• Strona główna  • Forum   • Szukaj  • Użytkownicy  • Grupy
• Rejestracja  • Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Kompendium Wiedzy
Autor Wiadomość
Gemm




Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 161
Wysłany: 2008-07-10, 14:33   
 
Taka wstepna zabawa cyferkami:

Na podstawie WoWWiki wzor na ilosc rage'u z obrazen mozna obliczyc wzorem:

d - damage
c - 274.7

Rage = 2.5d/c


Wzialem pierwsze 6s walki z Supremusem:

22:22'26.235 Supremus's Swing hits Sulivoy for 5493 Physical (347 blocked) 49 rage (z shieldem byloby~3500 dmg, 31 rage)
22:22'27.735 Supremus's Swing hits Sulivoy for 6768 Physical (347 blocked) 61 rage
22:22'29.266 Supremus's Swing hits Sulivoy for 5847 Physical (347 blocked) 53 rage
22:22'30.703 Supremus's Swing misses Sulivoy
22:22'31.610 Supremus's Swing hits Sulivoy for 6682 Physical (347 blocked) 60 rage

Kod:
czas rage z obrazen
0.0  49
1.5  61
3.0  53
4.5   0
6.0  60


Kod:
czas zuzycie rage'a
0.0  Shield Block+Thunder Clap 10+17=27 rage
1.5  Demo shout 10 rage
3.0  Shield Slam 17 rage
4.5  Heroic Strike 12 rage


Lacznie:
bez shielda
Kod:
czas ilosc pozostalego rage'a
0.0  49-27=22
1.5  61+22-10=73
3.0  73+53-17=100-17=83
4.5  83-12=71


z shieldem
Kod:
czas ilosc pozostalego rage'a
0.0  31-27=4
1.5  61+4-10=55
3.0  55+53-17=100-17=83
4.5  83-12=71



Juz w trzeciej sekundzie walki rage'a jest wiecej niz tank jest w stanie zuzyc (nawet jesli mial shielda).

Jedyna roznica to to, ze z shieldem pierwszy atak nie zostal zablokowany a zatem nie bylo Revenge'a. Za to byl po drugim ataku, czyli 1.5s pozniej.
Czyli na tej walce roznica pomiedzy uzyciem shielda a nie uzyciem sprowadza sie do 1.5s pozniejszego Revenge'a + odrobine mniejszy damage na tanku z shieldem.

Jesli gdzies zrobilem blad to prosze o uwagi.



_________________
Gemm
    
 
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2008-07-10, 14:53   
 
Po pierwsze - HS nie jest na GCD, tylko zastępuje swing, tak więc nie liczy się w tych timingach. (tankerskie bronie warkowe mają AS 1.6-1.7)

Po drugie - nie jestem w stanie teraz tego policzyć i sprawdzić, ale na pewno coś tam jest nie tak. Na pewno wzorek na rage z obrażen otrzymanych wygląda ok.
W praktyce nie ma takich walk, na których miałbyś rage na wszystko. Jeśli tylko zaczniesz używać Heroic Strike'a (tracąc ten rage, który masz i tracąc szansę na rage z białych swingów), to prędzej czy później (maks ~10sekund z praktyki) ze stanu, w którym tracisz rage (bo masz w okolicach 80-100 rage i nie zużyjesz wszystkiego przy pomocy skilli z GCD) do stanu, w którym czekasz, żeby boss Cię strzelił, co by chociaż devastate wrzucić ("rage-starved").



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
    
 
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2008-07-10, 14:56   
 
Kwinto napisał/a:
A jak już przy tym jesteśmy, to czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć PRAKTYCZNĄ różnicę między systemem 2-roll a 1-roll?

To znaczy ja rozumiem, że to jest tak, że 1 roll sprawdza, czy atak wylądował, spudłował czy został uniknięty/sparowany. 2 roll sprawdza, czy jest hitem czy critem. Ale albo czegoś nie rozumiem, albo ten drugi roll można od razu zawrzeć w pierwszym, zakres "landed" dzieląc na "landed crit" i "landed normal". Right, tak z matematycznego punktu widzenia?

I różnica wtedy sprowadza się tylko do tego, że przy autoataku na bossa, tabelka wygląda tak: (z założeniem, że miss% =100%-min(hit%,100%), i przy ataku MH jest raczej = 0%)
miss (miss%, 0% w MH) > dodge (6%-exp%) > parry (afair 12%-exp% z przodu, 0% z tyłu) > glancing (25%) > crit (crit%) > hit (reszta).
W praktyce (miss% == 0%, parry% = 0%):
dodge (6%-exp%) > glancing (25%) > crit (crit %) > hit (69% + exp% - crit%).
a przy ataku żółtym:
dodge (6%-exp%) > crit (crit%*dodge%) > hit (94% + exp% - crit%*dodge%)

Czyli jedyna różnica tkwi w proporcjach crita, za to nie ma glancing, tak? Ale dalej nie rozumiem znaczenia w rogrywce. A wziąwszy jeszcze pod uwagę fakt, że przy banalnie łatwo przekraczalnym expertise cap dodge% też wypada z tabelki, to już zupełnie nie ma różnicy...

