ZL
Rajdy - Wnioski z logów po próbach na imperatorze (12.01.2015)
Dynia - 2015-01-13, 09:30
: Temat postu: Wnioski z logów po próbach na imperatorze (12.01.2015)
Tak jak powiedziałem wczoraj na raidzie poprzeglądałem logi i zrobiłem parę zestawień.
Są to podsumowania ze WSZYSTKICH prób więc trzeba brać na nie trochę poprawkę ale pomimo tego niektóre rzeczy są naprawdę ważne i uważam że wiele z nich można usprawnić/ominąć etc.
Po pierwsze frost nova. Chciałem tylko przypomnieć że przez nią powinniśmy skakać aby otrzymać jak najmniejszy dmg. Dotyczy się to przede wszystkim melee które muszą odbiec na chwilę od bossa przed rzuceniem przez niego novy bo inaczej was odrzuca po cascie DOKŁADNIE w novę która leci i otrzymujecie dużo dużo dużo większy dmg niż powinniście otrzymać co zmniejsza zasoby many healer'ów a co za tym idzie brakuje nam jej na koniec walki. Pomagają tutaj spelle które zwiększają nasz movement speed, pewnie wszelkie blinki etc etc. dmg otrzymany przez poszczególnych graczy ze WSZYSTKICH prób wygląda tak (od góry osoby które oberwały NAJWIĘCEJ) :
Anula - 7.96m
Demelain - 7.91m
Rednada - 7.88m
Penalty - 7.60m
Keleborn - 7.24m
Didimos - 7.21m
Treach - 6.83m
Ebit - 6.81m
Outox - 6.81m
Grumdi - 6.80m
Cote - 6.36m
Liralean - 6.32m
Dynia - 6.11m
Imanangel - 5.70m
Nightblood - 5.66m
Kwintal - 5.43m
Wilk - 4.97m
Furiat - 4.42m
Evenixa - 4.39m
Kergocik - 3.22m (ale on oszukuje :D)
Kalaam - 1.81m
Jak sami widzicie różnice potrafią być naprawdę olbrzymie. Najlepszym przykładem jest Kalaam który dostał za JEDYNE 1.81m a Keleborn otrzymał 7.24m to jest aż 5,43 MILIONA różnicy między tą samą klasą! Więc tutaj dokładnie widać że coś można a nawet trzeba poprawić.
Po drugie addy. Tutaj uważam że mamy problem bo one nie schodzą tak szybko jak powinny. W tej walce duży add pojawiający się obok bossa ma ABSOLUTNY PRIORYTET zawsze i wszędzie. W pierwszych 2 fazach (nie mówię tu o INTERFAZACH) ma on tą samą ilość życia. Na wczorajszym raidzie miał około 2mln 200k życia. Na 3 fazie jego hp skacze o około 70% czyli miał mniej więcej 3mln 700k życia i na tej fazie skupienie aby go szybko zabić powinno być jak największe z uwagi na to że tutaj od debuffa obrywamy dużo mocniej. Im dłużej add żyje tym więcej dmg aoe raid otrzymuje więc analogicznie musimy więcej wyleczyć i tracimy więcej many i brakuje nam jej na dalszą część walki. Teraz małe zestawienie z każdego adda:
Pierwszy add z fazy pierwszej to Arcane Abberation (był tylko jeden w 1 fazie) a dmg zadany na nim ze wszystkich prób wygląda tak (od największej ilości zadanego dmgu) :
Keleborn 2,37m
Treach 2,03m
Didimos 2,00m
Grumdi 1,99m
Liralean 1,98m
Outox 1,91m
Kwintal 1,64m
Kalaam 1,62m
Evenixa 1,59m
Anula 1,45m
Cote 946,k
Wilk 823,1k
Ebit 806,4k
Nightblood 473,6k
Furiat 407k
Dynia 233,1k
Penalty 212,8k
Demelain 26,8k
Imanangel 12k
Rednada 11k
Kergocik 6k
Jak widać różnica między 1 dps'em a ostatnim wynosi prawie 2mln 100k! Tutaj zaznaczyłem Penaltiego bo uważam że powinieneś troszkę szybciej się na tego adda przerzucać :) Nauczysz się tego na 1 fazie i zaprocentuje to na wszystkich następnych.
Kolejny add w 2 fazie to Displacing Arcane Aberration tutaj dmg jest większy ale też było tych addów więcej (jeżeli dobrze czytam logi to średnio były 4 addy na fazę):
Grumdi 8,97m
Liralean 8.81m
Didimos 8.34m
Outox 7.71m
Treach 7.14m
Kwintal 6.64m
Anula 6.57m
Kalaam 6.29m
Ebit 5.03m
Keleborn 4.68m
Cote 4.22m
Evenixa 4.19m
Wilk 3.08m
Penalty 2.67m
Nightblood 2.61m
Furiat 1.96m
Dynia 1.09m
Demelain 398k
Kergocik 120k
Rednada 22k
I jak widać stawka nam się trochę zmieniła Kel z pierwszego miejsca spadł na 5 od końca :P Tutaj może być ten problem o którym wspominałeś z tabulatorem że nie zawsze działa ale to naprawdę wystarczy podejść i kliknąć jeszcze raz.
Kolejny add w 3 fazie to Fortified Arcane Aberration ma on więcej życia i pada wolniej ale powinien u nas padać dużo szybciej. Dlatego taktyka którą wczoraj zaproponowałem sprawdzi się tu dużo lepiej ale to omówię w innym punkcie. No to dmg done (jest mniejszy bo na tej fazie często gineliśmy i żyliśmy w niej najkrócej):
Outox 5,11m
Didimos 5.08m
Anula 5.02m
Liralean 4.76m
Grumdi 4.74m
Ebit 4.50m
Kalaam 4.42m
Keleborn 3.84m
Kwintal 3.28m
Treach 3.15m
Cote 2.65m
Nightblood 2.26m
Penalty 2.18m
Furiat 1.55m
Evenixa 1.16m
Dynia 173.9k
Demelain 119.5k
Kergocik 44.8k
Imanangel 11.7k
Rednada 11k
Wnioski wyciągnijcie sami.
