ZL

Rajdy - Parę ciekawostek o JoW i mitigation

Demelain - 2008-10-25, 12:03
: Temat postu: Parę ciekawostek o JoW i mitigation
Kilka słów a propos naszej dyskusji o mechanice JoWa. Wczorajsza walka z Bloodboilem, na której brakowało mi many jak jasna cholera, dość dobrze obrazuje problem. Poniżej zestawienie, kto ile many dostał:

Vegelus: 16,8k (JoW: 15,1k, Replenishment: 1,7k)

Soucouyant: 15,7k (JoW: 13,7k, Replenishment: 2k)

Elzbieta: 14,5k (JoW: 12,3k, Replenishment: 2,2k)

Dzidzia: 13,3k (JoW: 6,4k, Replenishment: 2,2k i dodatkowo: Master of Elements: 2,6k, Mana Spring: 1,4k, Hymn of Hope: 0,7k)

Ponia: 14,3k (JoW: 5,2k, Replenishment: 3,3k i dodatkowo: Master of Elements: 3,7k, Mana Spring: 1,4k, Hymn of Hope: 0,7k)

Ranghar: 11,9k (JoW: 4,1k, Replenishment: 2,0k i dodatkowo: Moonkin Form: 3,7k, Mana Spring: 1,4k, Hymn of Hope: 0,6k)

Szop: 9,7k (JoW: 4,6k, Replenishment: 2,2k i dodatkowo: Mana Spring: 1,4k, Water Shield: 0,8k, Hymn of Hope: 0,7k)

Anula: 5,9k (JoW: 3,7k, Replenishment: 2,2k)

Undet: 6,8k (JoW: 3,6k, Replenishment: 3,2k)

Alishya: 5,9k (JoW: 2,8k, Replenishment: 3,1k)

Vatrass: 6,3k (JoW: 3,1k, Replenishment: 3,2k)

W zestawieniu celowo nie umieściłam Life Tapa (którego zresztą solidnie nerfnięto), bo to jedyny niepasywny sposób odzyskiwania many wymuszający przerwy w depeesie. Zapewniam Cię, Veg, że zmiana mechaniki JoWa - chyba wbrew intencjom Blizza - nie zadziałała proporcjonalnie. Różnice w częstotliwości ataków między huntardami a lockami i spriestami są znacznie większe niż w wielkości puli many, od której liczy się 2-proc. zwrot. Nie wiem, czy sprieści mieli wczoraj problemy z maną (z fiendów w każdym razie nie korzystali, więc może nie). Magowie i sowy mają dodatkowe pasywne zdolności zwracające manę. Jeśli uwzględnisz jeszcze różnice w zużyciu many przez poszczególne klasy, dysproporcja staje się wręcz kuriozalna. Dlatego, dopóki Blizz czegoś z tym nie zrobi, szamka z mana spring i priesta używającego hymn of hope (które idiotycznie działają na grupę, a nie na rajd) będą teraz dostawały locki, o ile nie będą niezbędni lekarzom.

Przy okazji widać, jak Blizz spieprzył mechanikę Replenishmentu, z którego najbardziej potrzebujący korzystają w niewiele większym stopniu niż ci, którzy w ogóle nie mają problemów z maną.

Druga ciekawostka to mitigation podczas walki z Radą. Początkowo myślałam, że Blizz coś zmajstrował z Chromatic Resistance Aurą rzucaną przez Gathiosa, która zwiększa odporność całej czwórki na wszystkie szkoły magii o 250. Przed 14 X nasze mitigation na tej walce wynosiło od kilku do kilkunastu proc. (ta ostatnia wielkość wyłącznie w ekstremalnych i rzadkich przypadkach). Wczoraj casterzy mieli mitigation nawet do ponad 30 proc. Rozszyfrowałam ten problem już po opisaniu strat (do wglądu poniżej). Po prostu walka jest tak krótka, że moby mają aurę (która ma minutowy CD) przez większą część czasu ;) Mimo to zostawiam rozpiskę. Może kogoś zainteresuje, kto ile stracił* wskutek mitigation.

