pewnie wyszydzone na forum :P
Poniższa taktyka jest na Kergatha w wersji Mythic, niemniej w drugim poście zrobię szybkie podsumowanie dla wersji heroic/normal. ufam ,ze po przeczytaniu tej taktyki, nie trzeba będzie nic już recytować przed rajdem.
Proponowany skład raidu: 2 tanków, 4 healerów, 14 dpsów.
Enrage Timer: nie pamiętam
Raid CD: do rozpisania przez naczelna hilerke :)
Heroism - do ustalenia, moim zdaniem najlepiej na okolo 30% HP Bossa
==========================================================
(Mythic) W trakcie walki, rajdowi nabija się buff “Roar of the Crowd”. Zwiększa on nasz damage done i się stackuje. Buff zależy od tego, jak rajd sobie radzi w trakcie walki (poprawne użycie danej mechaniki nabija tego buffa, sfailowanie jej usuwa jego stacki).
Otrzymujemy stacki za:
■ jak najdłuższy kajt bossa w Fire Pillar w trakcie Berserker Rush,
■ zabicie Iron Gruntów,
■ jak najczęstsze disorientowanie Tygrysa poprzez wprowadzenie go w Fire Pillar.
Tracimy stacki za:
■ damage(=śmierć) z Berserker Rush,
■ damage(=śmierć) od tygrysa,
Obniża wartość buffa:
■ addy Drunken Bileslinger i Iron Bomber swoją umiejętnością “Heckle”.
==========================================================
TANKOWIE
Impale - Kargath chwyta swój obecny target za gardło, uniemożliwiając mu jakikolwiek ruch na czas trwania umiejętności. Zadaje 74.300 pdmg z każdą sekundą przez 8 sekund. Jeżeli target przeżyje, otrzyma zwiększone obrażenia (debuff: Open Wounds) , jeżeli przyjmie na siebie kolejny Impale. Zmiana co jeden Impale.
UMIEJĘTNOŚCI BOSSA
Blade Dance "Cień" Kargatha uderza wszystkie targety w zasięgu 7 yardów. Zadaje 50.000 pdmg co 0.5 sekund przez 3 sekundy. [Obowiązkowy] 7 yardowy spread.
Berserker Rush Kargath fixatuje się na losowo wybranej osobie (prio: ranged), zadając 125% weapon damage wszystkim targetom przed sobą. Jego pdmg zwiększa się o 15% co 2 sekundy przez 20 sekund. Zwiększa się też także jego movement speed o 25% z tą samą zależnością. Bossa należy kajtować powoli w stronę Fire Pillar, gdyż nabija to Obrazek Roar of the Crowd. W przypadku, gdy ktoś oberwie od tej umiejętności, tracimy stacki tego buffa.
Chain Hurl targetuje 5 najbliższych graczy, kręci nimi dookoła i po chwili wrzuca na trybuny.
ADDY NA TRYBUNACH
Drunken Bileslinger
Vile Breath stunuje na 5 sekund wszystkie osoby znajdujące się przed mobem.
Heckle zmniejsza favour raidu, przez co buff damage otrzymywany z Obrazek Roar of the Crowd jest zmniejszony. Oznacza to, że adda zbijamy nie tylko po to, by zredukować wchodzący w raid damage, ale także by zwiększyć nasz własny.
Mauling Brew Tworzy na arenie zielone placki, które zadają od 50k do 59k nature damage przy uderzeniu w ziemię. Pozostawione na arenie placki uderzają z taką samą siłą osoby w nich stojące co 1 sekundę przez 30 sekund.
Iron Bomber
Fire Bomb rzuca na arenę bombę, która po paru sekundach wybucha, zadając wszystkim dookoła niej od 90k do 100k fire damagu.
Heckle zmniejsza favour raidu, przez co buff damage otrzymywany z Roar of the Crowd jest zmniejszony. Oznacza to, że adda zbijamy nie tylko po to, by zredukować wchodzący w raid damage, ale także by zwiększyć nasz własny.
Iron Bomb zadaje losowo wybranemu targetowi 19k fire damagu i dodatkowe 7,5k co 2 sekundy przez 10 sekund.
Iron Grunt
Add sam w sobie nic rajdowi na arenie nie robi. Trzeba je po prostu zbić w drodze do dwóch pozostałych. Zabicie go nabija Obrazek Roar of the Crowd.