Po trzecie uważam że taktyka której próbowaliśmy na początku (czyli wszystkie fazy na środku) jest dużo lepsza dla nas z uwagi na mniejszą stratę dpsu na addzie jak i bossie. W 3 fazie w której tank dostaje debuffa i nikogo nie może być 35 yardów od tanka nasze próby w których to melee odbiega od tanka razem z addem wprowadza za dużą stratę dpsu moim zdaniem. Jeżeli nauczymy się tego że tank zanim dostanie casta odbiega od bossa i dopiero podczas casta drugi tank go łapie razem z addem i przesuwa w naszą stronę bliżej krawędzi kółka melee się prawie w ogóle nie rusza i to samo ranged. I nawet jeżeli furiat nie zdąży odbiec to dbm ustawia radar który JEBITNIE ŚWIECI NA CZERWONO jeżeli jesteście w zasięgu tego tanka! (wszyscy chyba dbm'a mają prawda?). I zmiana taktyki dlatego że niektórzy nie potrafią korzystać z radaru jest stratą dla całego raidu a tak być nie powinno. Nawet jeżeli nie będziecie bić przez 2-3 sekundy bo wolicie odbiec zróbcie to! reszta która jest dobrze ustawiona nie będzie musiała się ruszać i naprawdę da nam to dużo więcej niż wam się wydaje.
Po czwarte magowie i ich fixejty. Próbujcie przerywać im te spelle tak dużo jak się da. Każdy taki interupt jest to kilkadziesiąt dmg mniej do wyleczenia i zmniejsza ryzyko zejścia do niskiego poziomu zdrowia sfixowanej osoby (bo w miedzy czasie wybuchają małe addy które robią aoe dmg). Tutaj miałbym wielką prośbę aby pierwsze 2-3 spelle z obu magów zostały przerwane bo wtedy wyeliminuje nam całkowicie to sytuację w której ktoś stojąc z raidem za wolno odbiegnie i oberwie cały raid. A tak dajemy tej osobie kilka sekund dłużej na bezpieczną ucieczkę z dala od rajdu.
Na koniec napiszę tylko że ten post nie jest pisany w celu ataku na kogoś i tym podobnych tylko na celu naprawienia naszych błędów i dzięki temu lepszemu progressowi. Taka nauka teraz zaprocentuje na przyszły raid który wchodzi w lutym. Pamiętajcie że całe to zestawienie jest ze wszystkich wipe'ów (czyli 11) i dlatego mogą się one różnić od logów z pojedynczej próby. I naprawdę uwierzcie mi że ta walka wcale nie jest łatwa i jest bardzo wyczerpująca psychicznie i fizycznie co było widać wczoraj po 3h wipe'ów. Jest tutaj wiele elementów na których trzeba się skupić i tutaj pojedyncze błędy mogą spowodować wipe. To nie jest normal gdzie takie błędy mogą być naprawione heal'em czy mocniejszym dps'em. Tutaj trzeba naprawdę się skupić. Jestem pewien tego że będziemy wipe'ować jeszcze wiele razy na nim ale satysfakcja po pokonaniu go będzie wtedy dużo większa. Ten boss jest dużo trudniejszy niż 1 boss na mythicu bo tam nasz brak dpsu naprawi wyuczona mechanika która wcale nie jest trudna a zwiększy nam dps od 25% do 100% jeżeli będzie wszystko szło perfekcyjnie.
No trochę napisałem i proszę nie linczować :P
Dziękuję za uwagę!
Kwinto - 2015-01-13, 10:11
:
bardzo ok analiza - jeszcze dodam dwie uwagi:
- targetowanie adda: najpierw pojawia się ten biały pierd, z którego add wychodzi, potem pojawia się nameplate (jak ktoś ma włączony), a dopiero po jakiejś sekundzie add jest targetowany tabem (_prawdopodobnie_ - ale to gdybanie - oznacza to, że dopiero wtedy staje się "attackable", a tylko po takich skacze tab). dlatego najbezpieczniej jest jednak klikać myszką, albo makrem, bo wielokrotne wciskanie tabów może powodować powrót z powrotem na bossa.
- chaos na fazie 3 i odbieganie tanków: można próbować jakichś spelli odskakujących typu Heroic Leap, ale to trzeba liczyć na to, że zawsze odpowiedni tank będzie dostawał marka...
Anula - 2015-01-13, 10:12
:
Szkoda, ze nie ma logow z drugiej czesci rajdu, gdzie szlo nam zdecydowanie lepiej.
Didimos - 2015-01-13, 10:19
:
Czy Wy to widzicie jestem najlepszy w biciu addów? Zawsze w pierwszej 3. Jestem z siebie dumny :> Jeszcze jak mnie ubierzecie to dopiero będę wymiatał ;)
Dynia - 2015-01-13, 10:32
:
Ada można targetować jak już pojawia się ta biała mgiełka
Racja anula tam były dużo lepsze i w sumie szkoda :)
no gratki didi :D:D
Wilk - 2015-01-13, 10:34
:
łatwo nie jest, cza trenować i nie odpuszczać. Pot i łzy, nie bez powodu ktoś imperatorowi dał ksywkę Guild Breaker. Wszyscy będziemy lepszymi graczami, jak go w końcu ubijemy :)