Straty total [Proc. mitigation (stracony dmg) z poszczególnych skilli]

Ponia: 41,7k dmg [Fireball 21,2 proc. (34,9k dmg), Scorch 11 proc. (2,2 k dmg), Pyroblast 8,8 proc. (4,6k dmg)]

Dzidzia: 8,1k dmg [Scorch 3,5 proc. (4,9 k dmg), Pyroblast 4,4 proc. (2,9k dmg), Fire Blast 8,8 proc. (0,3k dmg)]

Kalaam: 17,9k dmg [Frost Bolt 10,2 proc. (16,9k dmg), Water Bolt 4,6 proc. (1k dmg)]

Ranghar: 74,1k dmg [Starfire 20,1 proc. (64k dmg), Moonfire 8,4 proc. (4,6 k dmg), Insect Swarm 27,8 proc. (7,5k dmg)]

Anula: 29,4k dmg [Mind Fly 18,9 proc. (7,3k dmg), Mind Blast 22,2 proc. (5,7 k dmg), SW: Pain 28,3 proc. (7,4k dmg), Devouring Plague 34,4 proc. (5,4k dmg), SW: Death 15,3 proc. (1,1k dmg), Vampiric Touche 36,2 proc. (2,5k dmg)]

Undet: 65,1k dmg [Mind Fly 19,4 proc. (14k dmg), Mind Blast 19,8 proc. (14,5 k dmg), SW: Pain 31,8 proc. (12,8k dmg), Devouring Plague 23 proc. (6,2k dmg), SW: Death 27 proc. (7,2k dmg), Vampiric Touche 27,6 proc. (10,4k dmg)]

Szop: 70,5k dmg [Lightning Bolt 18,8 proc. (55,5k dmg), Chain Lightnig 18 proc. (14,2k dmg), Earth Shock 38,3 proc. (0,8k dmg)]

Vatrass: 54,2k dmg [Shadow Bolt 25,5 proc. (54,2k dmg)]

Alishya: 73,8k dmg [Shadow Bolt 24,5 proc. (25,6k dmg), Corruption 25,5 proc. (13,9 k dmg), Unstable Affliction 26,5 proc. (11k dmg), Curse of Agony 19,3 proc. (6,7k dmg), Siphon Life 24,7 proc. (6k dmg), Haunt 16,2 proc. (3,4k dmg), Pandemic 16,3 proc. (3k dmg), Immolate 19 proc. (2,6k dmg), Shadow Bite 18,1 proc. (1,6k)]

*Zestawienie jest uproszczone, bo np. ja miałam dodatkowo dwa pełne resisty na haunta (którego nie można powtórzyć ze względu na 10-sek. CD). Spowodowało to, że przez kilkadziesiąt sekund moje DoTy były o 20 proc. słabsze (czego wprost w wwsie nie widać). Musiałam też tracić czas na odświeżanie corruption, co z talentów haunt powinien robić za mnie. Dodam, że teoretycznie z ciuchów i talentów mam 2 proc. do hit powyżej capa :>
Anuli też zdarzyły się dwa pełne resisty na MF i jeden na VT, a zapewne również jest co najmniej hit caped. Dodam, że i Anula, i ja, wylecieliśmy z gry na kilkadziesiąt sekund, więc w pełnym czasie straty pewnie byłyby odpowiednio większe.
Wariatus - 2008-10-25, 13:04
:
1. Tak JoW jest podobno sypnięty, gdzieś o tym czytałem. Nie pamietam gdzie ani kiedy (1 moze 2 tygodnie temu) podobno bedzie to naprawione (najpóźniej w WotLK)
Na chwile obecną uznaj to jako złośliwość mechaniki paladynów wobec locków.

2. Hymn of Hope nie powinien być liczony jako argument bo to buff grupowy, a jego brak jest spowodowany takim a nie innym ustawiem grup. (Było trzeba pomyśleć wcześniej bo blizz uprzedzał, że to party buff.)
Witam po stronie klas z popieprzoną mechaniką działania :mrgreen:

3. Przestań whinować. Talenty są do celowo przeznaczone na 80lvl. Nikt nikogo nie oskarża o obijamie się w dps'ie, a ty ciągle się próbujesz usprawiedliwiać i doszukiwać się złośliwości (points at yesterday)
Będziesz widzieć swoje duże cyferki za dziesięć leveli. Kiedy gear bedzie odpowiedni do talentów, a odpowiednie NERFy będą wprowadzone do innych klas (patrz np. hunterzy i armor bossów). Na chwile obecną nikogo nie powinno obchodzić ile kto robi dps'u bo nawet Blizzard ma to gdzieś (a zalożenie jest, że rogal=durid=warek=shamek=hunter=palek=priest=mag=lock=dk jako dps).
Czas między 3.0 a WotLK jest na robienie achivementów, zwiedzanie i farme gadżetów.
...
prawie zapomniałem: LOL lock bez many ]:>
Demelain - 2008-10-25, 13:15
:
Wariatus napisał/a:
1. Tak JoW jest podobno sypnięty, gdzieś o tym czytałem. Nie pamietam gdzie ani kiedy (1 moze 2 tygodnie temu) podobno bedzie to naprawione (najpóźniej w WotLK)
Na chwile obecną uznaj to jako złośliwość mechaniki paladynów wobec locków.


