ZL

Z życia gildii - ZMIANY, ZMIANY, ZMIANY

Demelain - 2008-05-26, 23:08
: Temat postu: ZMIANY, ZMIANY, ZMIANY
Poniżej garść ogłoszeń parafialnych zapowiedzianych przez Kwintę. Na zielono zaznaczyłam komentarze zawierające uzasadnienie wprowadzenia tej lub innej zmiany.

1. Uzupełnienie regulaminu dkp:

UWAGA: Epiki BoP do offspeca (w tym tokeny do pvp) są wydawane bez opłaty dkp, jeśli nie ma na nie chętnych do mainspeca. W przypadku większej liczby zainteresowanych decyduje ranga > roll.

Po dyskusji uznaliśmy, że nikomu od tego nie ubędzie, a gildia może potencjalnie zyskać na tym, że gracze w razie potrzeby będą mieli dobry sprzęt do szybkiego respeca.

6. Gemy

* Epickie: są licytowane na bieżąco podczas rajdu lub w późniejszym terminie, o którym poinformujemy z wyprzedzeniem. Cena wywoławcza 2 dkp.

* Niebieskie: trafiają do banku gildii i są sprzedawane graczom (kto pierwszy, ten lepszy) za połowę średniej ceny w AH.

* Prosimy o kupowanie gemów wyłącznie na własne potrzeby - najlepiej do natychmiastowego wykorzystania.

Po prostu dopisaliśmy do regulaminu zasady, które od pewnego czasu i tak stosujemy.

2. Poprawki do regulaminu gildii:

Lider – gracz o randze Weterana odpowiedzialny za swoją klasę lub pełniący inną wyspecjalizowaną funkcję związaną z organizacją rajdów.

Rozszerzyliśmy tę rangę o działalność niezwiązaną z liderowaniem klasie, dotyczącą organizacji rajdów. Mamy w związku z tym pewne plany, ale najpierw musimy obgadać sprawę z głównymi zainteresowanymi (a konkretnie - jednym ;))


Weteran – ranga którą może otrzymać Żołnierz spełniający wymagania w zakresie rozwoju postaci, obecności na rajdach do instancji 25-osobowych i umiejętności gry (ocena lidera klasy i/lub Guild Mastera).
Warunki sprzętowe: reputacja exalted u Aldorów lub Scryersów, rewardy za badge of justice i reputację (lub podobnej jakości przedmioty z innego źródła), komplet enchantów (w tym odpowiedni glyph na czapkę), wyłącznie epickie gemy (odpowiednie dla klasy i specjalności), przynajmniej jedna profesja "produkcyjna" rozwinięta do maksymalnego poziomu.

Zmiana dotyczy wyłącznie gemów. Mieliśmy do wyboru: albo zrezygnować z ich rynkowego przydziału w drodze licytacji i zastąpić go "ręcznym sterowaniem" (kto przyjdzie z nowym itemem, ten dostaje odpowiedni gem), albo wprowadzić ten wymóg dla Weteranów. Generalnie chodzi o to, żeby gemy zdobyte wspólnymi siłami na rajdach "pracowały", zamiast kisić się w banku. Dla kandydatów na Weteranów ta zasada obowiązuje od teraz, natomiast obecni mają czas na dostosowanie się do nowej regulacji do końca czerwca. Mam nadzieję, że to wystarczy, biorąc pod uwagę fakt, że epickie gemy można teraz zdobyć aż na pięć sposobów - badge, AH, dkp, heroiki i pvp.

Kombatant – Weteran w stanie spoczynku. Zasłużony gracz, który z ważnych powodów przestał regularnie uczestniczyć w życiu gildii. Kombatant może brać udział w rajdach, a także w podziale dropów, stara się jednak nie konkurować w tym zakresie z regularnymi graczami.

Mamy kilku graczy - z dotychczasowym GMem na czele - którzy włożyli dużo pracy i serca w budowanie gildii, ale z różnych ważnych powodów już z nami nie grają lub nie robią tego na tyle regularnie, żeby utrzymać rangę Weterana. Degradowanie ich do Rekruta lub, co gorsza, usuwanie z gildii byłoby niezręczne, niewdzięczne i w ogóle beznadziejne. Dlatego zasłużeni gracze przechodzący w stan spoczynku będą dostawali rangę honorową. Jeśli wrócą do regularnej gry, wrócą również do dawnej rangi.

