Deng napisał/a: |
1 - TcpAckFrequency - NOTE if you are running Windows Vista this setting may not have any effect - a hotfix is needed which i'm tracking down. This works fine under Windows XP
Type "regedit" in windows "run.." dialog to bring up registry menu Then find: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\ There will be multiple NIC interfaces listed in there, find the one you use to connect to the internet, there will be several interfaces listed (they have long names like {7DBA6DCA-FFE8-4002-A28F-4D2B57AE8383}. Click each one, the right one will have lots of settings in it and you will see your machines IP address listed there somewhere. Right-click in the right hand pane and add a new DWORD value, name it TcpAckFrequency, then right click the entry and click Modify and assign a value of 1. You can change it back to 2 (default) at a later stage if it affects your other TCP application performance. it tells windows how many TCP packets to wait before sending ACK. if the value is 1, windows will send ACK every time it receives a TCP package. 2 - TCPNoDelay This one is pretty simple (Discussed here) Type "regedit" in windows "run.." dialog to bring up registry menu Then find: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSMQ\Parameters Right-click in the right hand pane and add a new DWORD value, name it TCPNoDelay, then right click the entry and click Modify and assign a value of 1. Click Ok and close the registry editor, then reboot your PC. Once you're done with the technical stuff (it probably won't take more than 1 minute if you're not too bad at it), you can finally get your reward. |
Deng napisał/a: |
A więc tak:
WoW wykorzystuje tcp (większość gier udp). TcpAckFrequency (domyślnie 2) ustawione na 1 spowoduje, że windows będzie "odpowiadał" na pakiety tcp za każdym razem kiedy taki pakiet dostanie (a nie jak domyślnie - zbiorczo po dwóch) TCPNoDelay powoduje wyłączenie algorytmu Nagle'a, który siłą rzeczy zupełnie się nie sprawdza w WoW-ie. Oba te ustawienia są w całości bezpieczne i odwracalne. Nie zauważyłem żadnych zakłóceń w działaniu innych programów korzystających z tcp tudzież "zamulenia" łącza. Oba te ustawienia łącznie powodują zmniejszenie ping do serwera o mniej więcej połowę. Jest to w grze zauważalne. Algorytm nagle'a mieli nawet wyłączyć na chama w grze, nie wiem jednak dlaczego "nadal" mają to w planach. |
Kwinto napisał/a: |
Nagla akurat wyłączyli w 2.3.2... |