Może jest sypnięty, ale imo po prostu działa dokładnie zgodnie z tooltipem.

Wariatus napisał/a:
3. Przestań whinować. Talenty są do celowo przeznaczone na 80lvl. Nikt nikogo nie oskarża o obijamie się w dps'ie, a ty ciągle się próbujesz usprawiedliwiać i doszukiwać się złośliwości (points at yesterday)


Wariat, to akurat nie łajn, tylko próba analizy wwsa. A że jestem ostatnio uczulona na uwagi o moim depeesie, to prawda. Działa tu elementarna psychologia. Jak powiesz prostemu, że jest garbaty, to się uśmieje, a jak garbatemu, to będzie mu przykro :>
Co do reszty nie podejmuję dyskusji, bo najpierw musiałabym Cię namówić do bliższego przyjrzenia się klasie, której nie znasz, na co pewnie nie masz ochoty. Więc zostańmy przy kompromisowym stanowisku, że poczekamy, zobaczymy ;)
Wariatus - 2008-10-25, 13:27
:
Alishya napisał/a:
Wariatus napisał/a:
1. Tak JoW jest podobno sypnięty, gdzieś o tym czytałem. Nie pamietam gdzie ani kiedy (1 moze 2 tygodnie temu) podobno bedzie to naprawione (najpóźniej w WotLK)
Na chwile obecną uznaj to jako złośliwość mechaniki paladynów wobec locków.


Może jest sypnięty, ale imo po prostu działa dokładnie zgodnie z tooltipem.

raczej chodzilo mi o to, że nie wszystko co trafia w cel może wywołać proc lub pełny proc JoW'a
np. kiedyś magowie strzelając frostboltem nie dostawali many (JoW nie współpracował z tym spelem)

PS. JoW swoją drogą zostanie nerfniety z 2% do 1% regenu many, enjoy -.-
Demelain - 2008-10-25, 13:45
:
Wariatus napisał/a:
raczej chodzilo mi o to, że nie wszystko co trafia w cel może wywołać proc lub pełny proc JoW'a


Może i tak, ale zwróć uwagę na to, że huntardzi w tej walce trafili cel średnio po 150+ razy. Ja 52 ;) Więc nawet jeśli wszystkie moje spelle będą procowały, jak należy, nie mam szans odzyskać tyle many, co huntardzi, choć czary mam dużo droższe. Right?
Wyrównać to mógłby tylko wewnętrzny CD JoWa - nie tyle na korzyść locków, ile na niekorzyść hunterów niestety.
Wariatus - 2008-10-25, 14:16
:
problem polega na tym, że dot'y na pewno nie proc'ują JoW'a (imo zdziwilbym sie gdyby to robily) a to one stanowią wiekszość twojej rotacji, a nie spele/ataki z dmg on hit (shadowbolt ?) które aktywuja JoW
Demelain - 2008-10-25, 14:19
:
Nie procują, jak tikają, ale samo rzucenie czaru powinno dawać proca, nie sądzisz? 52 to liczba moich ataków, a nie tików.

PS. Wiem, że ostatnio jestem zupełnie nie do wytrzymania. Mogę Was tylko serdecznie przeprosić i poprosić o wyrozumiałość. Mam nadzieję, że to, co mnie ostatnio męczy jak cholera (przede wszystkim obawa, że będę musiała zrezygnować z ulubionej postaci, bo nie dam rady porządnie nią grać i prowadzić rajdów), wkrótce jakoś się rozwiąże. Wiem, że to tylko gra. Siła negatywnych emocji, jakie w związku z nią ostatnio nieustannie mi towarzyszą, dowodzi tylko skali mojego uzależnienia. Mam gorącą prośbę. Spróbujcie jeszcze trochę wytrzymać moje humory (bo po prostu nic nie mogę na te cholerne emocje poradzić) i nie następować mi za mocno na odciski. A ja spróbuję nad tym diabelstwem zapanować :>
Wariatus - 2008-10-25, 14:57
:
Cytat:
ale samo rzucenie czaru powinno dawać proca, nie sądzisz?

