ZL

Taktyki - GURTOGG BLOODBOIL

Demelain - 2008-07-13, 15:53
: Temat postu: GURTOGG BLOODBOIL
Gurtogg Bloodboil: 5,6 mln HP, enrage po 10 min.

Faza I (60 sek.)

Melee: 5-6k normal hit, 8-9k crushing blow
Acidic Wound: debuff nakładany na aktualnego MT co 2 sek. na 60 sek. (odświeżany każdym stackiem); redukuje Amor o 500 i zadaje 250 dmg/tick; stackuje się do 99 razy
Disorient: dezorientuje pierwszy cel na liście aggro na 5 sek.
Knockback: odrzuca aktualnego MT, redukując jego threat
Arcing Smash: paskudny cleave zadający obrażenia wszystkim celom znajdującym się dokładnie przed bossem co ok. 10 sek.; dodatkowo odświeża Acidic Wound na wszystkich celach, które go miały, i działa jak Mortal Strike, zmniejszając healing taken o 50 proc. na 6 sek.
Fel Acid: AoE typu cone o zasięgu około 10 yardów; zadaje 8k nature dmg przez 10 sek.
Blood Boil: stackujący się debuff rzucany co 10 sek. na 5 osób znajdujących się najdalej od bossa; zadaje 600 dmg/sek. przez 24 sek.

Tankowanie:
Tankowie powinni zmieniać się na bossie, żeby uniknąć zbyt wielu stacków Acidic Wound. Niestety Gurtogg jest odporny na taunta. Dlatego:
1. OT muszą zajmować drugą i trzecią pozycję na liście aggro i trzymać się na niej bardzo blisko aktualnego MT.
2. Do zmiany MT tankowie starają się wykorzystywać umiejętności bossa: disorient i knockback. Niestety Gurtogg używa ich dość nieregularnie.
3. Hunterzy wspomagają MD zmianę OT->MT.
4. Przy problemach ze zmianą tanka i mocno zestackowanym Acidic Wounds paladyni używają BoP na aktualnym MT.

UWAGA: ze względu na Arcing Smash OT nie stoją na wprost przed bossem, lecz z boku; Acidic Wound i Fel Acid powinny zapewniać dostateczną ilość rage’a.

Melee dps:
W tej fazie melee muszą tylko uważać na aggro i na to, żeby nie znaleźć się przed bossem.

Ranged dps i healerzy rajdu:
Ranged rotacyjnie w 5-osobowych grupach przechodzą na pozycję najbardziej oddaloną od bossa i z powrotem. Dzięki temu każda z 15 osób ma na sobie tylko pojedynczy stack Blood Boila.

10 sek. przed końcem Fazy I (po piątym Blood Boilu) rajd rozstawia się, zachowując odległość > 5 yardów między sobą.
UWAGA: Absolutnie nikt nie wychodzi z zasięgu healerów.

Faza II (30 sek.)


Geyser: zadaje 5k dmg losowej osobie i wszystkim w promieniu 5 yardów od niej; osoba namierzona przez bossa dostaje Fel Rage.

Fel Rage:
buff rzucany przez bossa na początku Fazy II na niego samego i osobę namierzoną Geyserem; boss atakuje osobę z Fel Rage.

Efekty Fel Rage:

1. HP zwiększone o 30k (nie dotyczy bossa)
2. Armor zwiększony o 15k (nie dotyczy bossa)
3. Dmg done zwiększony o 300 proc. (dmg bossa zwiększony o 100 proc… chyba, bo doniesienia są sprzeczne)
4. Healing done zwiększony o 100 proc.
5. Koszt czarów i umiejętności zmniejszony o 50 proc.
6. I uwaga! Najważniejsze! Rozmiar zwiększony o 100 proc.! ;)

UWAGA: w Fazie II maksymalny healing koncentruje się na Fel Rage tanku, ale:
- nadal działają DoTy z Blood Boila (z Fazy I)
- tankowie nadal mają na sobie DoT z Acidic Wound


UWAGA: jeśli Fel Rage tank umrze, boss wraca do ostatniego MT z Fazy I. Shield Wall zwiększy szanse przeżycia do końca Fazy II.


