ZL

Rajdy - Vashj... hmm ;)

Kwinto - 2008-03-10, 15:10
:
Ja jednak skłaniam się ku zmianie przydziałów do pierwotnej taktyki opisanej przez Darka: Melee stoi w środku przy Vashj i składa elitki (zdążymy zrobić to sami w 4ppl), a na zewnątrz na schodach stoi po jednym huncie i kasterze. Orchide kituje trójnoga w kółko i jak tylko przechodzi przez zasięg jakiegoś ranged, to ten zmienia priorytet z "tainted > normal elem" na "tainted > strider > normal".
W ten sposób rozwiążemy kilka problemów:
1) melee nie zmarnują połowy czasu na zapieprzanie po schodach tam i nazad
2) ranged będą mieć mniejsze szanse na przeagrowanie stridera, bo będą rzadziej w niego tłuc.
3) healerzy "schodowi" nie będą tracić z LoS tych, którymi mają się opiekować (zbiegać po schodach trzeba będzie tylko do zabitego tainteda).
4) nawet jak jakiś elem się przedrze, to w środku jest ostatnia linia obrony pt melee dps.

Zapewne to rodzi inne problemy, z którymi trzeba się zmierzyć, ale jest to jakiś sposób.
Nightblóód - 2008-03-10, 15:30
:
zapewne masz racje Kwinto, gdyz taka taktyke wszedzie polecaja...patrzac jednak na nasze wczorajsze wyniki musimy cos zmienic w taktyce gdyz nie jestesmy w stanie zabic stridera wciagu 60sekund i jeszcze uwolnic sie od elitek. Uwazam ze lock spamujacy tylko CoEX i 4 hunterow z ciaglym nukem na striderze lepiej wyjdzie w dps niz "zmieniajacy" sie caster przy schodach.
Zapewne we wtorek bedziemy mieli duzo czasu pocwiczyc wiele opcji ;).
Dariush - 2008-03-10, 20:27
:
Mam pytanko, czy wczoraj 1 dps radził sobie z położeniem Elementala (zanim doszedł na górę schodów) / Tainted Elementala (zanim się zdespawnował)?
Strasia - 2008-03-10, 20:46
:
Przewaznie sobie radzilem... jak miałem lekki niefart to mi troche uciekały
Wariatus - 2008-03-10, 20:53
:
Straszyk napisał/a:
Przewaznie sobie radzilem... jak miałem lekki niefart to mi troche uciekały

OMG ja go rozumiem !!!
Kwinto - 2008-03-10, 21:49
:
1 dps zabijal 1 adda z baaardzo duzym zapasem, pod warunkiem, ze byl w zasiegu.
Dariush - 2008-03-10, 23:41
:
W porządku, trochę poszperałem na forach, trochę również popytałem znajomych i mam pewną koncepcję. Po pierwsze, o ile Blizzard tego nie zmienił (nie zwracałem na to ostatnio uwagi, może potwierdzicie / zaprzeczycie?), elementale spawnują się wprawdzie w różnych sekcjach schodów, ale nie wszędzie z taką samą częstotliwością. Jeśli spojrzymy na poniższy rysunek –



– i uwzględnimy wyniki obserwacji poczynionych przez różnych graczy, to okazuje się, że najwięcej elementali spawnuje się w sektorze 6 i 3 (północnym i południowym według mapy, a lewym i prawym patrząc z miejsca, w którym startujemy, czyli za mostem), nieco mniej przychodzi ich z sektora 1 i 5, a stosunkowo najrzadziej pojawiają się w sektorach 2 i 4. Do każdej z sześciu sekcji przypisujemy po jednym dps (ranged lub melee, według możliwości), przy czym tam, gdzie elementale spawnują się szybciej dajemy ludzi (klasy) mocniejszych (skuteczniejsze), niż tam, gdzie spawnują się wolniej. Każdy z tej szóstki stoi w drugiej fazie na środku przypadającego na niego sektora schodów (który składa się z dwóch sekcji, rozdzielonych załamaniem) i skupia się na biciu elementali. Do każdej pary dps, przypadającej na dwa sektory schodów, przypisany jest jeden healer, który stara się utrzymywać pozycję na schodach między sektorami (między 1 i 2, między 3 i 4, między 5 i 6). Na samej górze, na środku platformy mamy zespół złożony z dwóch tanków i dwóch melee dps, którego zadaniem będzie tankowanie i bicie elitek. Lock zajmuje się kitowaniem stridera, a w jego biciu pomaga mu siedmiu ranged dps. Pozostałe cztery spoty w rajdzie obsadzamy healerami, z których dwóch skupia się na tankach i melee dps przy elitkach, a dwóch kolejnych obsługuje locka i jego grupę dps. Wymienieni czterej healerzy trzymają się przy tym generatorów i będą je wyłączać.