Grapple zadaje od 13k do 15k pdmg obecnemu targetowi i redukuje jego movement speed o 33% na 4 sekundy. (debuff prawdopodobnie się stackuje)
HIGHMAUL SWEEPER
Add krążący po trybunach, który zrzuci z nich każdego, kto wejdzie mu pod nogi
POZOSTAŁE
Fire Pillar - na arenie są cztery takie słupy (czaszka na ziemi). Losowo na określonym timerze uruchamia się jeden z nich i zaczyna pluć ogniem dookoła, zadając 87k fire damagu co sekundę każdej osobie w zasięgu. Odrzuca osoby, które znajdują się w pobliżu w momencie jego spawnu. Dezaktywują się, gdy Kargath zostanie w nie wkajtowany w trakcie Berserker Rush i automatycznie się despanwują po 45 - 60 sekundach.
Na Mythicu dodatkowo zadaje 61.3k fire damagu w losowych 5 graczy co 5 sekund (jeden pillar, na raz może wyjść ich więcej, jeżeli nie dezaktywuje się ich w porę, wtedy analogicznie, obrywa 10 graczy, gdy dwa są aktywne, 15 gdy trzy itd.)
Ravenous Bloodmaw (Tygrys)- na Mythicu, klatki nie służą tylko jako pułapki dla nieuważnych graczy. Tygrysy wyskakują na arenę i zaczynają castować On The Hunt - fixatują się na losowym targecie. Jeżeli do niego dotrą, zabijają go. Należy je wprowadzić w Fire Pillar, gdyż daje im disorient na 10 sekund, nabija Roar of the Crowd i zmienia target fixate, jeżeli Tygrys nie zostanie zabity.
WAŻNE: Fire Pillar nie despawnuje się po uderzeniu w Tygrysa (w przeciwieństwie do sytuacji, gdy uderzy Kargatha) i najwyraźniej nie można używać tego samego Pillaru żeby je dizorientować - w przypadku, gdy tygrys przeżyje jeden dizorient, należy wprowadzić go w inny Fire Pillar.
Taktyka
Priorytet:
Bileslinger -> Bomber -> Grunt (trybuny)
Tygrysy -> Boss (arena)
Tygrysy kajtować nieustannie i jak najczęściej do Fire Pillar, zabić, gdy na arenę będzie miał wskakiwać kolejny.
Bossa kajtować powoli do Fire Pillar w trakcie Berserker Rush.
Strategia na Obrazek Mythicu objawia się w ten sposób, że boss ma wystarczającą ilość HP, aby nie mógł zostać zabity, gdy raid nie nabija sobie Obrazek Roar of the Crowd. Najprawdopodobniej na początku progressu, jeżeli KTOKOLWIEK sfailuje mechanikę (padnie, wejdzie w jakiś syf i zredukuje nam to buff), nie uda nam się go zabić, gdyż będziemy mieć za mało DPSu.
Orientacyjnie, chcemy jak najdłużej kajtować bossa w trakcie Berserker Rush (~20 s), a następnie wprowadzić go w Fire Pillar tak, aby ostatnie sekundy castu zostały przerwane przez ogień. Tygrysa nie należy zbijać od razu, musimy tak ogarnąć DPS, aby zawsze na arenie znajdował się jeden żywy tygrys, abyśmy mogli go ciągle wrzucać w Fire Pillar, dizorientować i nabić sobie buff. Po wrzuceniu wyznaczonej grupy na trybuny (1 tank + 4 dps ; 1 healer i 4 dps ; 5 dps), trzeba zabić jak największą liczbę Iron Gruntów i pozostałych addów.
Generalnie, najlepiej stać w około 7 yardowym spreadzie, ciągle patrząc pod nogi, gdyż non stop coś będzie latało z trybun i chciało nas zabić. Jest spore prawdopodobieństwo (nie udało mi się przetestować z pugiem), że boss w trakcie Berserker Rush fixatuje się na najdalej stojącej od niego osobie. Ponadto, MOŻNA być stargetowanym jednocześnie przez fixate bossa i tygrysa, co sprawia niemały kłopot (możliwe, że był to bug na becie!)
