ZL
Taktyki - AL'AR
Demelain - 2008-01-13, 13:00
: Temat postu: AL'AR
Al'ar - pozycje w Fazie I
UWAGA: AL'AR JEST IMMUNE NA FIRE. Fire dps zmienia ciuchy i talenty.
Faza I
Tankowanie bossa (3 tanków):
Tankowie zajmują pozycje na platformach 1, 2 i 3. Pull na platformę 1. Co około 30 sek Al'ar przemieszcza się zgodnie z ruchem wskazówek zegara z platformy na platformę. Aggro ma tank pozostający w melee range. Po zmianie platformy tank nr 1 przebiega na platformę 4. Po następnej zmianie tank nr 2 biegnie na platformę 1, a po kolejnej, tank nr 3 - na platformę 2. I tak w kółko- za każdym razem zwolniony tank "cofa się" na nieobsadzoną platformę. Ma na to około 1 minuty, później więcej.
Ważne:
1. Bossa tankujemy NA SAMYM BRZEGU platformy, żeby być w zasięgu i na linii healera i móc błyskawicznie zeskoczyć na dół.
2. WSZYSCY tankowie zeskakują natychmiast, gdy boss wzniesie się do góry. Al'ar zaczyna się obracać i castuje Fire Quill. Tankowie czekają do końca "whirlwinda" NA SAMYM DOLE tuż przy wejściu na platformy. Gdy boss skończy NATYCHMIAST wracają na pozycje. Al'ar pojawi się na platformie 1 lub 4. Trzeci tank zawsze zajmuje platformę 2. Jeśli boss zjawi się na 1, tank z 4 natychmiast przechodzi na 3. Jeżeli boss wyląduje na 4, wszyscy tankowie zostają na swoich platformach.
Tankowanie addów (2 tanków):
Al'ar przyzywa 1 adda (ok 70k hp) przy każdej zmianie platformy, czyli co około 30 sek. Addy są tankowane na południu, po dwóch stronach wejścia do sali - Z DALEKA OD RAJDU I PLATFORM.
Ważne:
1. W chwili śmierci addy EKSPLODUJĄ, zadając około 7k obszarowych obrażeń (nie znamy zasięgu, ale jest chyba dość duży) i knobackując. Powinna wówczas znajdować się przy nich najwyżej 1 osoba (tank lub rogal z odpalonym Cloak o Shadows - będziemy testować).
2. Prawdopodobnie nie zdążymy zabijać addów na bieżąco. Tankowie muszą być przygotowani na przejmowanie kolejnych (niestety nie wiemy, w którym miejscy lądują, wyjdzie w praniu).
Melee dps:
W pierwszej fazie melee zabijają wyłącznie addy, pilnując, by być poza obszarem eksplozji (być może z wyjątkiem rogala z CoS). Na addy spróbujemy też wysyłać hunterskie pety.
Ranged dps:
Ranged strzelają do bossa, ile fabryka dała, bo w fazie I nikt poza tankami nie może zaggrować Al'ara. Strzelający przemieszczają się między pozycjami 1 (gdy Al'ar jest na platformach 1 lub 2), a 2 (gdy boss jest tankowany na platformach 3 lub 4).
Healing:
Trzej healerzy, stojąc NA DOLE, leczą aktualnego main tanka, przemieszczając się tak, by ZAWSZE mieć w zasięgu dwie platformy (aktualną i następną). Ewentualnie dwaj healerzy na main tanku, trzeci czeka przy następnym w kolejce, dopóki pozostali nie dobiegną.
Dwaj healerzy leczą tanków na addach, trzymając się w BEZPIECZNEJ ODLEGŁOŚCI, żeby uniknąć ekplozji.
Trzej healerzy leczą rajd, który co jakiś czas otrzymuje obrażenia od flame buffet bossa (około 2k + debuff zwiększający o 10 proc. damage od fire). Al'ar castuje flame buffet zawsze, ilekroć nie ma nikogo w zasięgu melee. Może się to zdarzyć kilka razy z rzędu.