3. Zmiany organizacyjne:

Brakuje nam ludzi do roboty. Po czerwcowym odlocie Kwinty będzie brakowało jeszcze bardziej. Dlatego postanowiliśmy rozszerzyć grono oficerów - na razie o jedną osobę. Naszą niewinną ofiarą został Didimos, którego chyba nikomu nie muszę reklamować. Dobra dusza, zawsze chętny do pomocy, porządny, uczciwy i w ogóle kochany - zgodził się wziąć na siebie dodatkowe obowiązki związane z administrowaniem tym interesem :)

Mam nadzieję, że wkrótce będziemy mogli przedstawić Wam również nowego Lidera, który już teraz - choć formalnie nie pełni żadnej funkcji - baaaardzo mi pomaga w organizowaniu rajdów. Liczę, że zechce wziąć na siebie jeszcze kilka drobnych obowiązków z tym związanych. More info soon ;)

Przy okazji rozszerzyliśmy również bankowe uprawnienia Liderów. Teraz, podobnie jak oficerowie, mogą wyjmować przedmioty i kasę z gildiowego banku, co powinno usprawnić - że tak powiem - obsługę ;) Mamy nadzieję, że dzięki temu gromadzone w banku przedmioty - np scrolle, potiony, żarełko - będą wykorzystywane bardziej efektywnie, zamiast tygodniami gnić w sejfie.

Ostatnia zmiana dotyczy enchantów sponsorowanych przez bank. Zgromadziliśmy już dużo matsów (zwłaszcza voidów) i szkoda, żeby bezużyteczne zalegały na półkach. Dlatego gildia sponsoruje od dziś wszystkie enchanty na epickie itemy - oczywiście w miarę posiadanych zasobów. Generalnie dotyczy to voidów, shardów (dzięki zniesionemu cd na shatter), AD i GPE (jeśli przypadkiem mamy jakieś w banku), nie dotyczy natomiast np. Primal Water, które bank nabył w AH do innych celów.

Więcej nie pamiętam. Jak coś sobie przypomnę, napiszę asap :)
Kwinto - 2008-05-26, 23:27
:
Przypomniało mi się - gracze w rezerwie będą otrzymywać 100% DKP, tak jak gracze obecni na rajdzie. zasady rezerwy pozostają te same.
Gajanna - 2008-05-26, 23:29
:
Gratulacje Didi :)
Undet - 2008-05-26, 23:44
:
grz DIDI :D
Rooshoffa - 2008-05-27, 02:31
:
Alishya napisał/a:
Ostatnia zmiana dotyczy enchantów sponsorowanych przez bank. Zgromadziliśmy już dużo matsów (zwłaszcza voidów) i szkoda, żeby bezużyteczne zalegały na półkach. Dlatego gildia sponsoruje od dziś wszystkie enchanty na epickie itemy - oczywiście w miarę posiadanych zasobów. Generalnie dotyczy to voidów, shardów (dzięki zniesionemu cd na shatter), AD i GPE (jeśli przypadkiem mamy jakieś w banku), nie dotyczy natomiast np. Primal Water, które bank nabył w AH do innych celów.


Przyznaje się jako pierwszy, że już z tego skorzystałem. W ramach wyjaśnień to właśnie Alishya mi zaproponowała darmo enchant i JuSh! xD


Congratz Didi btw.
Nadhira - 2008-05-27, 05:26
:
gratki Didi :)
Keleborn - 2008-05-27, 07:19
:
Gz Didimos :)
Vegelus - 2008-05-27, 08:11
:
Grats Didi i Souc.
Restor - 2008-05-27, 08:19
:
Chyba zdradziłeś tajemnicę Poliszynela. Gratki Panowie :)
Didimos - 2008-05-27, 08:37
:
Dziękuje za gratulacje. Chciałbym jednocześnie podkreślić, rzecz raczej oczywistą (zawartą także w regulaminie), jest to ranga czysto organizacyjna i nie świadczy, że jestem lub stałem się guru swojej klasy czy profesji, ten zaszczyt należy do Liderów. Nadal z uwagą będę słuchał rad i wskazówek innych, bardziej doświadczonych graczy.