Tak naprawdę, wszystko zależy od grupy na trybunach. Tylko oni mogą pozbyć się addów, które obniżają nam wartość Obrazek Roar of the Crowd. Należy jednak pamiętać, że na trybunach są addy, które będą próbowały ich zrzucić na arenę (Highmaul Sweeper), a Iron Bomberzy są bardzo niebezpieczni (głównie dla melee). Jeżeli zdarzy się sytuacja, że któraś osoba z teamu trybuny umrze, nie zostanie tam wrzucona lub zostanie z niej przedwcześnie wyrzucona, rajd znajdzie się w bardzo nieprzyjemnej sytuacji, gdzie dostaje niesamowity damage od addów, a także traci na buffie Roar of the Crowd.
guide na youtube : Fatboss albo Icy Veins, do wyboru do koloru. |
_________________ jak uważacie ,że przeżyliście wszystko to pozwólcie mi healować.... |
Ostatnio zmieniony przez Wesel 2014-12-03, 19:11, w całości zmieniany 17 razy |
|
|
|
|
Wesel
Wesell
Dołączył: 15 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-03, 18:46
|
|
|
Podsumowanie bez uwzględnienia Mythika (przyda się na następny reset)
Pod Heroica/Normala only, po mechanikę Mythic zapraszam do góry.
Taunt co każdy Impale
Blade Dance spread, aby uniknąc dmg
Berserker Rush targetuje randoma, fixatuje, cleavuje przed siebie
o kitować do pillaru, aby zestunować nim bossa
Chain Hurl niewielki knockback, targetuje 5 najbliższych osób i wrzuca je na trybuny
o do ustalenia skład ale albo 1 tank + 4 dps, albo 1 healer +3dps + 1 Rank
Drunken Bileslinger – nie stać przed jego ryjem, prio
Iron Grunt – przeciętny dmg w gracza, nukować
Iron Bomber – najmniejszy priorytet
+ standardowo wychodzić z gówna na ziemi (zielonego, pomarańczowego) |
_________________ jak uważacie ,że przeżyliście wszystko to pozwólcie mi healować.... |
|
|
|
|
Grumdi
Drunk Tank
Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 62
|
Wysłany: 2014-12-03, 21:32
|
|
|
Oooooo..... fajny gajd, brawo! :D |
|
|
|
|
Wesel
Wesell
Dołączył: 15 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-12, 14:22
|
|
|
ze spraw stricte taktycznych - olbrzymia prośba do magów/hunterów/innych klas, zęby nie używać pod żadnym pozorem ice blocka itd na berserker rush - wczoraj 2 x to zabiło imana, który nagle dostał na siebie target właśnie po którymś z hunterów i którymś z magów i nie miał/nie zdążył uciec, bo był za blisko - jak macie sytuacje bez wyjścia to juz lepiej sami zgińcie, bo śmierć 1 dpsa przeżyjemy na pewno ,a śmierć heala, na hc już trochę utrudnia sprawę.
a poza tym, wszystko git :) |
_________________ jak uważacie ,że przeżyliście wszystko to pozwólcie mi healować.... |
|
|
|
|
Kwinto
Piąte koło u wozu
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1866
|
Wysłany: 2014-12-12, 14:48
|
|
|
Wesel napisał/a: | olbrzymia prośba do magów/hunterów/innych klas, zęby nie używać pod żadnym pozorem ice blocka itd na berserker rush |
O to to. Dotyczy także wskakiwania w grupę mobów, rzucania rootów (np. Frost Novej) i uciekania. Jeśli wtedy moby nie mogą dosięgnąć tanka, to przerzucają się na melasów robiąc im z dup mielonkę.
(Mówię na zapas, bo akurat wczoraj się nie zdarzyło :) ) |
|
|
|
|
Nightblóód
Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 445
|
Wysłany: 2015-01-26, 23:30
|
|
|
Proponuję kilka prób w czwartek zrobić inaczej. Boss idzie do pilaru, kot jest zabijany ASAP jak tylko wyjdzie. Wiem że to zmiana taktyki, ale obrazenia na rajdzie powinny byc mniejsze (1-2 pilary tylko powinny w nas udarzac, do przeleczenia), dps powinien byc wiekszy bo wszsycy fokusuja sie na jednym targecie (ranged tygrys>boss), melee (boss). |
|
|
|
|
|
|
|
|