ZL

Z życia gildii - UWAGA!! NOWY REGULAMIN!!

Demelain - 2008-11-24, 20:12
: Temat postu: UWAGA!! NOWY REGULAMIN!!
Zgodnie z zapowiedzią, na okoliczność wejścia dodatku przygotowaliśmy nowy regulamin gildii. Połączyliśmy w nim dotychczasowy regulamin i zasady dkp w jedną całość, ale to, co powstało, nie jest tylko prostą kompilacją. Zmian jest sporo, bo staraliśmy się wyciągać wnioski z dotychczasowych doświadczeń i uczynić naszą małą konstytucję bardziej życiową i praktyczną. Mniej w niej cyferek i innych procentów, mniej precyzyjnie określonych wymagań, a więcej pola do podejmowania decyzji uznaniowych. Taka elastyczność jest nam potrzebna, bo wielu rzeczy nie da się zmierzyć i zważyć w prosty sposób. Będziemy z niej korzystać w interesie gildii. Mam nadzieję, że w ciągu naszej dotychczasowej współpracy zapracowaliśmy sobie na minimum zaufania i nikt nie obawia się, że chcemy w ten sposób osiągnąć jakieś niecne cele ;)

Życzę miłej lektury i przypominam, że nieznajomość prawa szkodzi :)

A.

PS. Nowe nazwy rang są może odrobinę kontrowersyjne, ale postanowiliśmy odejść od sztywnej i nudnej pseudo wojskowej terminologii na rzecz czegoś, mam nadzieję, w miarę zabawnego ;)

PS 2. Mamy jeszcze dzień lub dwa na ewentualne poprawki. Jeśli wytkniecie nam jakieś rażące błędy, przemyślimy sprawę :>


Regulamin Zmierzchu Lordaeronu


1. Prawa i obowiązki gracza

Gracz ma prawo do:

a. uczestnictwa w rajdach zgodnie z posiadaną rangą
b. korzystania z forum gildii
c. korzystania z banku gildii na ustalonych zasadach
d. zapowiedzianych nieobecności w granicach zdrowego rozsądku

Gracz ma obowiązek:

a. stosować się do zasad obowiązujących dla jego rangi
b. zarejestrować się na forum i w eqdkp (program do obsługi raid plannera i systemu dkp) pod nickiem postaci i regularnie śledzić pojawiające się ogłoszenia oraz kalendarz rajdowy

2. Rangi

Organizacyjne: Imperator Aligator - GM, Dekapitator - oficer, Egzekutor - lider, Uzurpator - alt oficera
Rajdowe: Predator – członek grupy rajdowej, Terminator - rekrut
Socjalne: Saturator – nierajdujący członek gildii, Alternator - alt
Karna: Wentylator – żółta kartka

Imperator Aligator – ma głos decydujący we wszystkich sprawach dotyczących funkcjonowania gildii.

Dekapitator – pomaga utrzymać porządek w gildii, uczestniczy w rozwiązywaniu bieżących problemów oraz planowaniu promiennej przyszłości. Do obowiązków oficera należy: udział w przygotowywaniu rajdów, opieka nad bankiem, forum i dkp, rozstrzyganie sporów, przyjmowanie i usuwanie z gildii oraz awansowanie i degradacja graczy.

Uzurpator - alt oficera

Egzekutor – lider klasowy lub pomocnik rajdowy. Pomaga graczom w swojej klasie dobrać sprzęt i ułożyć talenty, doradza jak grać, prowadzi rajdy lub wspiera RL-a w ich przygotowaniu i prowadzeniu.

Predator – członek grupy rajdowej. Ma pierwszeństwo udziału w rajdach (otrzymuje dkp za udział lub obecność w rezerwie) oraz priorytet w podziale lootu. Jego obowiązkiem jest:
a. dbać o postać w pełnym dostępnym zakresie (znajomość klasy i umiejętność gry, sprzęt za emblemy, reputację i z heroików, odpowiednie do jego jakości gemy, komplet najlepszych enchantów, nitek, łatek oraz bonusów związanych z posiadaną profesją).
b. regularnie uczestniczyć w regulaminowych rajdach i przygotowywać się do nich starannie pod kątem taktycznym oraz sprzętowo-potkowym.

