Kompendium Wiedzy |
Autor |
Wiadomość |
Gemm
Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 161
|
Wysłany: 2008-07-10, 14:33
|
|
|
Taka wstepna zabawa cyferkami:
Na podstawie WoWWiki wzor na ilosc rage'u z obrazen mozna obliczyc wzorem:
d - damage
c - 274.7
Rage = 2.5d/c
Wzialem pierwsze 6s walki z Supremusem:
22:22'26.235 Supremus's Swing hits Sulivoy for 5493 Physical (347 blocked) 49 rage (z shieldem byloby~3500 dmg, 31 rage)
22:22'27.735 Supremus's Swing hits Sulivoy for 6768 Physical (347 blocked) 61 rage
22:22'29.266 Supremus's Swing hits Sulivoy for 5847 Physical (347 blocked) 53 rage
22:22'30.703 Supremus's Swing misses Sulivoy
22:22'31.610 Supremus's Swing hits Sulivoy for 6682 Physical (347 blocked) 60 rage
Kod: | czas rage z obrazen
0.0 49
1.5 61
3.0 53
4.5 0
6.0 60 |
Kod: | czas zuzycie rage'a
0.0 Shield Block+Thunder Clap 10+17=27 rage
1.5 Demo shout 10 rage
3.0 Shield Slam 17 rage
4.5 Heroic Strike 12 rage |
Lacznie:
bez shielda
Kod: | czas ilosc pozostalego rage'a
0.0 49-27=22
1.5 61+22-10=73
3.0 73+53-17=100-17=83
4.5 83-12=71 |
z shieldem
Kod: | czas ilosc pozostalego rage'a
0.0 31-27=4
1.5 61+4-10=55
3.0 55+53-17=100-17=83
4.5 83-12=71 |
Juz w trzeciej sekundzie walki rage'a jest wiecej niz tank jest w stanie zuzyc (nawet jesli mial shielda).
Jedyna roznica to to, ze z shieldem pierwszy atak nie zostal zablokowany a zatem nie bylo Revenge'a. Za to byl po drugim ataku, czyli 1.5s pozniej.
Czyli na tej walce roznica pomiedzy uzyciem shielda a nie uzyciem sprowadza sie do 1.5s pozniejszego Revenge'a + odrobine mniejszy damage na tanku z shieldem.
Jesli gdzies zrobilem blad to prosze o uwagi. |
_________________ Gemm |
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2008-07-10, 14:53
|
|
|
Po pierwsze - HS nie jest na GCD, tylko zastępuje swing, tak więc nie liczy się w tych timingach. (tankerskie bronie warkowe mają AS 1.6-1.7)
Po drugie - nie jestem w stanie teraz tego policzyć i sprawdzić, ale na pewno coś tam jest nie tak. Na pewno wzorek na rage z obrażen otrzymanych wygląda ok.
W praktyce nie ma takich walk, na których miałbyś rage na wszystko. Jeśli tylko zaczniesz używać Heroic Strike'a (tracąc ten rage, który masz i tracąc szansę na rage z białych swingów), to prędzej czy później (maks ~10sekund z praktyki) ze stanu, w którym tracisz rage (bo masz w okolicach 80-100 rage i nie zużyjesz wszystkiego przy pomocy skilli z GCD) do stanu, w którym czekasz, żeby boss Cię strzelił, co by chociaż devastate wrzucić ("rage-starved"). |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2008-07-10, 14:56
|
|
|
Kwinto napisał/a: | A jak już przy tym jesteśmy, to czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć PRAKTYCZNĄ różnicę między systemem 2-roll a 1-roll?
To znaczy ja rozumiem, że to jest tak, że 1 roll sprawdza, czy atak wylądował, spudłował czy został uniknięty/sparowany. 2 roll sprawdza, czy jest hitem czy critem. Ale albo czegoś nie rozumiem, albo ten drugi roll można od razu zawrzeć w pierwszym, zakres "landed" dzieląc na "landed crit" i "landed normal". Right, tak z matematycznego punktu widzenia?
I różnica wtedy sprowadza się tylko do tego, że przy autoataku na bossa, tabelka wygląda tak: (z założeniem, że miss% =100%-min(hit%,100%), i przy ataku MH jest raczej = 0%)
miss (miss%, 0% w MH) > dodge (6%-exp%) > parry (afair 12%-exp% z przodu, 0% z tyłu) > glancing (25%) > crit (crit%) > hit (reszta).