Nie wiem jak z tym glancing dokładnie (jako huntah na to akurat nie patrzę), ale z critem masz rację - zwiększa to wartość crita powyżej pewnej liczby i podnosi jego "cap". Pytanie tylko - kto prócz hunterów w tej chwili korzysta z podwójnego rolla?



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
    
 
Gemm




Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 161
Wysłany: 2008-07-10, 15:40   
 
Vegelus napisał/a:
Po pierwsze - HS nie jest na GCD, tylko zastępuje swing, tak więc nie liczy się w tych timingach. (tankerskie bronie warkowe mają AS 1.6-1.7)


OK, przyjmujac HS co 1.5s w przypadku z shieldem nie ma rage'a na HS po pierwszym ataku, potem znowu obydwa przypadki sie zbiegaja.

Vegelus napisał/a:
W praktyce nie ma takich walk, na których miałbyś rage na wszystko. Jeśli tylko zaczniesz używać Heroic Strike'a (tracąc ten rage, który masz i tracąc szansę na rage z białych swingów),


Zwroc uwage, ze jedynym zrodlem rage'a w moich obliczeniach jest damage od bossa - niejako juz przyjalem najgorszy przypadek.

Vegelus napisał/a:
to prędzej czy później (maks ~10sekund z praktyki) ze stanu, w którym tracisz rage (bo masz w okolicach 80-100 rage i nie zużyjesz wszystkiego przy pomocy skilli z GCD) do stanu, w którym czekasz, żeby boss Cię strzelił, co by chociaż devastate wrzucić ("rage-starved").


Jedyne co przychodzi mi do glowy to ze w tej walce z Supremusem z pierwszych 4 ciosow bossa tylko jeden zostal avoidniety czyli 25%. Z tego co mowi Wilk, wlasciwa proporcja byloby 50%. Moga sie pewnie rowniez zdarzyc dluzsze serie takich missow.
Poza tym czy pare skilli wymagajacych threata nie jest na cooldownie? Jesli sie cooldowny skoncza w mniej wiecej tym samym czasie, to mozna szybko zuzyc wieksza ilosc rage'a.

Ale generalnie to mysle ze przy odpowiednio mocno bijacym bossie i braku dluzszych serii missow tank zawsze powinien miec full rage.



_________________
Gemm
    
 
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2008-07-10, 20:06   
 
Vegelus napisał/a:
Pytanie tylko - kto prócz hunterów w tej chwili korzysta z podwójnego rolla?

Pytasz praktycznie, o jakąś korzyść płynącą z pojedynczego albo podwójnego hita? To odpowiem ci, ja ciągle nie widzę, żeby coś miało być w tym in plus albo in minus :) Jaka jest zaleta dla hunterów?
A jeśli pytasz o teorię, to większość żółtych ataków melee (wszystkie rogalskie w szczególności) są two-roll. Jak jest u kasterów, to nie mam pojęcia.
    
 
Strasia 



Straszyk not ded


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 811
Skąd: The Barrens
Wysłany: 2008-07-10, 22:17   
 
Kwinto z tego co wiem to jest tylko taka teoria, podobno wcale nie wiadomo na pewno :>



_________________
tup tup :<
    
 
 
Vegelus 



RAAAAAGE!!!


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1104
Wysłany: 2008-07-11, 13:32   
 
No właśnie ja słyszałem, że w tej chwili tylko hunterzy. I chyba tylko w ranged. Wiem też, że u huntahów zostało to przetestowane (w dość łatwy sposób).



_________________
Incredible! You have managed to screw up the screw up!
    
 
Kwinto 



Piąte koło u wozu


Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1866
Wysłany: 2008-08-06, 12:15   
 
Wilk napisał/a:
Piszesz o czasach pre-TBC. Wtedy PW:S się używało, fakt

A może znowu będzie?
http://www.wowinsider.com...line-and-tanks/

Może coś zrobią z problemem generowania threatu po użyciu PW:Sa:
http://forums.worldofwarc...No=1&sid=2000#5

Swoją drogą taki disc priest może być chyba dobrym healerem dla tanka, w tandemie z holy loladynem.
    
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Designed by Didimos for Zmierzch Lordaeronu - World of Warcraft Guild - Shadowsong EU