Insignificance: debuff rzucany na cały rajd na początku Fazy II; sprawia, że żadne działania wykonywane podczas tej fazy nie powodują zmiany aggro.

UWAGA: Insignificance można zrezistować (każdy musi się upewnić, że go ma). Osoby bez debuffa pilnują aggro (nie wiemy, jak zachowa się omen). Po zakończeniu Fazy II aggro wraca do stanu z końca Fazy I.

Melee: w tej fazie crity nawet do 20k dmg (według innej taktyki, nie krytyczy w Fazie II)

Arcing Smash: jak w Fazie I, tylko bardziej ;)

Fel Acid: jak w Fazie I (być może też bardziej)

UWAGA: nikt oprócz Fel Rage tanka nie stoi przed bossem.

Wskazówki dla Fel Rage tanka:


UWAGA: Wszyscy używamy HS’ów i HP potków, które w tej fazie działają dwa razy mocniej.

Druid resto: Barskin, wszystkie HoTy i instanty zużywa na siebie.
Druid feral: miś + Frenzied Regeneration + Demoralizing Roar.
Hunter: Aspect of the Monkey
Mag: Ice Armor, Ice Barrier (kto ma), Mana Shield (jeśli HP niebezpiecznie spadnie), instatowe czary ofensywne; UWAGA: nie używamy Iceblocka!
Paladyn: leczy się sam; UWAGA: nie używamy Divine Shield, ani Blessing of Protection!
Priest: PW: Shield + Renew + Flash Heal na siebie; Desperate Prayer (w razie potrzeby)
Rogue: Evasion + Cloak of Shadows (jeśli użyje Fel Acid) + dmg; UWAGA: nie używamy Vanisha!
Szaman resto: Earth Shield + Healing Wave na siebie
Szaman enha: equip shield + Shamanistic Rage + leczy się sam
Warlock: chain Drain Life + Siphon Life (kto ma) + Deathcoil (interwencyjnie)
Warrior: equip shield + Defensive Stance + Commanding Shout + dmg
Restor - 2008-07-13, 16:11
:
Healing

Obecny maintank
Elcos, Nonenalim, Restor
Paladynom polecam makro na leczenie celu atakowanego przez Gurtogga, dzięki czemu nie będzie żadnych opóźnień przy zmianie tanków (w tym osoby z Fel Rage)

/tar Gurtogg
/assist
/cast Holy Light (Greater Heal) - w tym makrze targetem jest osoba leczona

lub
/tar Gurtogg
/cast [target=targettarget] Holy Light (Greater Heal) - w tym cały czas Gurtogg


Doleczanie pozostałych tanków
Qqryq, Azath

Kiedy offtankowie nie zbierają jeszcze zbyt mocno pomoc na tanku.

Uwaga: Niezależnie od fazy priorytetem jest utrzymanie offtanków przy życiu, dopiero w drugiej kolejności doleczamy tanka w pierwszej fazie lub osobę z Fel Rage w drugiej.

Grupy z bloodboilem
Didimos, Nadhira, Gajanna - każdy po jednej grupie

Uwaga: W żadnym wypadku nie przerywamy wylecznia boili, aby leczyć osobę z Fel Rage. Pomoc na Fel Rage wyłącznie gdy grupa boilowa ma full hp. (maksymalnym rankiem GH/HL)

Osoby z Fel Rage
Leczone przez lekarzy maintanka (Elcos, Nadhira, Restor) - najlepiej makrem targetującym podanym wyżej. Jeśli chodzi o samą technikę na początku można rzucić 1.5sekundówkę, ale poza tym spamujemy non-stop grube heale (Holy Light, Great Heal itp.) na maksymalnym ranku.

Jeszcze ostanie przypomnienie - boss zakłada debuff typu mortal strike (Arcing Smash) - pamiętajmy więc, że w tym czasie healing done jest zmniejszony o 50% (moar heal spam i wyższe ranki czarów)