Ważne: OSZCZĘDZAMY MANĘ w fazie I. Faza II wyssie was do dna.
Faza II
Tankowanie bossa (3 tanków):
Boss po pierwszej śmierci odradza się na dole, w centrum sali. Walka wygląda podobnie, jak w przypadku Nalorakka, tylko jest ciut bardziej skomplikowana ;) Co 60 sek. Al'ar rzuca Melt Armor na aktualnego tanka, zmniejszając jego armor o 80 proc. Boss musi być NATYCHMIAST przechwycony przez drugiego tanka. Debuff trwa tyle, ile cooldown, czyli 60 sek. Trzeci tank tankuje "rezerwowo" na wypadek resistu na taunta.
Co jakiś czas boss castuje w przypadkowym miejscu Flame Patch, który zadaje obszarowo 2k obrażen co 1 sek (i debuffuje na fire). Piszą o tym "it's brutal - avoid it".
Ważne:
1. Flame patch może zdarzyć się również w miejscu tankowania bossa. Tankowie muszą się stamtąd wynieść ASAP.
2. Co jakiś czas (cd 30 sek) boss wzlatuje do góry, zamienia się w meteor i uderza w ziemię w losowym miejscu, zadając 5k obrażeń. Pojawiają się tam 2 addy. Boss spawnuje się tam, gdzie wylądował, i castuje flame buffet, dopóki w pobliżu nie ma tanka. Musi być złapany ASAP. Dlatego tankowie obserwują, gdzie będzie lądował meteor (kamera w górę).
Tankowanie addów (2 tanków):
Dwa addy pojawiają się co jakiś czas (nie częściej niż co 30 sek) w miejscu lądowania meteora. Muszą być przejęte i ODPROWADZONE na bezpieczną odległość od rajdu, tanków i siebie nawzajem - najlepiej pod ścianę. Tankowanie jak w fazie I. UWAGA na flame patch i kolejne meteory, z których wyjdą następne addy.
Melee dps:
Melee zajmują się wyłącznie bossem, uważając, by trzej tankowie utrzymywali się na topie.
Ranged dps:
Ranged strzelają do addów, na które biegną też hunterskie pety. Zabicie 1 adda zabiera bossowi 3 proc. hp. SPREAD OUT. Do bossa strzelamy po zabiciu addów.
Ważne:
1. Kiedy boss wzleci do góry, ranged patrzą, gdzie spadnie meteor i uciekają z tego miejsca ASAP. Boss może zabić każdego, kto będzie w pobliżu miejsca lądowania.
2. Uwaga na flame patch. Uciekamy z obszarówki natychmiast - jest bardzo śmiercionośna.
3. Trzymamy się z dala od miejsca tankowania addów, żeby uniknąć ekplozji. NIGDY nie dobijamy adda, jeśli znajduje się w pobliżu rajdu.
4. Uwaga, w tej fazie aggro działa normalnie.
Healing:
Trzej lekarze biegają za tankami, trzej za rajdem, dwaj za offtankami na addach. Wszyscy uważają na flame patch, meteory i odległość od addów. Uwaga, w fazie II Al'ar również castuje flame buffet.
Demelain - 2008-01-13, 15:40
:
ROZKŁAD JAZDY BEZ TRZYMANKI
Tankowie na bossie:
Faza I (4 tanków w rajdzie)
Pozycje wyjściowe:
Platforma 1: Thimotehh
Platforma 2: Daaron
Platforma 3: Wilk
Rotacja do czasu flame quill:
Sulivoy: 1 ---> 4 ---> 3 ---> 2 itd.
Daaron: 2 ---> 1 ---> 4 ---> 3 itd.
Wilk: 3 ---> 2 ---> 1 ---> 4 itd.
Rotacja po flame quill:
Tankowie, którzy zeskoczyli z platform 1, 2 i 4, wracają na nie i rotacja podobnie jak wyżej, czyli o jedną platformę "do tyłu". Po flame quillu tankowie meldują, na którą platformę będą wracać (podając numer). Wolny tank (który zeskoczył z platformy 3 lub był w drodze), biegnie na nieobsadzoną platformę 1, 2 lub 4.
