ZL

Taktyki - KAEL'THAS SUNSTRIDER

Demelain - 2008-04-27, 13:52
: Temat postu: KAEL'THAS SUNSTRIDER
O umiejętnościach bossa i addów przeczytacie w tych taktykach: LINK1, LINK2.

Posiadaczom szybkiego łącza polecam też ściągnięcie i obejrzenie TEGO FILMU.



ROZKŁAD JAZDY:

FAZA I
Addy giną po kolei; brak limitu czasu; nie spieszymy się – pozwalamy tankom zebrać i utrzymać aggro

1. Thaladred – kajtowany przez aktualny cel Gaze wokół sali; tylko ranged dps; wszyscy trzymają się możliwie najdalej od adda (jeśli się da – powyżej 30 yardów); staramy się, żeby zginął na środku sali lub w pobliżu Kaela
2. Sanguinar – tankowany przez MT1; stance dance, Fear Wardy, Tremor Totem; ranged i melee dps
3. Capernian – tankowana przez warlocka - w odległości powyżej 30 yardów, i FR tanka (150-200 FR unbuffed przy jak najmniejszej stracie statystyk defensywnych) – w odległości 15-30 yardów; tylko ranged dps – nikt poza FR tankiem nie zbliża się do adda na odległość mniejszą niż 30 yardów; wszyscy stoją dalej niż 8 yardów od FR tanka
4. Telonicus – tankowany przez off tanka, ranged i melee dps; tank stoi w maksymalnym melee range, a melee dps trzyma się jak najdalej od tanka; add nie powinien zginąć, kiedy któryś z tanków ma Remote Toy (Free Action Potion, Blessing of Freedom)

FAZA II
7 broni; 1,5 minuty na zabicie; minuta (od zabicia broni) na zlootowanie; wszyscy muszą zlootować i założyć odpowiednie bronie, a następnie jak najczęściej używać ich buffów

1. Łuk [wow]Netherstrand Longbow[/wow] – tankowany przez huntera po prawej stronie przed bossem (w miarę możliwości tyłem lub bokiem do rajdu); ginie jako pierwszy; dps – magowie, locki i hunterzy; rajd stara się nie stać na linii strzału łuku; lootowany przez hunterów
2. Maca [wow]Cosmic Infuser[/wow] – tankowana przez FR tanka po lewej stronie przed bossem; dps – od początku shadow prieści i melee (interrupt heal), później dołączają hunterzy, magowie i locki (AOE); lootowana przez wszystkich healerów (w pierwszej kolejności healer locka tankującego Capernian)
3. Tarcza [wow]Phaseshift Bulwark[/wow] + Miecz [wow]Warp Slicer[/wow] – tankowane przez MT1 po lewej stronie przed bossem; dps – direct + AOE; lootowane przez warriorów (miecz i tarcza) i melee dps (miecz)
4. Laga [wow]Staff of Disintegration[/wow] + Daggery [wow]Infinity Blade[/wow] – tankowane przez off tanka po lewej stronie przed bossem; dps – direct + AOE; melee interruptują Frost Bolty; lootowane przez casterów (laga; w pierwszej kolejności lock tankujący Capernian), off tanka (daggery) i melee dps (daggery)
5. Topór [wow]Devastation[/wow] – tankowany przez ferala za bossem z dala od rajdu; ginie jako ostatni – prawdopodobnie już po rozpoczęciu Fazy III; tylko ranged dps

Kod:

/tar Co
/focus [target=target]
/stopmacro [target=focus,nodead]
/tar Sta
/focus [target=target]
/stopmacro [target=focus,nodead]
/tar Ph
/focus [target=target]
/stopmacro [target=focus,nodead]
/tar Wa
/focus [target=target]
/stopmacro [target=focus,nodead]


Wersja dla melee:

Kod:

/tar Cosmic
/focus [target=target]
/stopmacro [target=focus,nodead]
/tar Staff
/focus [target=target]
/stopmacro [target=focus,nodead]
/tar Warp
/focus [target=target]
/stopmacro [target=focus,nodead]
/tar Infinity



Kolejność zabijania broni dla poszczególnych klas dps:

1. Melee + shadow prieści: Maca -> Tarcza -> Laga -> Miecz -> Daggery -> Topór
2. Hunterzy: Łuk -> Maca -> Tarcza -> Laga -> Miecz -> Daggery -> Topór
3. Magowie + locki: Łuk -> AOE -> Topór

Lootowanie:

Casterzy: Laga
Healerzy: Maca (uwaga – miejcie ze sobą off hand)
Hunterzy: Łuk
Melee dps: Miecz + Daggery
MT1: Tarcza + Miecz
Off Tank: Tarcza + Miecz + Daggery (na Fazę III equip Tarcza + Miecz, w Fazie IV – Daggery zamiast tarczy)
FR Tank: Tarcza + Miecz
Feral: Laga

FAZA III
4 addy równocześnie; tankowane przez dotychczasowych tanków w tych samych miejscach, co w Fazie I (z wyjątkiem FR tanka, który dołącza do melee dps); wszyscy używają buffów broni, kiedy tylko się da

Tankowanie i healing:

1. Thaladred – Gaze Tank, 4 healerzy leczą kajtującego i rajd; kajtowany z daleka od pozostałych addów
2. Sanguinar – MT1 + 1 healer + 1 shadow priest (buff lagi)
3. Capernian – warlock (buff z lagi) + 1 healer
4. Telonicus – Off Tank + 1 healer + 1 shadow priest (buff z lagi)

Kolejność bicia addów:

Magowie, locki, hunter 1: Thaladred + Topór (jeśli jeszcze będzie żył, a add się oddali) -> Capernian -> Sanguinar -> Telonicus
Shadow priest 1: Sanguinar -> Telonicus
Shadow priest 2: Telonicus
Hunter 2, melee, FR Tank (jako dps): Sanguinar, Telonicus

Lock tankujący Capernian po jej śmierci dołącza do ranged dps.
Po śmierci Sanguinara MT 1 i wolni healerzy idą do bossa.
Po zabiciu Telonicusa Off Tank zmienia Tarczę na Dagger i dołącza do melee dps.
Feral dołącza do melee dps po śmierci Topora.

FAZA IV
Boss: MT1 + 3 healerów
Melee dps: rotacja w przerywaniu Fireballi, wolny CD na przerwanie drugiego i trzeciego Pyroblasta
Phoenixy: FR Tank + 1 healer

Dps wyłącznie na bossie (ewentualnie na Phoenixach, jeśli będzie więcej niż jeden). Cały dps (również melee) przerzuca się na jajko, gdy tylko się pojawi. Jeśli boss użyje tarczy, jej zdepeesowanie jest absolutnym priorytetem, nawet jeśli pojawi się jajko.
MT1 używa tarczy w czasie castowania pierwszego Pyro. Melee dps zachowuje CD i natychmiast przerywa drugiego, a potem trzeciego Pyro.
Ranged dps i healerzy stoją blisko siebie (buff z lagi). Feral odpala buffa z lagi dla MT1 i grupy melee.
Off Tank i melee dps zdejmują MC (proc z Daggera), używając umiejętności zadających jak najmniejsze obrażenia.

FAZA V

Boss: MT1 + 3 healerów (uwaga na Fireballe podczas aktywnej tarczy bossa - buff z Tarczy)
Melee dps: rotacja w przerywaniu Fireballi
Phoenixy: FR Tank + 1 helaer

Nie ma Pyro i MC.
Podczas Gravity Lapse zatrzymujemy dps, żeby nie przeaggrować tanka.
Spread out w pionie i w poziomie (koncentrujemy się na przeżyciu).
Nie zbliżamy się do bossa.
Nie zbliżamy się do ziemi poniżej 8 yardów.
Przed końcem Gravity Lapse staramy się być 10-15 yardów nad ziemią.