Saturator – członek gildii nienależący do grupy rajdowej. Może zapisywać się na rajdy, ale bez prawa przynależności do rezerwy punktowanej dkp. Wchodzi do składu, jeśli na spot nie ma chętnych w grupie rajdowej, a RL akceptuje poziom jego przygotowania.
Rangę socjalną może otrzymać członek grupy rajdowej, który trwale lub przez dłuższy czas nie może regularnie rajdować oraz osoba decydująca się na dołączenie do gildii, mimo braku spota dla jej klasy. Zmiana rangi z socjalnej na rajdową jest możliwa w okolicznościach opisanych poniżej.

Terminator – nowy członek gildii przyjęty z zamiarem dołączenia do grupy rajdowej. Ma ograniczone prawa w gildii – w szczególności prawo do udziału w rajdach i do lootu. Ma również obowiązek jak najszybciej uzupełnić ewentualne braki sprzętowe i zapisywać się na rajdy, jeśli jego wyposażenie spełnia niezbędne minimum.

Alternator – alt. „Nieużywane” alty będą usuwane z gildii po konsultacji z graczem.

Wentylator – ranga równoznaczna z żółtą kartką. Gracz może ją otrzymać, jeśli nie spełnia wymagań dla swojej rangi lub jeżeli jego zachowanie rażąco odbiega od obowiązującego w gildii kanonu (brak kultury, niesolidność, etc.). Otrzymanie żółtej kartki poprzedza rozmowa ostrzegawcza, chyba że wiąże się ono z dłuższą i niewyjaśnioną nieobecnością, która uniemożliwia taką rozmowę. Jeśli gracz uporczywie nadal nie spełnia wymagań gildii, jest z niej usuwany.

Rekrutacja do gildii i grupy rajdowej oraz zmiana klasy/specjalizacji

Grupa rajdowa jest zamknięta. Awansowanie gracza do rangi rajdowej może nastąpić wyłącznie w przypadku pojawienia się zapotrzebowania na jego klasę i tylko wówczas, gdy kandydaturę akceptuje GM, oficerowie i szefowie klas. Rekrutacja do grupy rajdowej jest prowadzona w pierwszej kolejności wewnątrz gildii – wśród graczy nierajdujących. Jeśli w tym gronie nie ma odpowiednich kandydatów (graczy dbających o postać, dysponujących odpowiednim skillem i chętnych do regularnego rajdowania), gildia otwiera rekrutację zewnętrzną. Wolny spot w grupie rajdowej może również zostać obsadzony w wyniku zmiany klasy/specjalizacji jednego z jej członków. Reroll bezwzględnie wymaga zgody zarządu gildii. W przeciwnym razie może skutkować utratą miejsca w grupie rajdowej.


Usunięcie z gildii i grupy rajdowej

Członek grupy rajdowej może zostać z niej usunięty, jeśli nie spełnia oczekiwań dla jego rangi opisanych powyżej. Zmiana rangi na socjalną może nastąpić z inicjatywy zarządu gildii lub samego zainteresowanego. Przedłużająca się ponad miarę nieobecność online lub zachowanie naruszające obowiązujące w gildii standardy kultury i dobrego smaku będzie skutkować usunięciem gracza.

3. Rajdy i dkp

Zasady ogólne:

a. Gracz ma obowiązek przygotowania się do rajdu. Wymagana jest znajomość taktyk, posiadanie sprzętu umożliwiającego dwustronną komunikację głosową, obowiązkowych modów oraz „dopalaczy”.
b. O nieobecności lub spóźnieniu gracz jest zobowiązany skutecznie uprzedzić organizatorów rajdu.
c. Opuszczanie rajdu przed regulaminową godziną jego zakończenia jest niedopuszczalne, chyba że gracz wcześniej o tym uprzedzi i mimo to zostanie zakwalifikowany do składu.
d. Naruszanie powyższych zasad może prowadzić do działań odwetowych, poczynając od kary dkp, a na usunięciu z grupy rajdowej lub gildii kończąc.

