ZL

Taktyki - TERON GOREFIEND

Demelain - 2008-06-01, 11:47
: Temat postu: TERON GOREFIEND
Teron Gorefiend: około 4,5 mln HP (informacje w taktykach są rozbieżne)

Melee: 5-6k dmg na płytę, crushing do 15k

Doom Bossom: chmurka nad bossem, która strzela w przypadkowy cel Shadow Boltem za 1,5k

Crushing Shadows: debuff rzucany przez bossa na 5 losowych osób, zwiększający otrzymywany shadow damage o 50 proc. na 15 sek.

UWAGA:
Można usunąć debuffa Ice Blockiem, Cloak of Shadows i Divine Shield, ale lepiej zostawić sobie te umiejętności na Incinerate.

Incinerate: boss strzela w przypadkowy cel, zadając 2,8-3,2 k fire dmg i tyle samo DoT co 3 sek.

UWAGA: Incinerate musi być natychmiast zdispellowane (magic), a cel – leczony.

Shadow of Death: co 30 sek. boss rzuca debuffa na losowy cel z wyjątkiem MT. Cel umiera po 55 sek., a po kolejnych 5 sek. powstaje jako duch.

UWAGA:

1. MT musi być cały czas pierwszy na liście aggro. W przeciwnym razie będzie narażony na debuffa.
2. Z debuffem walczymy normalnie jeszcze około 30 sek. Potem biegniemy na drugi koniec sali i ustawiamy się możliwie najdalej od rajdu. Biegnąc, trzymamy się z daleka od konstruktów, z którymi walczą poprzednicy, żeby nie zginąć przedwcześnie.
3. Po minucie od otrzymania debuffa zamieniamy się w ducha. Wokół nas spawnują się równocześnie cztery konstrukty (Shadowy Construct) i zaczynają zmierzać w kierunku rajdu.
Shadowy Construct: 60k HP, niewrażliwe na ataki z wyjątkiem umiejętności duchów, zadają (graczom w rajdzie, nie duchom) około 3k dmg na cloth; nakładają debuffa (Atrophy) spowalniającego szybkość ataku i castowania o 5 proc. (stackuje się do 10 razy).
4. Konstrukty może zabić wyłącznie duch, który jest niewrażliwy na zadawane przez nie obrażenia. Zadaniem ducha jest niedopuszczenie konstruktów do rajdu.

Walka z konstruktami:

Do kierowania duchem mamy menu jak dla peta albo celu MC (wymagające używania klawisza CTRL razem z numerkami) lub normalny action bar ze skillami, który pojawia się w miejscu głównego baru z przypisanymi klawiszami 3, 4, 5 (dla interesujących nas skilli). W obu przypadkach mogą przydać się makra, które znajdziecie poniżej.

Podczas walki z konstruktami używamy tylko 3 spośród 5 umiejętności:

Spirit Volley
– zadaje 10k dmg w promieniu 12 yardów (15 sek. CD).
Spirit Chains – „shackluje” na 5 sek. cele w promieniu 12 yardów (15 sek. (CD).
Spirit Lance – zadaje 6k obrażeń namierzonemu konstruktowi i spowalnia go o 30 proc. na kilka (?) sek., stackuje się do 3 razy.

Umiejętności używamy w następującym cyklu:


1. Spirit Volley (stojąc pomiędzy konstruktami ze względu na zasięg).
2. Spirit Chains (j.w.)
3. Następnie przesuwamy się TYŁEM, wyprzedzając trochę konstrukty, które po wyjściu z łańcuchów będą zmierzać w kierunku rajdu. Namierzając kolejne cele TABem, zaczynamy serię Spirit Lance. Po każdym strzale zmieniamy cel, żeby równo rozdawać spowalniającego debuffa. Cały czas cofamy się, wyprzedzając konstrukty (Spirit Lance nie wymaga, żeby target był „in front of you”, ale zmiana celu tabulatorem już tak, inaczej niż w symulacji! Najlepiej cały czas trzymać się tyłem do rajdu, tuż przed dwoma pierwszymi konstruktami). Po kilku seriach Spirit Lance kończy nam się CD na pozostałe umiejętności. Wchodzimy między konstrukty i powtarzamy Spirit Volley, a następnie Spirit Chains. I znowu wyprzedzamy przeciwników tyłem i strzelamy Spirit Lance w kolejne cele.

Po drugiej serii Spirit Lance konstrukty powinny być martwe. Jeśli nie są, staramy się je dobić, a przede wszystkim ZATRZYMAĆ w drodze do rajdu, korzystając ze Spirit Lance i - w miarę wolnego CD - ze Spirit Volley i Spirit Chains.

Po zabiciu konstruktów powinno nam zostać jeszcze około 20 sek. w formie ducha. Ten czas można wykorzystać na rzucenie Spirit Shield na 1 cel w rajdzie (absorbuje 12k dmg, 90 sek. CD), ale zazwyczaj lepiej jest pomóc innym duchom w walce z ich konstruktami.

Po upływie 60 sek. od przemiany w ducha gracz ginie. Na bieżąco będziemy wykorzystywać CR i SS.

Obsługa ducha:

Jeśli menu peta podczas "bycia duchem" zamienia nam pierwszy bar z przyciskami (ten standardowo podpięty pod "1","2","3" etc.), jego obsługa NIE wymaga używania klawisza CTRL razem z numerem umiejętności (podobnie jak na szachach w KZ).
Kolejność uruchamiania skillów, to 5 (AoE) - 4 (szakle) - 3 (lanca) - tab (zmiana targetu) - 3 (lanca) - tab (zmiana targetu) itd. Po 15 sekundach, kiedy skończą się CD na AoE i szakle, powtarzamy skille w tej samej kolejności (najpierw AoE, potem szakle). Zamiast wciskania na zmianę 3 (lanca) i tab, można użyć następującego makra i zbindować sobie pod jakiś ekstra przycisk:
Kod:
/script SetCVar("targetNearestDistance", 20)
/targetenemy
/cast Spirit Lance
/script SetCVar("targetNearestDistance", 41)

Po rzuceniu szakli można zacząć spamować to makro, ale z głową - tzn z kolejnymi użyciami trzeba czekać na GCD, bo inaczej przeskoczymy np. 2 duszki bez wystrzelenia lancy w międzyczasie.

Tym, którym w formie ducha pokazuje się menu peta (wymagające używania CTRL, co jest niewygodne), polecam zbindowanie przed walką trzech makr:

Pod klawiszem 3:
Kod:
/script SetCVar("targetNearestDistance", 20)
/targetenemy
/cast Spirit Lance
/script SetCVar("targetNearestDistance", 41)


Pod klawiszem 4:
Kod:
/cast Spirit Chains


Pod klawiszem 5:
Kod:
/cast Spirit Volley


Na wszelki wypadek jeszcze raz podaję LINK DO SYMULATORA.
Restor - 2008-06-01, 16:28
:
Healing

Maintank
Nadhira (musi być aktywne renew non-stop)
Nonenalim
Zuzana
Gajanna

rezerwa/pomoc (w kolejności):Restor, Didimos, Crakuf

Rajd:
Restor
Crakuf
Ozrik
Didimos