Nominacja wynika zapewne z faktu, że grono oficerskie dostrzegło, iż posiadam trochę więcej czasu w RL i postanowiło tę lukę wypełnić, kładąc na me barki 'słodki ciężar' obowiązków związanych z zarządzaniem niektórymi aspektami 'Raid Plannera'. Nie znam jeszcze, tak do końca, zakresu swoich obowiązków, jest jednak pewne, że kluczowe sprawy 'in game' pozostaną nadal w rękach kompetentnych osób.

Mam nadzieję, że nie zawiodę zaufania jakim mnie obdarzono.
Dziękuję raz jeszcze.

Wasz nowy (pod)oficer :)
Nightblóód - 2008-05-27, 08:43
:
Alishya napisał/a:
wyłącznie epickie gemy (odpowiednie dla klasy i specjalności)


gratulacje dla wszystkich co awansowali, a dla reszty (przynajmniej dla mnie), coz, jak dobrze zrozumialem po 30 czerwca degradacja. nie widze sensu napinania sie i wydawania kasy na epickie gemy do gearu, ktory caly czas zmiania sie. Zgadzam sie z Toba Aga ze kiszenie ich w banku nie ma wiekszego sensu, bo powinno to sluzyc dobru guildi. Dlatego lepszym sie wydaje oddzielne ustalenie nowych zasad lootu gemow np.: osoba lootujaca okresla z CL w jaki slot swojego gearu umiesci kamyk i ma na to powiedzmy 48 godzin (w przypadku niedotrzymania warunkow utrate np 1/4 swojego dkp) niz uzaleznianie rangi weterana od tego czy ma wszystkie gemy epickie czy tez nie.
Bardzo ladne jest stwiedzenie w regulaminie: Weteran - zasluzony czlonek guildi. Zdobywanie gemow na wlasna reke, w party czy inny sposob (AH, czasami jest szansa na rajdzie) nie ma nic z tym wspolnego - stracimy czas, pieniadze i sily, zamiast robic progress (ja to nawet nie wiem kiedy mialbym te wszsytkie gemy zdobyc, zwykly brak czasu). Weteran w/g mojej opinii dlatego jest zasluzonym czlonkiem guildi bo aktywnie uczestniczy w jej zyciu, regularnie rajduje i zawsze mozna na niego liczyc. Nie mam czasu teraz rozpisywac sie dalej, ale prosze o spojrzenie na ten problem z takiej perspektywy.

Przypuszczam, ze kazdy bedzie w tej kwestii mial swoje zdanie, dlatego zastrzegam sobie prawo do nieodpowiadania :D - swoje zdanie juz wypowiedzialem :D

PS. Zapomnialem dodac, ze jak ktos regularnie rajduje 25, to z czasem wszystkie sloty wypelni epickimi gemami.
Cadanea - 2008-05-27, 09:02
:
Ja sie zgadzam z Nightem... Nie widze sensu wymieniania gemow w np te rzeczy, ktore teraz mam... Szkoda mi pieniedzy czy badgy czy dkp na wymienianie kamieni dla samej zasady... wole dozbierac i wziac jakis fajny itemik np :P
Rozumialabym taki obowazek jesli mielibysmy problemy z dpsem, ale ja takiego zjawiska nie zaobserwowalam....


2 sprawa... ja bym byla zdecydowanie za limitem dkp... Jest to moim zdaniem bardzo dobre rozwiazanie... Ludzie zaczna wydawac dkp na rzeczy, ktore sa im przydatne, a nie zbierac i zbierac zeby miec najwiecej i miec pierwszenstwo do t6... A poza tym ludzie, ktorzy do nas dolaczaja beda mieli jakie kolwiek szanse na dobicie sie z dkp do nas.
A tak jak ktos cos wyda... no coz to ma przechlapane... bo i tak "nie dogoni" innych... hmm to lepiej nie wydawac?? lol
Ranghar - 2008-05-27, 09:15
:
Popieram wiekszosc zmian, tylko co do jednej mam powazne watpliwosci, mianowicie do wymogu noszenia samych epickich kamykow przez weteranow. W praktyce mnie to nie dotyczy, bo i tak nie bede w stanie wyrobic wymogu frekwencji na te range, jednakze dotknie to bolesnie innych nowoupierczonych weteranow na dorobku oraz tych, ktorzy aspiruja do tej rangi.