Miejsce w składzie rajdowym i rezerwa:

a. O zakwalifikowaniu gracza do składu decyduje RL, kierując się w pierwszej kolejności dobrem rajdu (balans grupy, skill, niezawodność, znajomość bossa), a w drugiej – interesem poszczególnych graczy (zapotrzebowanie na loot, chęć uczestniczenia w rajdzie). Podczas rajdów progresowych siła grupy jest absolutnym priorytetem.

b. Członek grupy rajdowej niezakwalifikowany do składu ma obowiązek pozostawania w rezerwie, za co otrzymuje dkp na równi z uczestnikami rajdu. Obecność online ani przebywanie na ventrillo nie jest konieczne, wymagana jest jednak gotowość dołączenia do rajdu w ciągu 5 minut. Rezerwa może być kilkakrotnie podczas rajdu kontrolowana przez wyznaczonego oficera. Brak odpowiedzi na check skutkuje niezaliczeniem obecności na rajdzie oraz dkp.

Dkp:

a. Gracze otrzymują dkp za udział w oficjalnie organizowanych rajdach i pozostawanie w rezerwie. Za rajd do instancji 10-osobowej - 5 dkp, a 25-osobowej – 10 dkp. Rajdy z first i second killem są punktowane dodatkowo - odpowiednio x 3 i x 2.
b. Punktowane są wyłącznie rajdy zaliczane do aktualnego progresu gildii. Rozpoczęcie progresu w instancji o wyższym poziomie trudności oznacza, że za rajdy do poprzedniej przestajemy naliczać dkp.
c. Gracze spoza grupy rajdowej otrzymują dkp wyłącznie za rajdy, w których faktycznie uczestniczyli.
d. Efektywna pula dkp, którą może dysponować gracz, wynika z pomnożenia całego posiadanego dkp przez współczynnik frekwencji na regulaminowych rajdach obliczany dla ostatnich 30 dni (Przykładowo: Gracz, który zgromadził 300 dkp i uczestniczył w 80 proc. rajdów w ciągu ostatnich 30 dni, na najbliższym rajdzie może wydać najwyżej 240 dkp.).

Podział lootu:

a. Wszystkie dropy, z wyjątkiem recept na przedmioty BoE, są licytowane. Gracze licytują w ramach efektywnej puli dkp. Licytacja na kredyt może się odbywać wyłącznie w przypadku, gdy wszyscy zainteresowani o najwyższym priorytecie (o czym w punkcie c.) mają do dyspozycji mniej dkp niż wynosi cena wywoławcza.
b. Cena wywoławcza wynosi 10 dkp dla instancji punktowanej i 0 dkp dla niepunktowanej. W przypadku licytacji przedmiotów do offspeca, dla czynnie rajdujących altów lub graczy spoza grupy rajdowej cena wywoławcza wynosi 0 dkp niezależnie od poziomu instancji. Za zgodą wszystkich zainteresowanych drop może zostać przydzielony za 0 dkp na podstawie rolla. Nie dotyczy to dropów do main speca dla mainów z grupy rajdowej w instancjach punktowanych.
c. Pierwszeństwo udziału w licytacji jest następujące: main z grupy rajdowej do main speca -> czynnie rajdujący alt do main speca -> main z grupy rajdowej do offspeca -> main spoza grupy rajdowej -> incydentalnie rajdujący alt. Nowo przyjęty członek gildii, dopóki nie otrzyma rangi rajdowej, może uczestniczyć w licytacji z priorytetem wskazanym przez RL-a.
d. W przypadku licytacji przedmiotów do main speca obowiązują ponadto (w ramach poszczególnych poziomów priorytetu) następujące zasady:
- gracze mają prawo licytować przedmiot o niższej klasie armoru, jeśli nie ma na niego chętnych z właściwej klasy
- pierwszeństwo w licytowaniu bronii ręcznych mają klasy melee, a dystansowych – klasy ranged
e. Recepty na przedmioty BoE przydzielamy bez dkp. Decyduje: ranga -> współczynnik frekwencji -> roll.


4. Bank

a. Do banku trafiają wszystkie materiały uzyskane z DE dropów pochodzących z organizowanych przez gildię rajdów. Mogą one być wydane graczom na określone przez gildię cele.
b. W banku gromadzone są również przedmioty z odpornościami, które mogą być wydane potrzebującym ich graczom.
c. Zasoby finansowe i rzeczowe zgromadzone w banku mogą być wykorzystane do realizacji strategicznych celów gildii.
d. Gracz może uzyskać pożyczkę z banku na określony cel i ze z góry ustalonym nieodległym terminem zwrotu.