W rolach głównych:

Sulivoy as MT1
Sliwek as Off Tank (weź trochę Free Action Potion)
Thimotehh as FR Tank (150-200 FR unbuffed przy zachowaniu maksimum statystyk defensywnych)
Orchide as Warlock Tank (normalne ubranko do dpsa, ale wybieraj rzeczy z większą staminą)
Wilk as Feral


PS. Na kolorki i inne bajery chwilowo nie mam czasu.
Dariush - 2008-04-27, 14:55
:
Ubicie Thaladreda w pobliżu Kaela, czy nawet na środku sali, to dość ryzykowny pomysł. Jak go Kael wskrzesi w fazie trzeciej, to się pojawi dokładnie tam, gdzie będzie stała większość rajdu, zapewne dobijając jeszcze bronie. Walnie silence i knocback i będzie po zabawie. IMHO osoba, która go zgarnie w pierwszej fazie w chwili, gdy będzie już mocno zjechany z HP, powinna go doprowadzić w miejsce po przeciwnej stronie sali niż miejsce zgonu Sanguinar'a (oznaczone na grafice jako "2") - na czas tego doprowadzania wstrzymujemu cały dps, a gdy już add znajdzie się na miejscu, przywalamy wszystkim, aż padnie.
Kwinto - 2008-05-20, 16:12
:
Małe tłumaczenie z http://elitistjerks.com/f..._warrior_guide/ , może się przydać jak zaczniemy regularnie dochodzić do tej fazy :) :
elitistjerks napisał/a:
Naszą pierwotną strategią na zabicie Kael’thasa było mieć wystarczająco dużo HP (przez main tanka), aby nie zginął po oberwaniu pyroblastem. To wymaga 23265 HP. Jeżeli zapewnicie tankowi Power-Word: Shield przed każdym pyroblastem, który ma w niego walnąć, wystarczy, że będzie mieć około 21800HP. Możecie zwiększyć tą przeżywalność, jeśli tank będzie używać kolejnych rzeczy na każdy potencjalny pyroblast, który może w niego uderzyć:
1. Major Fire Protection Potion (MFPP)
2. Nightmare Seed
3. MFPP
4. Last Stand
5. MFPP
6. Nightmare Seed
7. MFPP
8. Shield wall
9: MFPP
10th pyroblast: Nightmare Seed
Itd.

Tank używa legendarnej tarczy aby obronić się przed pierwszym pyroblastem.
Niektóre gildie polegają na swoim DPSie w rozbijaniu tarczy i przerywaniu drugiego pyroblasta, ale jako tank, powinieneś działać tak, jakby DPS miał nawalić i być przygotowanym.
W późniejszych walkach pozwalałem pyroblastowi mnie uderzyć i używałem buffa z tarczy na drugim pyroblaście, co dawało healerom więcej czasu po wyleczeniu mnie, zanim Kael zaczynał regularne bicie melee i kastowanie.

Vegelus - 2008-05-22, 23:06
:
Eeeee, takie coś się znalazło w komentarzach na tankingtips: (...) just like people had to do before Kael’s shield could be removed with an arcane shot.(...)
Vegelus - 2008-06-06, 19:43
:
Makro dla hunterów:
Kod:
/use Netherstrand Longbow
/use Bundle of Nether Spikes
/equip Nether Spike

Restor - 2008-06-06, 19:51
:
Healing

Faza I
Leczą wszyscy, gdyż nic innego do roboty w tej fazie nie ma. Odpowiedzialność mają:
Sanguinar (tank Thimotehh) - Nonenalim
Capernian (tank: Orchide: - Didimos, Nadhira, Restor; offtankowie: QQryq, Elcos)
Telonicus (tank Sulivoy) - QQryq

Faza II
Tankowanie broni:
Thimotehh - Didimos
Sulivoy - Nonenalim
Daaron - Qqryq
Wilk - Elcos
Vegelus - Nadhira

Gdy zginą cele tankowane przez waszych tanków, przygotujcie się na następną fazę.

rajd (szczególnie melee): Gajanna, Azath

Faza III
Sanguinar (tank Sulivoy) - Nonenalim, Elcos
Capernian (tank: Orchide) - Didimos
Telonicus (tank Daron) - Qqryq, Nadhira

Na oriencie: Gajanna, Restor

Przed końcem fazy do leczenia Thima biegną: Elcos, Nadhira, Gajanna

Faza IV, V
Kael'thas (tank Thimotehh) - Qqryq, Nonenalim, Nadhira, Elcos
Phoenixy (tankuje Daaron) - Didimos, Elcos

rajd: Didimos, Gajanna, Restor

W IV fazie jest spory chaos, dużo mind controlli, także każdy lekarz ma być czujny i znać hp tanka/offtanka.
Vegelus - 2008-06-06, 22:46
:
Musiałem spamerowi przypomnieć, że taktyki zapomniał...