W praktyce (miss% == 0%, parry% = 0%):
dodge (6%-exp%) > glancing (25%) > crit (crit %) > hit (69% + exp% - crit%).
a przy ataku żółtym:
dodge (6%-exp%) > crit (crit%*dodge%) > hit (94% + exp% - crit%*dodge%)
Czyli jedyna różnica tkwi w proporcjach crita, za to nie ma glancing, tak? Ale dalej nie rozumiem znaczenia w rogrywce. A wziąwszy jeszcze pod uwagę fakt, że przy banalnie łatwo przekraczalnym expertise cap dodge% też wypada z tabelki, to już zupełnie nie ma różnicy... |
Nie wiem jak z tym glancing dokładnie (jako huntah na to akurat nie patrzę), ale z critem masz rację - zwiększa to wartość crita powyżej pewnej liczby i podnosi jego "cap". Pytanie tylko - kto prócz hunterów w tej chwili korzysta z podwójnego rolla? |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
|
|
|
|
Gemm
Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 161
|
Wysłany: 2008-07-10, 15:40
|
|
|
Vegelus napisał/a: | Po pierwsze - HS nie jest na GCD, tylko zastępuje swing, tak więc nie liczy się w tych timingach. (tankerskie bronie warkowe mają AS 1.6-1.7) |
OK, przyjmujac HS co 1.5s w przypadku z shieldem nie ma rage'a na HS po pierwszym ataku, potem znowu obydwa przypadki sie zbiegaja.
Vegelus napisał/a: | W praktyce nie ma takich walk, na których miałbyś rage na wszystko. Jeśli tylko zaczniesz używać Heroic Strike'a (tracąc ten rage, który masz i tracąc szansę na rage z białych swingów), |
Zwroc uwage, ze jedynym zrodlem rage'a w moich obliczeniach jest damage od bossa - niejako juz przyjalem najgorszy przypadek.
Vegelus napisał/a: | to prędzej czy później (maks ~10sekund z praktyki) ze stanu, w którym tracisz rage (bo masz w okolicach 80-100 rage i nie zużyjesz wszystkiego przy pomocy skilli z GCD) do stanu, w którym czekasz, żeby boss Cię strzelił, co by chociaż devastate wrzucić ("rage-starved"). |
Jedyne co przychodzi mi do glowy to ze w tej walce z Supremusem z pierwszych 4 ciosow bossa tylko jeden zostal avoidniety czyli 25%. Z tego co mowi Wilk, wlasciwa proporcja byloby 50%. Moga sie pewnie rowniez zdarzyc dluzsze serie takich missow.
Poza tym czy pare skilli wymagajacych threata nie jest na cooldownie? Jesli sie cooldowny skoncza w mniej wiecej tym samym czasie, to mozna szybko zuzyc wieksza ilosc rage'a.
Ale generalnie to mysle ze przy odpowiednio mocno bijacym bossie i braku dluzszych serii missow tank zawsze powinien miec full rage. |
_________________ Gemm |
|
|
|
|
Kwinto
Piąte koło u wozu
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1866
|
Wysłany: 2008-07-10, 20:06
|
|
|
Vegelus napisał/a: | Pytanie tylko - kto prócz hunterów w tej chwili korzysta z podwójnego rolla? |
Pytasz praktycznie, o jakąś korzyść płynącą z pojedynczego albo podwójnego hita? To odpowiem ci, ja ciągle nie widzę, żeby coś miało być w tym in plus albo in minus :) Jaka jest zaleta dla hunterów?
A jeśli pytasz o teorię, to większość żółtych ataków melee (wszystkie rogalskie w szczególności) są two-roll. Jak jest u kasterów, to nie mam pojęcia. |
|
|
|
|
Strasia
Straszyk not ded
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 811 Skąd: The Barrens
|
Wysłany: 2008-07-10, 22:17
|
|
|
Kwinto z tego co wiem to jest tylko taka teoria, podobno wcale nie wiadomo na pewno :> |
_________________ tup tup :< |
|
|
|
|
Vegelus
RAAAAAGE!!!
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1104
|
Wysłany: 2008-07-11, 13:32
|
|
|
No właśnie ja słyszałem, że w tej chwili tylko hunterzy. I chyba tylko w ranged. Wiem też, że u huntahów zostało to przetestowane (w dość łatwy sposób). |
_________________ Incredible! You have managed to screw up the screw up! |
|
|
|
|
Kwinto
Piąte koło u wozu
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1866
|
|
|
|
|
|
|
|
|