5. Przepisy przejściowe

Gracze, którzy zostali przyjęci do gildii przed wejściem w życie niniejszego regulaminu i nie biorą regularnie udziału w rajdach, nie otrzymają miejsca w grupie rajdowej. Zakwalifikowanie ich do niej może nastąpić za zgodą GM-a, oficerów i lidera klasy w ramach wewnętrznej rekrutacji opisanej w niniejszym regulaminie.

Posłowie


Jak powiedziałby kapitan Barbossa, ten regulamin to tylko wskazówki. Chodzi o ujęcie w nim podstawowych zasad i zarysowanie najważniejszych oczekiwań – niekoniecznie precyzyjnie ubranych w cyferki. Ponadroczna praktyka nauczyła nas, że nie da się skodyfikować wszystkiego, a wiele rzeczy ciężko zmierzyć i policzyć. Dlatego nie zamierzamy nawet się do tego przymierzać, polegając na wyczuciu graczy i zarządu, co do tej pory całkiem przyzwoicie się sprawdzało. Nadal będziemy starali się odróżnić obiektywne okoliczności od przeginania pały, punktować zaangażowanie i solidność, a tępić lenistwo i pogrywanie w kulki. W sprawach spornych będzie decydował zdrowy rozsądek. Guild master zawsze ma prawo podjąć decyzję bez podpierania się paragrafem, co nie oznacza, że będzie łamał zasady na lewo i prawo. GM może również odstąpić od sztywnego stosowania zapisanych w regulaminie zasad (działając raczej na korzyść niż na niekorzyść gracza), jeśli życie tego wymaga. Bo w życiu, wiadomo, różnie bywa. Będziemy więc stosowali reguły, ale nie w sposób sprzeczny ze zdrowym rozsądkiem i elementarną sprawiedliwością.
Kwinto - 2008-11-24, 20:24
:
Alishya napisał/a:
- gracze mają prawo licytować przedmiot o niższej klasie armoru, jeśli nie ma na niego chętnych z właściwej klasy
- pierwszeństwo w licytowaniu bronii ręcznych mają klasy melee, a dystansowych – klasy ranged


Zawczasu zastrzegamy też, że na biżuterię typu "+crit +spell power" mają prio kasterzy, analogicznie na "+crit +ap" - klasy fizyczne itd itp, nie ma sensu wszystkich kombinacji wypisywać w regulaminie, ale teraz często będzie się zdarzać, że np kasterski neck/trinket/whatever jest dobry dla dpsu fizycznego, zwłaszcza jeśli ten fizyczny chodzi jeszcze w epiku z BT... Generalnie reguły będą tu obowiązywać podobne jak w przypadku klas ciuchów.
Nightblóód - 2008-11-24, 20:30
:
Alishya napisał/a:
b. Punktowane są wyłącznie rajdy zaliczane do aktualnego progresu gildii. Rozpoczęcie progresu w instancji o wyższym poziomie trudności oznacza, że za rajdy do poprzedniej przestajemy naliczać dkp.


cos mi tu nie gra, ale nie mam czasu teraz napisac, gdyz:
a) leveluje :)
b) na uwagi do regulaminu niewiele czasu mamy

moze autor/zy rozjasnia ciemnocie jaka idea ma temu przyslugiwac? ;)
Demelain - 2008-11-24, 20:32
:
Idea jest taka, Night, że za farmę starych instów nie płacimy dkp, ale i epixxy z nich można brać za darmo, chyba że będą chętni do płacenia.
Strasia - 2008-11-24, 21:50
:
Kwinto napisał/a:
że na biżuterię typu "+crit +spell power"


Biedni paladyni/szamki/pryszcze(tbh, druid też "coś tam z crita dostaje")... Jeśli już to chyba tylko "+hit +spell power"? :>
Sulivoy - 2008-11-24, 22:01
:
Alishya napisał/a:
Obecność online ani przebywanie na ventrillo nie jest konieczne, wymagana jest jednak gotowość dołączenia do rajdu w ciągu 5 minut. Rezerwa może być kilkakrotnie podczas rajdu kontrolowana przez wyznaczonego oficera. Brak odpowiedzi na check skutkuje niezaliczeniem obecności na rajdzie oraz dkp.



Czyli taki oficer bedzie do wszystkich z rezerwy dzwonił?
Hocik - 2008-11-24, 22:10
:
Jest Terminator jest Predator a gdzie Obcy :P

btw dobra robota
Demelain - 2008-11-24, 22:36
:
Sulivoy napisał/a:
Czyli taki oficer bedzie do wszystkich z rezerwy dzwonił?