hmm ciekawa uwaga. Wydaje się, że powinno, ale nie daje :roll:
co potwierdza, że JoW działa tylko z atakami dmg on hit
i skazanie locków na siedzenie w grupie z shamkiem/priestem ;)
Strasia - 2008-10-25, 16:13
:
NADEPTYWAĆ na odciśki? /cast Thunder Clap
Demelain - 2008-10-25, 16:39
:
Cytat:
słownik jęz. polskiego

następować (Wilga)
cz. ndk Ia - nastąpić dk VII 1. ‘stawać, nadeptywać, przydeptywać coś’ 2. ‘pojawiać się, być za czymś (po czymś) w kolejności’ 3. ‘nadchodzić, nastawać, zdarzać się, zachodzić’

Vegelus - 2008-10-25, 17:25
:
Alishya napisał/a:
Wariatus napisał/a:
raczej chodzilo mi o to, że nie wszystko co trafia w cel może wywołać proc lub pełny proc JoW'a


Może i tak, ale zwróć uwagę na to, że huntardzi w tej walce trafili cel średnio po 150+ razy. Ja 52 ;) Więc nawet jeśli wszystkie moje spelle będą procowały, jak należy, nie mam szans odzyskać tyle many, co huntardzi, choć czary mam dużo droższe. Right?
Wyrównać to mógłby tylko wewnętrzny CD JoWa - nie tyle na korzyść locków, ile na niekorzyść hunterów niestety.

Problem w tym że JoW ma wewnętrzny CD, (tak jak i Replenishement palków i spriestów) czterosekundowy zresztą. I na tym właśnie polega bug, że ten wewnętrzny CD nie działa :>.
A obecny nerf z 2% na 1% to pewnie kolejna łatka na szybko dla tego problemu.
Wilk - 2008-10-25, 18:55
:
/whine mode on
/cry

Podłącze się pod ten mini-whine, trochę się wypłakać ;) Ferali atm nie dotyczą żadne poważniejsze bug-i. Nie przeszkadza to natomiast temu, ze po patchu miejsce kotów w wws-ach spadło jeszcze niżej niż locków. Z środka stawki melee wylądowaliśmy w kotach na miejsce tuż ponad tankiem, to wcale nie jest "na cztery łapy" :P Bardzo możliwe, że do 80-tki ta sytuacja się poprawi, bo buildy są raczej niekompletne, jednak ja nie widzę szans na taką poprawę, która postawi nas na miejscu, na którym byliśmy wcześniej. 75 lvl przynosi skill, który może mocno komplikując grę poprawić nasz dps, jednak nie w takim stopniu, żeby dorównać innym melee dps-om. Może blizz widzi boomkina jako jedyny spec dps-owy druida, mam nadzieję, że nie i druidów dotkną jeszcze poważne zmiany, poprawiające istniejącą sytuację. Płacz nie jest do końca kompletny, bo patch zrobił z nas prawdopodobnie najlepszą klasę tankującą w grze, co najmniej równą dobrze granemu wojownikowi, można powiedzieć coś za coś... jednak nie, nie do końca. W raidzie jest mocno ograniczona ilość spotów dla tanków, do tej pory zero problemu, można wziąć ferali, spokojnie uzupełnią spot melee dps, było minęło, nie ma już i przy obecnej feralowej mechanice raczej nie będzie "lol-cat-dps". ATM raid lider musi traktować ferali tak, jak do tej pory puszki, jak nie tankuje, to nie licząc innervate (rzucam, ale tbh nie pamiętam już kiedy ostatnio był naprawdę niezbędny) i combat resowania, może ustawić autoattack i iść na kawę. Zupełnie nie przesadzając, wojownik robi teraz bardzo podobny damage (kiedy nie tankuje), świat na głowie stanął ;)

W osłupienie wprowadziła mnie dzisiejsza zabawa z HH :) Restor (resto :)) ukradł agro kiepskiemu tankowi... ja w kocie nie mogłem :P

pozdrawiam
--
Wilk
Kergoth - 2008-10-26, 11:17
:
To ja troszkę pociesze Locków kilku co u nas grają :P Na tyle ile potrafię ofc .. bo to co będzie na końcu ścieżki którą podążamy jest niewiadoma :> ale tak czy owak znalazłem takie symulatory przedstawiające dps. magiczengo dps... Symulator DPS