Elementale, które spawnują się na dole schodów, są bite przez szóstkę przeznaczonych do tego dps, leczonych przez trzech healerów. Jeśli któryś elemental się przedrze na górę, jest wykańczany przez znajdujących się tam dps. Kiedy spawnuje się elitka, powinna być przechwycona przez jednego z dwóch tanków i doprowadzona na środek platformy na górze, gdzie będzie tankowana i bita przez grupę złożoną z dwóch tanków i dwóch dps. Leczy ich czterech znajdujących się przy generatorach healerów, przy czym obserwacje dowodzą, iż gdy healerami tymi są paladyni, leczący dużymi healami z włączonym Righteous Fury, to spawnujące się elitki aggrują się właśnie na nich, co ułatwia ich przechwyt przez tanków. Kiedy spawnuje się strider, znajdujące się w pobliżu osoby rzucają na niego wszystko, co może go na jakieś 10 sekund zatrzymać na szczycie schodów. W czasie tych 10 sekund stridera atakuje tylko kitujący go lock, który winien rzucić 3 razy Searing Pain, CoA oraz Corruption i zająć odpowiednią pozycję. W tym czasie przypisana do niego grupa dps wspomaga melee dps i tanków w biciu elitek. Po upływie owych 10 sekund wskazana grupa 7 dps przerzuca się na stridera i DoTuje go wszystkim, co ma, skupiając się następnie na zwykłym biciu i odnawianiu DoTów. Strider jest przy tym spowalniany przez locka przy użyciu CoEx i przez shadow priestów przy użyciu Mind Fly, względnie przez magów z Frostboltem, ale nie jest stunnowany ani sieciowany. Kiedy pojawi się tainted elemental, dps na schodach niezwłocznie przerzuca się na niego, a jeden ze znajdujących się w pobliżu (na górze) ranged dps walących w stridera, przerwa na chwilę i schodzi w tym miejscu na schody, aby zająć się zwykłymi elementalami, gdy przypisany do tego miejsca dps rzuci się na tainted. Dps zabijający tainted elementala lootuje tainted core i przekazuje go ranged dps, który odszedł od grupy bijącej stridera i stoi na szczycie schodów (ewelntualnie używa pośrednictwa przypisanego do schodów healera), a ranged dps ze szczytu schodów odrzuca tainted core do healera stojącego przy generatorze (a ten wyłącza generator lub – gdy już to zrobił – podaje tainted core do healera przy kolejnym generatorze).

W pierwszej i trzeciej fazie zostaje po staremu: Vashj jest tankowana przez MT / OT, cały dps wali do niej, MT / OT leczy trzech paladynów (z których jeden rzuca BoF), a pozostali healerzy utrzymują przy życiu rajd, ze szczególnym naciskiem na osoby, które zebrały debuffa.
Restor - 2008-03-11, 00:01
:
Wydaje mi sie to byc bardzo niezla koncepcja, chociaz pomysl sciagania elitek prze palkow healerow za lekko kontrowersyjny (za duzy element ryzyka mysle). Powinno to przede wszystkim rozwiazac nasz glowny problem slabego dpsu na strajderach (podobnie jak koncepcja rzucona ostatnio przez Kwinte).
Zuzana - 2008-03-11, 08:15
:
As usual... WALL OF TEXT :)

Ale jest to dobra koncepcja (przynajmniej teoretycznie).
Trzeba wypróbować w przyszłym tygodniu.
Crakuf - 2008-03-11, 09:05
:
to znaczy dzisiaj...
Undet - 2008-03-11, 15:37
:
no no no. Mysle ze ta taktyka zaowocuje wygrana dzis :)
Cadanea - 2008-03-11, 17:33
:
to bedzie dzis vashj czy tk? bo jak by bylo jednak tk to bym odstapila miejsce... nadal choruje :(