Miałam nadzieję, że ten temat się pojawi ;) Nie, Sebek. To interes gracza, żeby odpowiedzieć na check w formie /w do właściwego oficera. Ostatecznie za coś tym rezerwistom przyznajemy dkp. Jeśli ktoś nie ma ochoty siedzieć na vencie albo na /g, może się np. z kimś umówić, że zawiadomi go o checku. Wszystko jedno jak, ale w ciągu 5 min. musi pójść whisp do czekisty :>
Ranghar - 2008-11-24, 23:57
:
Cytat:
Członek grupy rajdowej niezakwalifikowany do składu ma obowiązek pozostawania w rezerwie,... Brak odpowiedzi na check skutkuje niezaliczeniem obecności na rajdzie oraz dkp.

Czy slowo "obowiazek" znaczy, ze jak nie znajdzie sie dla mnie miejsce w składzie, to i tak musze być dyspozycyjny? Czy mogę powiedzieć, że w takim razie nie interesuje mnie dkp i powiedzmy idę oglądać film?
Strasia - 2008-11-25, 00:06
:
Sądząc po drugim zdaniu po prostu nie dostaniesz dkp, i nie zaliczy obecności , więc nie ma znaczenia czy musisz czy nie, wiem kombinator jestem :>
Kwinto - 2008-11-25, 01:05
:
Ranghar napisał/a:

Czy slowo "obowiazek" znaczy, ze jak nie znajdzie sie dla mnie miejsce w składzie, to i tak musze być dyspozycyjny? Czy mogę powiedzieć, że w takim razie nie interesuje mnie dkp i powiedzmy idę oglądać film?

Powiedzmy "tak" - chyba, że RL ustali inaczej i indywidualnie poprosi cię o pozostanie w rezerwie "bo być może X będzie się musiał urwać z ważnych powodów", ale to będzie ustalane zawsze indywidualnie i zawsze będzie można się umówić np na telefon czy cuś.
Co do reszty ma rację Straszyk, że jeżeli zdecydujesz się odpuścić, to bez DKP i z tym procentowym ograniczeniem wysokości licytacji przez najbliższy czas.
Ranghar - 2008-11-25, 01:11
:
Tak też myslałem, tylko chciałem się upewnić, bo natknąłem się na silne słowo* :)

* [Power Word - Must]
Demelain - 2008-11-25, 01:21
:
Bo zasadniczo, Ranghar, oczekujemy jednak bycia w rezerwie. Grupa rajdowa jest mała i rezerwa też jest mała. Nie wymagamy wiele - wystarczy być do wzięcia w czasie, który i tak zazwyczaj przeznaczamy na grę (bo przecież rajdy odbywają się w stałych dniach i godzinach). Zresztą, jak słusznie zauważył Strasz, odmowa pozostania w rezerwie przełoży się na frekwencję. A frekwencja to nie tylko narzędzie do wyliczania efektywnego dkp, ale też miara czyjegoś zaangażowania i przydatności dla grupy :>
Undet - 2008-11-25, 05:47
:
a ja tam nie czaje tego efektywnego dkp. Rozumiem ze jest jakas tam regulka matematycza ale ja chyba ciemny jestem.
Moje dkp zalezy od mojej frekwencji czy nie? bo z tego co jest napisane wyzej to np mam 6000 dkp, moja srednia obecnosc na raidach w ostatnich dniach byla 50% - czyli moge uzyc 3000 dkp, tak? ALe jak w przyszlym miesiacu bede mial 100% obecnosci to te 6000 mi wroci czy nie? Czy trace dkp z nieobecnosci na zawsze czy jest to tylko zamrozenia?
Vegelus - 2008-11-25, 09:25
:
No bo to kolejny, nikomu niepotrzebny i utrudniający życie lipton, Undeciku ;).
Samo wprowadzenie licytacji na tokeny rozwiązuje większość istniejących "problemów", a i wszelkie "sprawiedliwe" czy "amortyzujące" systemy dkp tak fajnie w praktyce się nie sprawdzają.
Proste, kapitalistyczne (mam to wydaję, nie mam to biedzę i zbieram) licytacje sprawdzają się najlepiej.