ZL
Taktyki - [Mythic] Tectus
Wesel - 2014-12-04, 01:15
: Temat postu: [Mythic] Tectus
TECTUS
UWAGA!!!
Ta taktyka jest opracowana z czasów bety, wiec nie potrafię powiedzieć czy to jest finalna wersja. + kilka moich własnych wniosków na koniec.
3 fazowa walka. Po zbiciu HP Tectusa do 0, dzieli się on na 2 Shards of Tectus. Po zbiciu owych Shardów, dzielą się one na 4 Motes of Tectus. Po zabiciu wszystkich Motes of Tectus, walka jest zakończona.
Ogółem do zbicia mamy 11 bossów + 1x Tectus 20% HP i 2x Shards of Tectus 20% HP (po rozbiciu się healują i trzeba je dobić).
Proponowany skład raidu: 2 tanków, 4 healerów, 14 dpsów.
Enrage Timer: nie wiem
Raid CD: do rozpisania przez jakiegos ogarnieta hilera :)
heroism: do ustalenia moim zdaniem jak beda 8 junior tectusow
The Living Mountain - Tectus stopniowo uzyskuje energię. Buff ten znika, gdy tylko Tectus zaczyna chanelować Tectonic Upheaval. Tectus MUSI być zabity, dopóki ma na sobie ten buff. Okazjonalnie będzie zyskiwał energię (jeśli otrzymuje damage,ylko wtedy będzie można go podzielić na 2 Shards of Tectus i przejść do kolejnej fazy.
Accretion - Tectus stopniowo absorbuje ziemię dookoła niego, co zwiększa jego damage done o 5%. Stackuje się. Zadawanie mu obrażeń zdejmuje stacki.
Crystalline Barrage - randomowy ranged target zostanie zmarkowany strzałką. Czerwona chmura będzie go goniła, zadając 164k pdmg na sekundę każdemu, kto w nią wejdzie. Osoba ta musi uciec z dala od grupy.
Fracture - niewielki wirek pojawi się na ziemi. Po paru sekundach wyskakuje w tym miejscu kolec, który zadaje 173k nature damage każdemu w pobliżu i odrzuca takie osoby.
Earthen Pillar - targetuje losowego ranged gracza, pod którego nogami pojawia się kółko. Po 2-3 sekundach, wyskakuje z tego miejsca ogromny słup ziemi, zabijający każdego w zasięgu. Słup pozostaje aktywny przez jakiś czas, blokując widoczność/LoS. Boss zyskuje tę umiejętność, gdy nabije sobie 25 energii
Tectonic Upheaval - gdy Tectus osiągnie 100 energii, zaczyna gwałtownie skakać w miejscu, zadając 35k nature damage na sekundę przez 10 sekund. Podczas channelingu, gdy jego HP zostanie zbite do 0, rozbije się on na 2 Shards of Tectus.
Gift of Earth - add wyrzuca z siebie wirek, który wycelowany jest w Tectusa. Tank musi przyjąć na siebie ten spell. Zadaje 352k pdmg i nakłada debuff Petrification. Jeżeli Gift of Earth uderzy w Tectusa, zyska on 10 stacków Accretion i najprawdopodobniej zabije rajd w trakcie Tectonic Upheaval.
Petrification - stackujący się debuff. redukuje movement speed o 2%. Jeżeli Tectus uderzy gracza z tym debuffem, zyska stacki Accretion i wyhealuje się.
Earthen Flechettes - zadaje targetom przed nim 243k nature dmg.
Raving Assault - okazjonalnie castowany, anuluje wszelki threat i charguje na losowego gracza (ranged prio?). Każdy złapany na ścieżce tego spella otrzyma 101k pdmg i zostanie odrzucony.
FAZA 2
(Shards of Tectus)
Gdy Tectus zostanie przełamany, pojawią się 2 Shards of Tectus. Posiadają wszystkie umiejętności, co Tectus w pierwszej fazie, ale zadają nieco mniejszy damage.
FAZA 3
(Motes of Tectus)
Gdy Shard of Tectus zostaje przełamany, na jego miejsce pojawia się 4 Motes of Tectus (w sumie 8, po zabiciu obu). One również posiadają umiejętności bossa z fazy pierwszej, ale zadają znacznie mniej damagu. Jeżeli ich HP zejdzie do 0 - umierają (nie trzeba w przypadku Motes czekać aż zaczną castować Tectonic Upheaval). Walka się kończy, gdy zabijemy wszystkie 8 Motes of Tectus.
Dzielimy rajd na trzy grupy: ranged, melee i tankowie. Boss tankowany jest na środku sali. Ranged muszą biegać dookoła przy krawędziach i unikać Earthen Pillar. Melee muszą uważać na Fractures. Obie grupy muszą unikać Crystaliine Barrage, a osoba, która ma go na sobie, musi uciec w kierunku przeciwnym do tego, w którym kieruje się grupa ranged unikając Pillarów.
Ważne info odnośnie Earthen Pillars: na becie miało się około 2 sekundy na ucieczkę z obszaru, gdzie Pillar się pojawi. Jeżeli jest to efekt zamierzony, tj czas nie zostanie wydłużony, rangedzi muszą się jak najbardziej zestackować - jeżeli chociaż jedna osoba będzie zbytnio odstawała, może zabić grupę i zablokować jej drogę ucieczki.
Co do addów: nie udało mi się na razie ustalić, jak często wychodzą.Pojawiały się w dość losowych miejscach i nim tank zdążył je tauntować, zwykle uderzały kogoś dość mocno. Tak czy siak, offtank musi soakować Gift of Earth i tauntować Berserkera, gdy tylko ten zakończy Raving Assault.
Gdy Tectus się już podzieli na 2 Shards of Tectus, zabawa się nieco komplikuje. Stacki nabijane są obusieczne, tj jeżeli jeden Shard wystackuje sobie Accretion, drugi też go otrzyma - należy więc je trzymać z dala od siebie. Zaleca się raczej szybko znukować Shardy, tak, aby padły na pierwszym Tectonic Upheaval. Gdy pojawi się 8 Motes of Tectus, zalecam odpalić Heroism i je znukować jak najszybciej, gdyż 8 Pillarów/Fractures na raz oznacza, że bardzo prędko zabraknie nam miejsca.. [Ewentualnie podzielić jakoś walkę, że najpierw zbić 1 Sharda, jak podzieli się na Motes znukować je oraz wyhealowanego Sharda, a potem zabić drugiego Sharda i jego podziałki. Tak się robiło na Heroicu.] Ale to już mądrzejsi ode mnie sobie dobiora.
Kilka faktów, które umilą nam walkę:
1.po rozbiciu Tectusa na Shards of Tectus, sam Tectus healuje się o 20% i należy go zbić. 2.Analogicznie w przypadku rozbicia Shards of Tectus na Motes of Tectus,
3. addy spawnują się na każdej fazie.