Cel zmiany jest szczytny - ulepszenie gearu. No dobrze, to do roboty. Co najbardziej potrzebuja casterzy i healerzy, aby ulepszyc swoj sprzet? Czerwone kamyczki. Zwykle zadne inne, tylko czerwone, z czystym +damage lub +healing. Znaczy to, ze trzeba zabrac sie za zbieranie [wow]Crimson Spinel[/wow]. Zrodla sa nastepujace:

1. AH
Jako, ze popyt na spinele jest najwiekszy, nie spodziewam sie, zeby pojawialy sie czesto na AH, a jak juz, to nie mysle, zeby ich cena byla nizsza niz 500g. Wychodzi na to, ze przy odrobinie szczscia mozna wypelnic swoj jeden item za 500-1500g. Tak, to jest sposob, ale dosyc mocno "brute force" i oparty na szczesciu w AH.

2. Rajdy
Zeby miec szanse na kamyk, trzeba byc w praktyce weteranem, czyli aspiranci do tej rangi raczej nie maja szansy dorwania czerwonego kamyka. Wsrod weteranow konkurencja bedzie duza, podaz wzglednie mala, wiec nalezy sie spodziewac podbijania stawki przy licytacji. Doprowadzi to do tego, ze celem niektorych nie bedzie przemyslana optymalizacja sprzetu, tylko zdobycie jak najwiecej kamykow.

3. Badge
Te zrodlo jest rzeczywiscie dobre, ale tylko dla tych, ktorzy okupili sie juz wszystkim mozliwym sprzetem i nie planuja wymienic go na nowy (tez za badge). Postawmy sie jednak w sytuacji takiego szaraczka, ktory chcialby sobie kupic cos na klate, jakies gacie i powiedzmy sobie bron. Sprzet jest super, full wypas, wiec warto. Trzeba jednak wydac 350b. Jednakze, zeby miec jakas szanse na weterana, lub zeby nie spasc z tej rangi, NAJPIERW trzeba wydac dobrych paradziesiat badge na kamyczki. W praktyce oznacza to, ze w celu spelnienia formalnego wymogu nalezy znaczaco opoznic ulepszenie swojego sprzetu. Czy to nie jest sprzeczne z idea przyswiecajaca tej zmianie?

Sa jeszcze innes posoby na spelnienie wymogu "full epix": uzywanie kamykow z heroikow lub uzywanie byle jakich, najtanszych lub takich, na ktore nikt inny sie nie skusil. Na koncu mamy wymuszona wymiane sprzetu na taki, ktory nie ma dziurek. No pieknie, tylko ze jest to proba przechytrzenia systemu i zwykle konczy sie efektywnym pogorszeniem jakosci sprzetu. No ale na papierze wszystko jest w porzadku...

PS: Tak konkretnie, powiedzcie Anuli, ze ma miesiac na zdobycie 17 spineli. To na poczatek, bo potem i tak bedzie wymienial swoj sprzet, wiec kamyki pojda w kanal.
http://eu.wowarmory.com/c...dowsong&n=Anula
Nadhira - 2008-05-27, 09:30
:
ja wyliczylam ile kamykow musze wymienic, jest ich okolo 7, srednio kamyk na AH kosztuje 350-400g jesli nie wiecej, albo 15 badgy. Czyli koszt no coz, nie ukrywajmy sie jest bardzo duzy. Jasne fajnie byloby miec same epickie kamienie w gearze, nie zaprzeczam, ale smiem twierdzic, tak samo jak i przedmowcy, ze kamienie nie maja startegicznego znaczenia w gearze. Sa wazne ale nie najwazniejsze. Czy nie wystarczylby zapis, podam tylko przyklad, ze weteran powienien miec wiekoszosc kamieni epickich?? mysle ze to bedzie dobre rozwiazanie
Sliwek - 2008-05-27, 09:37
:
Gratulacje Didi i Souc. ;)