KLUCZOWE ZNACZENIE MA BŁYSKAWICZNE OBSADZENIE PLATFORM 1 I 4 (nie wiemy, na którą z nich wróci boss). Kiedy Al'ar wybierze platformę, odpowiedni tank przejmuje bossa SZARŻĄ.
Faza I (5 tanków w rajdzie)
Platforma 1: Sulivoy/Thimotehh
Platforma 2: Wilk
Platforma 3: Daaron
Platforma 4: Sliwek
Bez rotacji, po flame quill tankowie wracaja na swoje platformy.
Faza II (4 tanków w rajdzie)
Na zmianę:
1. Daaron
2. Wilk
Faza II (5 tanków w rajdzie)
Na zmianę:
1. Sulivoy/Thimotehh
2. Daaron
3. Wilk
Tankowie na addach:
Faza I
1. Yerem
Wariant A: Tank zbiera wszystkie addy Z POMOCĄ HUNTERÓW i trzyma aż do początku Fazy II, kiedy są zabijane W BEZPIECZNEJ ODLEGŁOŚCI OD RAJDU.
Wariant B: Tank zbiera wszystkie addy, które są kolejno zabijane.
Faza II
1. Sliwek
2. Yerem
Tankowie zbierają wszystkie addy z pomocą hunterów i trzymają do końca walki.
Melee dps:
Blada, Straszyk - w Fazie I na addach, w fazie II na bossie.
Wariant A: w Fazie I sprowadzamy addy do 30 proc. HP i zostawiamy.
Wariant B: w Fazie I zabijamy kolejne addy, melee uciekają przed wybuchem, dobija Takin.
Ranged dps:
Elzbieta, Sivter, Takin, Vegelus, Kalaam, Keleborn, Ponia, Polak, Alishya, Orchide, Undet
W Fazie I dps na bossie no limits (nie ma aggro).
Wariant A: Na początku Fazy II: Alishya, Orchide - po 2-3 Seed of Corruption na addach. Następnie magowie i hunterzy równocześnie odpalają AOE. Potem dps na bossie (uwaga na aggro).
Wariant B: dps tylko na bossie
Healerzy:
Faza I
Nonenalim, Wolfhart , Zuzana ---> main tanks (Daaron, Wilk, Sulivoy/Thimotehh, Sliwek)
Druzzo, Dariush ---> Yerem + dps na addach (Blada, Straszyk, Takin)
Crakuf, Brittanyy ---> rajd
Faza II
Nonenalim, Wolfhart, Zuzana ---> tankowie na bossie (Sulivoy/Thimotehh, Daaron, Wilk)
Druzzo ---> Sliwek
Dariush ---> Yerem
Crakuf, Brittanyy ---> rajd + focus na tanków i offtanków
Demelain - 2008-01-13, 15:57
:
Grupa 1:
Kwinto
Blada
Straszyk
Sivter
Vegelus
Grupa 2:
Crakuf
Kalaam
Nightblood
Alishya
Undet
Grupa 3:
Orchide
Keleborn
Polak
Takin
Druzzo
Grupa 4:
Nonenalim
Wolfhart
Daaron
Sulivoy
Wilk
Grupa 5:
Wariatus
Brittanyy
Didimos
Gajanna
Sliwek
Demelain - 2008-01-13, 16:18
:
Buffy:
Druzzo: MotW (1, 2, 3, 4, 5)
Brittanny: spirit (1, 2, 3, 4, 5)
Zuzana: stamina (1, 2, 3, 4, 5)
Undet: shadow prot (1, 2, 3, 4, 5)
Kalaam: intelect (1)
Keleborn: intelect (2)
Ponia: intelect (3)
Polak: intelect (4, 5)
Dariush, Nonenalim, Wolfhart, Yerem: planuje CL